Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2006 00:00
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) Başkanı Osamu Masuko, Türkiye’de B segmenti bir otomobil ile L200 pick-up üretimi için yatırım yapacaklarını belirterek, "Pazarı 2-3 yıl daha gözleyeceğiz. Bu yatırım Sabancı ile birlikte olacaktır. Türkiye’de Sabancı Grubu dışında bir ortak tanımayız" dedi.
MITSUBISHI Motors Corporation (MMC) Başkanı Osamu Masuko, Türkiye’de B segmenti bir otomobil ile L200 pick-up modelini üretmeyi planladıklarını belirterek, "Pazarı 2-3 yıl daha gözleyeceğiz. Satış hacmimizin belirli bir seviye ulaştığını gördüğümüzde yatırım için start vereceğiz" dedi. Mitsubishi Başkanı Masuko, 2001 krizi sonrasında Türkiye ekonomisinin yaralarını sarmada başarılı bir performans gösterdiğini belirterek, bu doğrultuda otomotiv sektörünün de daha istikrarlı bir yapıya bürünmesinin de memnuniyet verici olduğunu söyledi. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı sonrasında İstanbul’a gelerek Hürriyet’e özel açıklamalarda bulunan Mitsubishi Başkanı Masuko, büyük oranda genç bir nüfusa sahip olan Türkiye’nin geleceğinin oldukça parlak olduğunu belirtti.
YARALAR HIZLA SARILDI: Masuko, 2001 yılındaki kriz sonrasında ekonomideki yaraların hızla sarıldığına işaret ederek şöyle konuştu: "1997 yılında Endonezya’da görevliydim. Oraya gittikten iki ay sonra Asya krizi patladı. Ama bir yıl içerisinde ekonomideki yaralar sarılmaya başladı. Büyük krizlerden sonra ekonomiler genellikle büyüme trendine giriyor. Çünkü insanlar tüketiyor ve ekonomik hayat devam ediyor. Önemli olan büyümenin ve istikrarın kalıcı olması." Ekonomideki olumlu gelişmelerin diğer sektörlerde olduğu gibi otomotive de yansıdığını söyleyen Masuko, "Türkiye’de pazarın istikrarlı bir büyüme trendine girmiş olması memnuniyet verici. Ayrıca, 750 binli rakamlara ulaşılması da çok önemli" dedi.
İSTİKRAR RAHATLATIR: Birkaç yıl öncesine kadar Türkiye otomotiv pazarı oldukça inişli-çıkışlı bir seyir izlediğini dile getiren Masuko, "Otomotiv üreticileri için dengesiz ve tahmin edilemeyen pazar koşulları çok tehlikelidir. Öngörüde bulunmak zorlaşır ve geleceği planlayamazsınız. Ama istikrar üreticiyi rahatlatır" dedi. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettiğini belirten Masuko, "Türkiye Distribütörümüz Temsa’nın daveti üzerine İstanbul’a geldim. Türkiye’deki ortağımızın performansından ve bize yaptıkları sunumdan çok etkilendim" diye konuştu.
TÜRKİYE AVRUPA’DA İKİNCİ: Türkiye’nin Avrupa’da satışlarını en çok artıran ikinci pazar konumunda olduğuna dikkat çeken Masuko, şunları söyledi: "Türkiye, satış hacmini yüzde 84 oranında artıran Rusya’nın ardından yüzde 32 ile ikinci sırada yer alıyor. Türkiye, MMC tarafından kendisine verilen 2005 yılı hedeflerini ise yüzde 41 oranında geçti. Ortağımız Sabancı’ya Mitsubishi’nin marka imajının yükselmesine yaptığı katkılardan dolayı teşekkür ediyoruz." Mitsubishi Başkanı, Avrupa’da satış hacim açısından 8’inci sırada olan Türkiye’nin birkaç yıl içerisinde ise Mitsubishi’nin 6’ncı büyük pazarı haline geleceğini vurgulayarak, yeni yatırımların sinyalini verdi.
B SEGMENTİNDE BİR MODEL: "Türkiye pazarına 2-3 yıl daha gözlemleyeceğiz" diyen Masuko, şöyle konuştu: "Pazardaki dengeli büyüme eğiliminin kalıcı olduğunu ve satış hacmimizin belirli bir seviye ulaştığını gördüğümüzde Türkiye’ye yeni yatırım yapabiliriz. Türkiye’deki yatırımız B segmenti bir otomobil ile L200 pick-up üretimi için olacaktır. Türkiye’de üretilecek olan bu modeller aynı zamanda Avrupa pazarına da ihraç edilecek."
’Türkiye önemli’ dedik, Avrupa basınını Antalya’ya getirdik
TÜRKİYE’nin kendileri için önemini vurgulayan MMC Başkanı Osamu Masuko, "Bizim için çok önemli olan yeni L200 pick-up modelinin Avrupa lansamını için Türkiye’yi seçtik. Antalya’da gerçekleştirilen organizasyona 450’si yabancı 50’si de Türkiye’den olmak üzere 500 basın mensubu katıldı" diye konuştu.
Ortaklıkta Sabancı’dan başkasını tanımayız
MMC Başkanı Osamu Masuko, Sabancı Grubu ile çok başarılı bir ortaklıkları bulunduğuna işaret ederek, "Güven duymak, böyle bir ortaklıkta en hayati unsurdur. Bir de ortak bir geçmişe sahip olmak çok önemli. Sabancı Grubu ile 20 yılı aşkın ortaklığımız tamamen güvene dayalı. Başarı da burada yatıyor" dedi. B segmentindeki yeni bir otomobil ve L200 pick-up modelinin üretimi için Türkiye’de yapmayı planladıkları yatırımı Sabancı Grubu ile gerçekleştireceklerini söyleyen Masuko, "Tabii ki bu yatırım Sabancı grubuyla birlikte olacaktır. Türkiye’de Sabancı grubu dışında bir ortak tanımayız" dedi.
Temsa’nın otobüsteki başarısı gurur veriyor
TEMSA’nın kendi markasıyla otobüs üretiminde dikkat çekici bir başarı yakaladığının da altını çizen MMC Başkanı Osamu Masuko, "Temsa’nın kendi markasıyla hem iç pazarda hem de Avrupa’da elde ettiği başarıdan MMC olarak gurur duyuyoruz. Temsa bu konuda yüksek teknolojiye sahip ve kendi markalarını en iyi şekilde yönetiyorlar" dedi.
DaimlerChrysler iş ortağımız Colt varken Smart’ı almayız
DAIMLERCHRYSLER ile ilişkilerini de değerlendiren MMC Başkanı Osamu Masuko, "DaimlerChrysler, hisselerinin önemli bir kısmını devretmeden önce en büyük ortağımızdı. Daha önce DaimlerChrysler ile stratejik ortaktık, şimdi ise sadece iş ortağıyız. Proje bazında işbirliği yapıyoruz. Gelecekte de bu durum devam edecek" diye konuştu. DaimlerChrysler’in zorlu bir dönemden geçen ve zarar eden Smart markasını satın almayı kesinlikle düşünmediklerini vurgulayan Masuko, "Bizim o sınıfta çok başarılı olan Colt modelimiz var" dedi.
Büyük oto daha kárlı ama koşullar farklı
OTOMOTİV sektörünün gündeminde 3 ana konu bulunduğunu söyleyen MMC Başkanı Osamu Masuko, "Çevre, güvenlik ve tüketim. Bu üç unsur otomotiv sektörünün geleceğini belirleyecek. Özellikle petrol fiyatlarının sürekli artmasıyla birlikte az yakıt tüketen küçük sınıfı otomobiller önem kazandı. Böylece, küçük sınıfın pazardan aldığı pay büyüdü. Aslında büyük hacimli otomobiller, üreticiler için çok daha kárlı olmasına rağmen, pazardaki talep ve koşullar firmaları küçük sınıftaki araçların üretimine yöneltiyor" diye konuştu.