Güncelleme Tarihi:
Açıklanan rapora göre mobil gösterim Yüzde 92,6 oranındaki artışla en yüksek büyümeyi elde ederken, mobil arama reklam yatırımları Yüzde 51,8’lik artışla ikinciliği aldı. Kullanıcıların operatörlerin sunduğu mesajlaşma servislerinden, aplikasyon bazlı mesajlaşma platformlarına kaymasıyla mesajlaşmadaki artış Yüzde 20 oldu.
2015 yılında, mobil gösterim reklam yatırımları 19 milyar Euro (26 milyar dolar) ile mobil reklam yatırımlarının Yüzde 52,3’ünü oluştururken, mobil arama yatırımları 16 milyar Euro (21 milyar dolar) ile tüm mobil reklam yatırımlarından Yüzde 42,8’lik pay aldı. Mesajlaşma reklam yatırımları ise 2 milyar Euro (2,4 milyar dolar) ile Yüzde 5 pay elde etti.
2015 yılındaki 37 milyar Euro (49 milyar dolar)’luk global mobil reklam yatırımlarının bölgelere göre dağılımı ise şu şekilde gerçekleşti:
Yıllık büyüme oranlarına bakıldığında ise Yüzde 69’luk oranla Asya-Pasifik bölgesinin önde olduğu dikkat çekti. Orta Doğu ve Afrika haricindeki diğer tüm bölgelerde Yüzde 50’nin üzerinde bir artış görüldü: