Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2011 00:00
Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi “Alo 170” bünyesinde sunulan hizmetler kapsamında son 8 ayda bin 723 mobbing şikayeti alınırken, buradaki istatistikler, özel sektörde mobbingin daha fazla olduğunu ortaya koydu.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının yanı sıra Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) hizmetlerine ilişkin çağrıların tek bir merkezden yanıtlanmasını sağlayan Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi “Alo 170”, 15 Kasım 2010’da hizmete başladı. Vatandaşların 7 gün 24 saat ulaşabildiği “Alo 170”te 100 kişi çalışıyor.
Mobbing mağdurları
Başbakanlığın 19 Mart 2011 tarihli “İşyerlerinde Psikolojik Tacizin (Mobbing) Önlenmesi”ne ilişkin genelgesi kapsamında “Alo 170”te, psikologlar vasıtasıyla mobbing mağdurlarına hizmet veriliyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ne 19 Mart 2011’den bugüne kadar 1723 adet mobbing şikayeti yapıldı. Şikayetlerin 371’i kamu sektöründeki, 544’ü ise özel sektöre ait iş yerleri hakkında oldu. Buna göre, en fazla mobbing şikayetinin yapıldığı iş yeri kamu hastaneleri oldu. İş yerleri ve sektörlere göre yapılan şikayetlerin sayıları şöyle: “Kamu hastaneleri 112, Milli Eğitim Bakanlığı 106, özel hastaneler 85, mağazalar 93, üniversiteler 52, taşeron şirketler 44, Türk Silahlı Kuvvetleri 32, iletişim 28, inşaat 28, güvenlik 27, turizm 26, Emniyet Genel Müdürlüğü 21, bankacılık 17, Tarım ve Köy İşleri 11, , Kültür ve Turizm Bakanlığı 10, Maliye Bakanlığı 9, Adalet Bakanlığı 9, hizmet 18 ve kaymakamlıklar 9.” (A.A.)