Mısırlı tekstil devi A-Arafa Kiğılı’nın yüzde 49’unu istedi

Güncelleme Tarihi:

Mısırlı tekstil devi A-Arafa Kiğılı’nın yüzde 49’unu istedi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 19, 2006 00:00

Kiğılı’nın yüzde 49’unu Mısırlı A-Arafa Group satın almak istiyor. Mısır’da Kiğılı mağazaları açmak, kendi mağazalarında Kiğılı ürünlerine yer vermek ve konfeksiyon atölyelerinde üretim yapmak isteyen grup, perakendecilik alanında da işbirliği yaparak Kiğılı’nın tecrübelerinden faydalanmak istiyor.

TÜRK erkek giyiminin 40 yıllık markası Kiğılı’ya Mısır’dan talip çıktı. Mısırlı A-Arafa Group Kiğılı’nın yüzde 49’una talip. A-Arafa Group Mısır’da Kiğılı mağazaları açmanın yanında, kendi perakende ağında da Kiğılı ürünlerine yer vermek ve konfeksiyon atölyelerinde üretim yapmak istiyor. Grup ayrıca, mağazacılık alanında işbirliği yaparak Kiğılı’nın tecrübelerinden de faydalanmak niyetinde.

KAPSAMLI TEKLİF: Kığılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kığılı, A-Arafa Group’tan gelen teklifi şöyle anlattı: "Türkiye’yi incelemişler. Buraya geldiler, görüştük. Sonra bizi davet ettiler, gittik. Kiğılı’nın yüzde 49’unu almak için teklif getirdiler. Teklif bununla da sınırlı değil. İşbirliği ve ortaklığı da kapsıyor. Şu anda teklifi değerlendiriyoruz. Ağustosta kararımızı verip açıklayacağız. Biraz düşünme zamanı istedik çünkü böyle bir şey hiç aklımızda yoktu. Yüzde 49’la ortak almak makul. Çoğunluk hisseyi hiçbir zaman bırakmak istemeyiz. Ortaklığın maddi değerini henüz bilmiyoruz."

ÜRETİM TEKLİF ETTİLER: A-Arafa Group’un üretim alanında önemli tecrübeleri olduğunu ve Marks& Spencer, GAP gibi önemli markalara üretim yaptığını hatırlatan Abdullah Kiğılı, "Bize üretim de teklif ettiler. Üretime sıcak bakıyoruz. Bir işçinin maliyeti Mısır’da aylık 93 dolar. Ortaklık gerçekleştirmesek de üretim konusuna sıcağız. Mısır’ın üretimdeki avantajları malum" diye konuştu.

MAĞAZA AÇMA PLANLARI: Abdullah Kiğılı, A-Arafa Group’un, Mısır’da Kiğılı mağazaları açmak istediğini de vurgulayarak, "Kiğılı’yı marka, imaj olarak çok beğeniyorlar. Orta kesime hitap eden markanın orada iyi iş yapacağını düşünüyorlar. Ayrıca 40 kadar kendi mağazaları var. Orada da bizim ürünlerimizi satmak istiyorlar" dedi.

ÇOK ŞEY UMUYORLAR: A-Arafa Group’un Kiğılı’dan çok şey umduğunu kaydeden Abdullah Kiğılı, şöyle konuştu: "Mısır’da mağazacılık Türkiye’nin 30 yıl öncesi gibi. Bizden bu konuda da destek bekliyorlar. Perakendecilik ve mağazacılık konusunda tecrübelerimizi paylaşmamızı istiyorlar. Bu çok kapsamlı bir ortaklık konusu. Mısır’da üretim, mağaza, teknoloji herşey var ama zevk, tasarım yok. Onlara yol göstermemizi istiyorlar."

YENİ TEKLİFLER: Türkiye’nin kendi markalarını yarattığına, hazır giyimde önemli bir kalite standardı yakalandığına ve perakendecilikte önemli aşamalar kaydedildiğine dikkat çeken Kiğılı, "Yurtdışından pekçok kişi gelip bizi inceliyor. Hepimize bir sürü teklif geliyor. Altyapısını tamamlamış, mağazacılığı bilen, kayıtlı ekonomide yer alan ve tasarımdan anlayan şirketlere bu teklifler aratarak gelecek" dedi.

Kiğılı müşterisi hiçbir zaman ’yok’ kelimesi ile karşılaşmaz

ABDULLAH Kiğılı, Kiğılı müşterisinin yok kelimesiyle karşılaşmadığını belirterek ürün teslim etmekle ilgili şunları söyledi: "Müşterinin istediği ürün o gün, o mağazada yoksa, online bağlantıyla diğer mağazalarda o ürünün hangi beden ve rengi varsa tespit ediliyor. Çok kısa bir zaman içinde de getirtilerek müşteriye teslim ediliyor. Müşterinin istediği ürün eğer hiçbir mağazada kalmamışsa, ölçülerinde dikilip teslim ediliyor." Son yıllarda hazırladığı koleksiyonlarla gençleştiği imajını veren Kiğılı, uygun fiyatlarla müşteriye ulaşma yolunu da tercih ediyor. Kiğılı’nın şu anda Türkiye’de 80 mağazası bulunuyor. Kısa bir süre sonra bu sayının 88’e ulaşması bekleniyor. Kiğılı, daha önce hayata geçirdikleri yeniden yapılanma stratejisi doğrultusunda konsept mağazacılığa yöneldiklerini belirterek, 2007 yılı sonunda 100 mağazalık bir zincir haline gelmek istediklerini söylemişti.

Para için değil isim için çalıştım

ABDULLAH Kiğılı, hiçbir zaman para için çalışmadığını, her zaman ismi, markası ve şerefi için çalıştığını belirterek "Bu ortaklıkta da amacımız para kazanmak değil. İsmimize yakışmayan hiçbir şey yapmayız. Ülkemize de faydalı işler peşindeyiz" dedi.

Tekstil ihracatının yüzde 10’unu yapıyor

MISIR’ın tekstil ihracatının yüzde 10’undan fazlasını gerçekleştiren ve İngiliz Marks&Spencer, GAP, Old Navy, Guy Laroche gibi markalara üretim yapan A-Arafa Group’un 7 bin çalışanı bulunuyor. Tüm Mısır’da 40’a yakın mağazası olan grup, ülkenin en önde gelen tekstil gruplarından biri. Şirket yılda 6 milyon metre yünlü kumaş üretiyor.

Süleymaniye’den savaşta bile teklif var

KİĞILI’nın Türkiye’de 80 mağazası olduğunu ve yakın bir zamanda bu sayının 88’e çıkacağını hatırlatan Abdullah Kiğılı, mağazaların tamamının kendilerine ait olduğunu söyledi. Mağazalarını sadece kendilerinin açtığını kaydeden Kiğılı "Azerbeycan, Cezayir, Kazakistan gibi ülkelerden mağaza açmamız yönünde talepler var. Yurtdışında ise ya bayilik veririz ya da ortak mağaza açarız. Gelen teklifleri değerlendiriyoruz. Savaş altındaki Irak, Süleymaniye’den bile mağaza açın, diye teklif geliyor" diye konuştu.

Kimsenin hamalı olmak istemiyoruz

YENİBOSNA’da üretim tesisleri olduğunu, 2 ay önce Şekerpınar’da 2 bin metrekarelik yeni bir tesisi de devreye soktuklarını anlatan Abdullah Kiğılı, "Ürünlerimizin yüzde 25’ini kendimiz üretiyoruz kalanını Türkiye’de yaptırıyoruz. Biz yabancılara fason yapmayı bıraktık, kimsenin hamalı olmak istemiyoruz. Bundan sonra ihracatımız olursa yurtdışındaki mağazalardan olacak" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!