Mobil reklama 37 milyar Euro yatırım

Güncelleme Tarihi:

Mobil reklama 37 milyar Euro yatırım
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2016 16:27

2015 yılında mobil gösterim reklam yatırımları yüzde 92,6’lık artışla 19 milyar Euro’ya (26 milyar dolar) ulaşırken mobil arama reklam yatırımları 16 milyar Euro oldu.

Haberin Devamı

IAB Avrupa ve IHS’nin açıkladığı global mobil reklam yatırımları rakamlarına göre, 2014 yılında 22 milyar Euro (29 milyar dolar) olan mobil reklam yatırımları 2015 yılında yüzde 68.2’lik artışla 37 milyar Euro’ya (49 milyar dolar) ulaştı. Bu artışta mobil odaklı tüketici dünyası ve gelişen pazarlama teknolojileri etkili oldu.

Açıklanan rapora göre mobil gösterim Yüzde 92,6 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde ederken, mobil arama reklam yatırımları Yüzde 51,8’lik artışla ikinciliği aldı. Kullanıcıların operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden, aplikasyon bazlı mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış Yüzde 20 oldu.

2015 yılında, mobil gösterim reklam yatırımları 19 milyar Euro (26 milyar dolar) ile mobil reklam yatırımlarının Yüzde 52,3’ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 16 milyar Euro (21 milyar dolar) ile tüm mobil reklam yatırımlarından Yüzde 42,8’lik pay aldı. Mesajlaşma reklam yatırımları ise 2 milyar Euro (2,4 milyar dolar) ile Yüzde 5 pay elde etti.

Haberin Devamı

2015 yılındaki 37 milyar Euro (49 milyar dolar)’luk global mobil reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımı ise şu şekilde gerçekleşti:

  • Kuzey Amerika: Yüzde 45
  • Asya-Pasifik: Yüzde 34
  • Avrupa: Yüzde 19
  • Orta Doğu & Afrika: Yüzde 0,9
  • Latin Amerika: Yüzde 0,7

 

Yıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise Yüzde 69’luk oranla Asya-Pasifik bölgesinin önde olduğu dikkat çekti. Orta Doğu ve Afrika haricindeki diğer tüm bölgelerde Yüzde 50’nin üzerinde bir artış görüldü:

  • Asya-Pasifik – Yüzde 69
  • Kuzey Amerika – Yüzde 67
  • Latin Amerika – Yüzde 60
  • Avrupa – Yüzde 58
  • Orta Doğu & Afrika – Yüzde 37
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!