Güncelleme Tarihi:
Üretim gücü, lojistik alt yapısı ve güçlü bayi yapılanması ile iç pazarda piliç eti üretiminin yaklaşık yüzde 10’unu karşılayan Erpiliç, ‘kuru yolum’, ‘helal gıda’ ve ‘elle kesim’ kriterlerini hindi eti sektörüne taşıyarak, hindi eti pazarında da söz sahibi olacak. Pazarı büyütme hedefi ile 3 yıllık süreçte yıllık hindi eti tüketimini kişi başı 0.7 gramdan 1 kg’ye çıkarmayı hedefleyen Erpiliç, zengin protein yapısı, düşük doymuş yağ oranı ile kırmızı ete alternatif görülen ve çok daha ucuz olan hindi etini tüketicinin severek ve güvenerek tükettiği lezzetler arasında üst sıralara taşıyacak.
Türkiye’nin en büyük 4 entegre piliç üreticisi arasında yer alan ve yıllık 178 bin 200 ton piliç eti üreten Erpiliç, kanatlı eti sektöründeki yeni yatırımıyla sektördeki payını ve gücünü arttırmayı planlıyor. Yaklaşık 55 milyon TL yatırımla Bolca Hindi’yi satın alan Erpiliç, Türkiye hindi eti tüketimini artırarak pazarı büyütmeyi hedefliyor. Sektöründe 22 yıllık tecrübeye sahip, Bolu’da kurulu entegre tesisinde yılda ortalama 1 milyon hindi kesimine ulaşan ve yüzde 27 pazar payına sahip Bolca Hindi, bundan böyle Erpiliç’in üretim gücü, lojistik alt yapısı ve yaygın bayi yapılanması ile tüketiciye ulaşacak. Erpiliç’in, ekonomik daralmanın yaşandığı süreçte ‘Yerli sermaye yerli büyüme’ yaklaşımı ile kendi coğrafyasında doğan bir markaya yaptığı bu önemli yatırımın, Türkiye ekonomisi, kanatlı eti sektörü ve tüketici adına önem arz ettiğinin altını çizen Erpiliç Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Ericek ‘İnsanımıza zengin protein yapısıyla henüz keşfedilmeyen, kırmızı ete alternatif olan ve fiyatı ile her kesimin rahatlıkla ulaşabileceği bu değerli gıdayı ulaştırarak daha sık tüketilmesini sağlayacağız’ dedi. Marka olarak sosyal bir hareketi de başlatmış olduklarını ifade eden Ericek, “Uluslararası markaların Türkiye’de ciddi satın almalar gerçekleştirdiği ve ekonomik ivmenin düşük seyrettiği bu süreçte Erpiliç’in yerli sermaye olarak böyle bir satın alma yapması ekonomik ve psikolojik açıdan ciddi değer arz etmektedir. Milli markalar yaratılmasının önemli olduğunu düşünüyoruz” dedi.
TÜRK KANATLI ETİ SEKTÖRÜ DÜNYADA PİLİÇ ETİ ÜRETİMİNDE 8. SIRADA…
Bolca Hindi’nin geçtiğimiz yıl pazardaki payı yüzde 27 iken 2016 yılındaki cirosu 100 milyon 560 bin TL, ihracat cirosu ise 3 milyon 400 bin TL olarak gerçekleşti. Bolca Hindi için önümüzdeki 5 yıllık süreçte agresif hedefler koyduklarını belirten Erpiliç Genel Müdür Yardımcısı Süleyman Öztürk “Türkiye’nin hayvansal protein gereksiniminin yüzde 61’lik bölümü sektörümüz tarafından karşılanıyor. Bu oranda en büyük rol piliç etinde... Rakamsal verilere baktığımızda 2016 yılında piliç eti üretimi yaklaşık 2 milyon ton. 2000 yılından bu yana kanatlı eti üretimi 2,78 kat artarak, kişi başına kanatlı eti tüketimi ise 2000 yılında 11 kiloyken 2016 yılında 22,5 kiloya çıkmıştır. Bu veriler doğrultusunda Türk kanatlı eti sektörü dünyada piliç eti üretiminde 8. sırada yer almakta. Hindi eti verilerine bakıldığında 2016 yılında 50 bin ton hindi eti üretimi gerçekleşmiş. Hindi eti kırmızı etten sonra gelen önemli bir protein kaynağı olmasına rağmen ne yazık ki ülkemizde ağırlıklı sadece yeni yıl döneminde tüketiliyor. Hedefimiz hindi etinin ulaşılabilirliğini arttırarak, sadece yılsonu değil tüm yıl tüketilmesini sağlayıp, aynı zamanda hindi etinde ihracatta da üretimde en önemli üs olmak” dedi.
HEDEF 3 YILDA YILLIK 20 BİN TON HİNDİ ETİ ÜRETİMİNE ULAŞMAK
“Besin değeri ile kırmızı ete en yakın gıda olarak öne çıkan hindi, lojistik, üretim ve sermaye yetersizliği ile yeterince büyüyememiş tüketiciye her noktada ulaşmamıştır” diyen Öztürk, “Türkiye‘de yıllık kişi başı hindi eti tüketimi ortalama 0.7 kilo, dünyadaki tüketim oranlarına bakıldığında bu oran oldukça düşük. Türk tüketicisi bugüne kadar hindi etine zor ulaşıyordu. Büyük şehirlerde nispeten daha kolay ulaşılabilirken, Anadolu’da çoğu ilde ne yazık ki ulaşılamaz ve tüketilemez durumda. Biz bundan böyle Bolca markasıyla hindi etini, Erpiliç lojistik ve bayi gücüyle kolayca ulaşılır ve tüketilir hale getireceğiz. . Bunun için üretim ve pazarda yaygınlık anlamında ciddi yatırımlarımız olacak. Hedefimiz 3 yılda üretimi yüzde 100 artırarak yıllık 20 bin tona çıkarmak” şeklinde konuştu. Yerli markaların güç birliğine gitmesinin önemine vurgu yapan Öztürk, 2 yıllık süreçte öncelikle damızlık üretimi, kesimhane modernizasyonu ve kapasite artışı için 45 milyon TL’lik yeni yatırım hedeflediklerini belirtti.
İKİ YILLIK SÜREÇTE 45 MİLYON TL’LİK YENİ YATIRIM
Pazarın henüz çok yeni olduğunu ifade eden Mustafa Ericek “Tüketici hindi eti konusunda son yıllarda bilinçlenmeye başladı. Çok bakir ve geleceği olan bir pazarda, pazar lideri olma ve tüketiciye bu çok özel ürünü ulaştırma hedefindeyiz. Bolca, marka değeri oldukça güçlü olan bir marka. Türkiye’de yine gücünü ve kalitesini ortaya koymuş Erpiliç tarafından satın alınmış olması da büyük bir şans. Biz bu markayı yaptığımız yatırımlar, tüm Türkiye’yi kapsayan ulaşım ağımız, ihracat ve iç pazardaki paydaşlarımız ile çok daha ileriye taşıyacağımıza inanıyoruz. Erpiliç tarafında kuru yolum usulünü ilk uygulayan markayız. Yani yenilikleri ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Bu yenilikçi yapımızı hindi eti tarafına da uygulayarak hem çeşit hem erişim anlamında daha çok geliştirerek tüketimi en üst noktaya taşıyacağız. Bu yatırım ile bir anlamda marka değeri çok iyi olan bir markanın yok olmasını engellediğimiz gibi iki yerli sermayenin birleşmesi ile Türkiye ekonomisi için de ciddi bir katma değer yarattık” dedi.
‘KURU YOLUM’, ‘HELAL GIDA’ VE ‘ELLE KESİM’ HİNDİ ETİ SEKTÖRÜNE TAŞINACAK
Yüksek teknolojiyle gerçekleştirilen ‘Kuru Yolum’ yöntemini de dünyada üçüncü, Türkiye’de ise ilk defa uygulamaya başlayan firma Erpiliç, ‘kuru yolum’, ‘helal gıda’ ve ‘elle kesim’ kriterlerini hindi eti sektörüne taşıyacak. Erpiliç üretiminde en önemli proses ‘Kuru Yolum’ teknolojisi. Bu yeni yöntemde piliçler sıcak su kazanına daldırılmak yerine nemli sıcak hava tünellerinden geçirilerek tüy dipleri gevşetiliyor. Yumuşayan tüyler otomatik yolum makineleri marifetiyle el değmeden temizleniyor. Geleneksel usullere uygun ‘Kuru Yolum’ yöntemi yüksek teknoloji kullanılarak modern entegre tesislerde de gerçekleştirilmiş oluyor. Kuru yolum yöntemi sayesinde tüketici daha hijyenik, daha kaliteli ve güven kriterleri daha yüksek ürün tüketiyor.
ERPİLİÇ 2016 YILINDA KARLILIĞINI ARTIRARAK YÜZDE 18,4 BÜYÜDÜ
Bolu ve Göynük’te yer alan kesimhanelerde, Türkiye’nin ilk endüstriyel Kuru Yolum teknolojisi ile günde ortalama 380.000 adet piliç kesimi gerçekleştiren Erpiliç’in, 2016 yılı net satış rakamı 1 milyar 227 milyon 845 bin TL olarak gerçekleşti. 2 bin 750 kişilik istihdamı, 1040 kişiden oluşan sözleşmeli piliç yetiştiricisi ile Türkiye geneline yayılmış 70 adet bayisi bulunan Erpiliç, zorlu geçen ekonomik ve siyasi koşullara rağmen 2016 yılında karlılığını artırarak yüzde 18,4 büyüme gösterdi. Erpiliç’in, piliç eti üretimi ve satışındaki pazar payı yaklaşık yüzde 10… Türkiye’nin ilk endüstriyel ‘Kuru Yolum’ teknolojisi ile gıda mühendisleri ve uzman veterinerler denetiminde, İslami kurallara uygun olarak yüzde 100 elle kesim gerçekleştiren Erpiliç, 3 yem fabrikasında yılda toplam 500.000 ton yem üretiyor. Damızlık piliç üretiminde ve yetiştirilmesinde geniş bir yelpazeye sahip olan Erpiliç’in; Göynük, Mudurnu ve Bolu olmak üzere üç ayrı bölgede; ‘kendi bünyesinde’ 3 adet yetiştirme, 15 adet damızlık yumurta üretim tesisi bulunuyor. Bu tesisler; 115 kümes ve 179.000m2’lik kapalı alanda yıllık 1 milyon 100 bin adet damızlık piliç ile yıllık ortalama 175 milyon adet damızlık yumurta üretimi gerçekleştiriyor. Bu tesisler ile Erpiliç sahadaki yetiştiricilere haftalık ortalama 2 milyon 560 bin civciv hizmeti veriyor. Yurtiçinde pazarda söz sahibi olan Erpiliç’in yakın coğrafyalara da 15.3 milyon Dolar ihracat faaliyeti bulunuyor. Markanın ihracat gerçekleştirdiği ülkeler arasında Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Gürcistan, Irak, K.K.T.C, Liberya, Malezya, Suriye, Tacikistan, Türkmenistan, Ürdün bulunuyor.