Güncelleme Tarihi:
Meditterra Capital Yönetici Ortaklarından ve Logo Yazılım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Erkut, fon olarak Türkiye’de hızlı büyüyen şirketlere yatırım yaptıklarını belirterek, “Logo Yazılım Türkiye büyüdükçe hızla büyüyecek şirketlerden biri.
Yazılımda bir milli şampiyon yaratmak istiyoruz. Logo buna çok müsait” dedi. Logo Yazılım ile ortaklık gerçekleştirirken, şirketin ‘milli şampiyon’ olma potansiyelini gördüklerini kaydeden Erkut, “Logo Türkiye’de 170 bin KOBİ’nin ürünlerini kullandığı önemli bir şirket. Yazılım alanında uzmanlaşmış, bulunduğu pazarda önemli bir yer edinmiş küçük şirketleri satın alarak büyümesini sürdürürse, Türkiye pazarında en büyüklerden biri olabilir. Şu anda Netsis şirketiyle satın alma görüşmelerimiz sürüyor. Bunu başka satın almalar izleyecek” diye konuştu.
Logo Yazılım’ın kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut ile birlikte şirketin yurtiçi ve yurtdışında 5 yıllık büyüme planını Hürriyet’e anlatan Murat Erkut, milli şampiyon yaratma konusunda Brezilya örneğini verdi. Brezilyalı Totvs yazılım şirketinin satın almalarla büyüyerek bölgesel bir güce dönüştüğünü söyleyen Erkut, şunları anlattı: “Totvs Brezilya’nın Logo benzeri bir yazılım şirketi idi. Devletin de yardımcı olmasıyla bünyesine ilk etapta 4 şirket daha katarak büyümeye başladı.
Latin Amerika’ya açıldı. Satın alma ve yeni yatırımlarla büyüyen Totvs Brezilya’nın milli şampiyonu oldu. Şu anda uluslararası alanda rekabet edebilen, 700 milyon dolar cirosu ve 3.5 milyar dolar piyasa değeri olan bir şirket haline geldi. Logo’nun da bu başarıyı bölgesinde büyüyerek gerçekleştirmesi mümkün. Gerekli olan altyapı bugüne kadar zaten atılmış. Bulunduğumuz bölgede yazılım alanında büyük fırsatlar var. Logo Türkiye’nin yazılım alanında KOBİ’lerine yönelik en büyük şirketi. Bölgesinde de yavaş yavaş tanınıyor. Dolayısıyla yurtiçi ve yurtdışında her türlü organik ve inorganik büyüme fırsatlarını değerlendiririyoruz.”
Mediterra keşke 30 yıl önce gelseydi
ÖZEL sermaye fonlarının şirketlerin büyümesinde önemli katkıları olduğunu söyleyen Tuğrul Tekbulut, “Şirketlerin Türkiye gibi ülkelerde kendi kendine büyümesi çok zor. Sermaye önemli bir faktör. Mediterra keşke bize 30 yıl önce gelseydi diye düşünüyorum” dedi. Türkiye’de en büyük 1000 şirketten sonra gelen ve 100 milyon TL ile 1 milyon TL arasında cirosu olan 500-600 bin şirket olduğunu kaydeden Tekbulut, “Bunlar ekonominin yüzde 60’ını oluşturuyor. İlk 1000 şirkete ulaşmak kolay. Zor olan asıl büyümenin geleceği bu 600 bin şirkete ulaşmak. Hedefimiz onlara gidip, birlikte büyümek.”
Zamanında iyi ki KOBİ’ci olmuşuz
LOGO Yazılım’ın bugüne kadar özellikle KOBİ’lere yönelik ürünlerle uzmanlaşmış olmasının bugün için büyük avantaj sağladığını söyleyen Tuğrul Tekbulut da, “Zamanında iyi ki KOBİ’lere yönelmişiz diyoruz. Çünkü bugün birçok ülke milli şampiyon
yaratmak istiyor ama ya İtalya, Belçika’da olduğu gibi yeterince KOBİ’leri yok ya da kendilerinin KOBİ alanında bir deneyimleri yok. Türkiye gibi ülkelerin bundan sonra esas büyümesi KOBİ’lerden gelecek. Dolayısıyla büyümek isteyen KOBİ’ler de bilişim
altyapısını güçlendirmek zorunda” şeklinde konuştu.
Gelecekteki hedef Nasdaq
Logo Yazılım’ın Borsa İstanbul’da işlem gördüğünü hatırlatan Murat Erkut, şirketin 5 yıllık büyüme planını şöyle özetledi: “Satın almalarla birlikte şirketin yeteneklerini sürekli geliştirmek. Temel ürünümüz olan yazılımlarımızın daha çok KOBİ tarafından kullanılmasını sağlamak. Mevcut müşterilerimize yeni ürünler sunmak ve uluslararası arenada rekabet edebilir seviyeye gelmek. Bu aşamalardan sonra 2017-2018 yıllarında dünyanın en önemli borsalarından Nasdaq’ta halka açılmayı planlıyoruz.”