Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2006 00:00
Ikea Genel Müdürü Mikael Bartroff, mağazanın restoranlarında satılan İsveç köftesinin Türk tüketicisinden yoğun talep gördüğünü belirterek, "Mağazamızın cirosunun yüzde 7’sini sattığımız köfte oluşturuyor. Normal bir günde ortalama 1200 porsiyon köfte satıyoruz" dedi.
Böylece porsiyonu 5.5 YTL olan İsveç köftesinde IKEA günde ortalama 6 bin 600 YTL ciro yapıyor.
MOBİLYA ve ev aksesuarı mağazaları zinciri IKEA’nın Türkiye Genel Müdürü Mikael Bartroff, ilk mağazalarını Mayıs 2005’te kurduklarını hatırlatarak, "Bugüne kadar IKEA mağazaları içerisinde bulunan restoranlarımız tüketiciden büyük talep görüyor" dedi. Özellikle İsveç köftesinin rağbet gördüğüne dikkat çeken Bartroff, "Restoranlarda sattığımız İsveç Köftesi mağazamızın cirosunun yüzde 7’sine denk geliyor. Normal bir günde, ortalama 1200 porsiyon köfte satıyoruz. Bunun yanında hafta sonları bu rakamlar 3 katına çıkabiliyor" dedi. Porsiyonu 5.5 YTL olan İsveç köftesi günde 6 bin 600 YTL’lik satış yapıyor. Bu hesapla IKEA mağazasının İstanbul’da 5 milyon YTL’lik İsveç köftesi cirosuna ulaştığı ortaya çıkıyor.
TÜKETİCİ AİLESİYLE GELİYOR: Tüketicilerin IKEA mağazasına aileleriyle birlikte gelmeleri için mekanlar kurduklarını belirten Bartroff, "Restoranlarımız bu noktada önemini iki katına çıkarıyor. Ailesiyle gelen tüketiciler IKEA’da gezerken eğlenebiliyorlar,
yemek yiyebiliyorlar ve çocukları için oluşturulan alanlarda zaman geçirebiliyorlar. Böylesine büyük bir mağazaya tüketicileri çekebilmek bizim için çok önemli. Yemeklerde kalite ve ucuzluğu ön planda tutuyoruz. Bu da mağazamızın cazip hale gelmesini sağlıyor" dedi.
YÜZDE 15 İNDİRİM: IKEA’nın 2007 kataloğunu hazırlarken "Daha da düşük fiyat" fikri ile hareket ettiklerini belirten Bartroff, 2006 yılının ürün gamında yer alan yaklaşık 1200 adet üründe fiyat indirimine gittiklerini söyledi. Bartroff, "IKEA bu yıl ürünlerinin çoğunda farklı malzemeler kullanarak, aynı yüksek kaliteyi daha düşük fiyatlara sunuyor. 1200 üründe ortalama yüzde 15’lik bir indirim gerçekleşti. IKEA ürünlerine olan ilgi arttıkça, üreticilere verilen siparişte de artış yaşanıyor. Bunun bir sonucu olarak üreticiler de fiyatlarını düşürebiliyor" dedi.
NASIL İNDİRİM YAPIYORUZ: IKEA’nın vizyonunda günlük yaşamda yer almak olduğuna da değinen Bartroff, "Bana sıkça ürünlerde nasıl indirim yapıldığı soruluyor. Bunun cevabı çok basit. Biz ürünü tasarlamadan önce etiketini tasarlıyoruz. Yani, etiket fiyatını belirliyoruz. Ürünü geliştirirken de herkes tarafından karşılanabilir olmasına dikkat ediyoruz. Bunun yanında üreticiler ile yakın ilişkiler kuruyoruz. Ürünlerin dağıtımı ve lojistiği de fiyat politikalarımızı belirlemede önemli rol oynuyor. Ürünlerin sarıldığı paketlerde yenilikler yapıyor ve bunların maliyetini düşürüyoruz. Bu çalışmalar doğal olarak ürünlerimize yansıyor ve fiyatları aşağıya çekebiliyoruz" dedi.
2 milyon Euro’luk katalog 2 milyon eve dağıtılacakMOBİLYA ve ev aksesuarı mağazaları zinciri IKEA’nın en önemli iletişim aracı olan 2007 IKEA Katalogu 6 Eylül’den (bugünden) itibaren tüketiciyle buluşuyor. 1943 yılından beri yayımlanan IKEA Katalogu, dünyada milyonlarca basılarak ücretsiz dağıtılıyor. IKEA Katalogları, 2007 sezonunda Türkiye’de 2.5 milyon adet basılarak, eylül ayı içinde İstanbul ve İzmir’de toplam 2 milyon haneye dağıtılacak. 2.5 milyon adet basılan 2007 IKEA Kataloğunda, IKEA’nın yeni ürünleri ve indirimli fiyatları yer alıyor. Kataloğun toplam maliyetinin 2 milyon
Euro olduğunu söyleyen IKEA Genel Müdürü Mikael Bartroff, "Bu katalog ile satışlarımızın yüzde 20 artacağını düşünüyorum. İçinde 2 bin 600 ürünün bulunduğu katalog tüketiciye yol gösterecek. Bunun yanında kullanıcı klavuzlarını da Türkçeleştirmeye başladık. Artık tüm ürünler Türkçe klavuza sahip olacak" dedi.
Bayrampaşa’yı kasımda açıyoruzTÜRKİYE’de IKEA mağazasına gösterilen ilgiden memnun olduklarını söyleyen Mikael Bartroff "Bugüne kadar İstanbul nüfusunun üçte birinden fazla kişi mağazamızda alışveriş yaptı ve IKEA’yı ziyaret etti" dedi. IKEA’nın yeni yatırımlarıyla ilgili olarak da Bartroff, "Kasım ayında Bayrampaşa mağazamızın açılışını yapacağız. Bunun yanında Ankara mağazasını da açacağız. Bursa, Antalya ve Adana bizim için cazip bölgeler arasında yer alıyor. Şimdilik bu bölgelerde yatırım düşüncemiz yok ancak gelecek için planlarımız var" diye konuştu. IKEA mağazalarında sepete giren ürünlerin Avrupa ortalamasının altında olduğunu da belirten Bartroff, "Ancak alımlar her gün artıyor. Avrupa ülkelerindeki satışa yetişebiliriz. Bugün en çok talep gören ürünümüz ikili koltuklar" dedi.
Salata 1, İsveç somonu 6 YTLIKEA’da satılan diğer yemeklerin fiyatı ise şöyle: Marine edilmiş İsveç somonunun tabağı 6 YTL. Bir büyük dilim ekmek üzerine tepeleme doldurulmuş, küçük İsveç karidesi ile hazırlanan sandviç 4 YTL. Vejetaryen (sebzeli) makarna 4.5 YTL. Salata kasesi 1 YTL.