Güncelleme Tarihi:
Pek çok girişimcinin veya işlerini büyütmek isteyen yatırımcıların hayali milyon dolarlık bir şirket sahibi olmaktır. Bu konuda fikir sahibi olunsa da harekete geçmek için gerekli imkanların bulunması kolay olmayabiliyor. Peki milyon dolarlık bir şirket sahibi olmak için neler yapmalı?
Net Bir Vizyon
Dünyaca ünlü milyon ve milyar dolarlık şirketlerin kurulma hikayesine baktığımızda, girişimcilerin net bir vizyonla yani uzun vadeli planlarla hareket ettiğini görüyoruz. Vizyonun belirlenmesiyle birlikte piyasadaki hedef kitle ve pazarlama faaliyetleri de belirlenmiş olacaktır. Ne istediğinizi ve ne yapacağınız bildiğiniz takdirde hangi fırsatları değerlendireceğinizi de bilirsiniz.
Çözüm Odaklı Hareket
Günümüzde özellikle Z kuşağının da oluşmasıyla birlikte artık her şey çok seri bir şekilde tüketiliyor. Geçmişte kurulan ve bugün büyüyerek devam eden büyük şirketler, çözüm odaklı ve var olan bir sorunu çözmek üzerine kurulu. Elon Musk'un insansız araç projesi, Whatsapp gibi gün içerisinde çok önemli olan anlık iletişim sağlayan fikirler gibi, pragmatik bir vizyonla hareket etmelisiniz.
İyi Bir Ekip Kurmak
Büyük şirketler, sadece bireysel bir yönetim anlayışıyla değil ekip ruhu ile hareket eden şirketlerdir. Bu nedenle çalışacağınız ekibin liyakat sistemine göre oluşturulması, alanında bilgili ve egolarından arınmış kişiler olması gerekiyor. Paypal, Linkedin, Youtube gibi büyük şirketler, hem iş arkadaşlığının hem de sosyal birlik olmanın ürünü.
Pazarlama Çok Önemli
Gerek dijital gerek geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanarak saha inmek, büyük bir şirket olmanın başlıca kurallarından. Bunun için sosyal medya ve sosyal ağ kanallarını iyi takip etmek gerekiyor. Trendlerin, söylemlerin, sloganların ve kampanyaların müşterilere hitap etmesi ve modern pazarlama tekniklerine uygun olması büyük şirketlerin uyguladığı noktalardır.
Yatırımcıları Değerlendirme
Büyük şirketler, yatırımcılarını ve sermaye sahiplerini titizlikle seçiyor. Sadece para sahibi olmak, şirkete dahil olmak için yeterli değil. Zengin şirketler, yatırımcılarının da vizyonlarını test ediyor. "Smart Money" sahiplerini seçerek geleceğe yönelik adımlar atıyor.
İçerik Üretimi
Content Marketing artık kendi başına bir alan oldu ve sosyal medya, büyük şirketlerin en çok kullandığı mecralardan biri haline geldi. Şirketler hedef kitleleri için içerik üretimine önem veriyor.