Güncelleme Tarihi:
Türkiye'nin en büyük markalarından biri olan ve ulusal bayrak taşıyıcı havayolu THY, teknolojik bir yeniliğe imza atarak yolcularına cep telefonlarından her türlü bilet satın alma, rezervasyon ve bilet check-in işlemi yapma , biniş kartı alma, uçak tarifesi bakma, bagaj takip etme, kargo işlemi yapma ve miles&miles sorgulama gibi birçok hizmeti mobil olarak yapma kolaylığı getirdi.
Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali Akfen Salonu’nda bir basın toplantısı düzenleyen THY Genel Müdürü Temel Kotil, Pozitron firması tarafından THY için özel geliştirilen Mobil THY sayesinde yolcuların cep telefonlarından hemen her türlü işlemi gerçekleştirebileceklerini belirterek, şöyle konuştu:
“Dünyanın büyük havayollarının en büyük problemlerinden birisi, klasik IT bilgi teknolojileri alt yapıları oluyor. Bu ne kadar klasik olursa o kadar az verimli olunur. Neden havayolları diğer sanayi kuruluşlarına göre o kadar hızlı gelişemiyor? Çünkü global oldukları için dünya çapında bilet sattıkları ve işlem gördükleri için. Günün teknolojisini kullanmayan yapılarla karşı karşıya kalıyorlar. Bunları değiştirmek çok zor oluyor. İşte THY bu gelişimi başarmıştır. THY’nin bu büyüme politikasında IT’nin çok önemli bir yeri var. Biz bilgi teknolojilerinde çok büyük mesafe aldık. Bunun bir ürünü olan Mobil THY ile mobil olarak bütün işlemlerin yapıldığını göreceğiz. THY olarak çok şeyimizi yeniledik. Hepsi tamamlandığı zaman üç yıllık dönemde kendi ölçeğinde, yani büyük havayolları ölçeğinde hem modern , hem verimli bilgi teknoloji alt yapısını kullanacak ve bundan dolayı da çok büyük avantaj elde edeceğiz. Emeği geçen herkese teşekkür ederim”
DIŞ HATLARDA DA BAŞLAYACAK
Bugünden itibaren İç hatlarda başlatılan çok yakın bir zamanda Dış hatlarda kullanılacak olan Mobil THY’nin www.thy.com adresinde yer alan fonksiyonların cep telefonu ortamına taşınan bir uygulama olduğunu belirten Kotil, şunları söyledi:
“Şu anda cep telefonu ile yurt içi bilet alma imkanı var. Yurt dışı, projenin ikinci fazında Ödemeler EFT veya kredi kartı ile olacak. Bilet işlemleri yani Check-in kontuarlara uğramadan yapılacak. Biniş kartı istek doğrultusunda belirlenmiş bir formatla cep telefonlarına gönderilecek. Bu güvenlik bölümlerinde cep telefonu üzerinden görevliye gösterilecek. Ayrıca tüm uçuş bilgileri görülebilecek. Bagajlarını kaybeden yolcularımız referans numarası ve soyadı girişi yaparak bagajlarını takip edebilecekler. Miles&Miles üyelerimiz mil sorgulama, mil harcama, kontör alımı gibi birçok fonksiyonları yapabilecek. Her türlü kargo hizmetini alabilecekler”
Temel Kotil daha sonra toplantıyı takip eden hosteslerle birlikte Mobil THY tatbikatı yaptı ve bir hostese İstanbul Ankara arasında cep telefonu ile bilet alıp boarding kartı çıkarttı.