Millenicom'un "şehiriçi görüşme" hedefleri

Güncelleme Tarihi:

Millenicomun şehiriçi görüşme hedefleri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2009 11:03

Millenicom Türkiye'yi çatısı altında bulunduran European Telecommunication Holding Üst Yöneticisi (CEO) Şevki Kuyulu, “Şehiriçi görüşme hizmetlerinin rekabete açılacağı 10 Mayıs itibarıyla, pazar payımızı yüzde 10'dan yüzde 30'a çıkaracağımızı düşünüyorum” dedi.

Kuyulu, 5 yıldır sabit telefon hizmetlerinin sadece uzak mesafe kısmında faaliyet gösterdiklerine ve 10 Mayıs'ta şehir içi görüşme hizmetlerinin rekabete açılacağına dikkati çekerek, “Bizim rekabet ettiğimiz ve adresleyebildiğimiz pazar tüm pazarın sadece yüzde 10'luk bölümüyken, şehiriçi görüşme hizmetlerinin rekabete açılacağı 10 Mayıs itibarıyla, en azından bu pazarı yüzde 10'dan yüzde 30'a çıkaracağımızı düşünüyorum” diye konuştu.

Bu doğrultuda şirket cirosunu 2009 yılı sonunda yaklaşık yüzde 50 seviyesinde artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Kuyulu, konuya ilişkin şöyle konuştu:

“Alternatif operatörlerin şehiriçi görüşme hizmeti sunmaya başlamasıyla, telekomünikasyon pazarındaki rekabet daha da artacak. 10 Mayıs'tan itibaren aboneler ev ve iş telefonlarından yaptıkları şehirlerarası, uluslararası ve cep telefonu aramalarının yanı sıra, şehiriçi aramalarında da diledikleri operatörü tercih edebilecek. Hangi operatör daha kaliteli ve daha ekonomik hizmet sunuyorsa, abonenin tercihi o yönde olacaktır. Kısacası, alternatif operatörler Türk Telekom'un 'tam alternatif'i olmaya bir adım daha yaklaşırken, tüketici daha fazla kazanacak.”

Şevki Kuyulu, ADSL alanında ise Avrupa pazarında geniş bir birikime sahip olduklarının altını çizerek, bu deneyimi Türkiye'de değerlendirmek adına çalışmalarını sürdürdüklerini ve yakın zamanda duyuracakları ADSL hizmetiyle büyüme hızını artıracaklarını bildirdi.

ADSL hizmetlerinin, Türkiye'de sunulan hizmetlerden içerik ve teknoloji anlamında farklılıklar taşıyacağını vurgulayan Kuyulu, Türkiye'yi yüzde 100 genişbant internet erişimiyle tanıştırmaya hazırlandıklarını dile getirdi.

“YIL SONUNA KADAR 450 KİŞİYE DAHA İSTİHDAM SAĞLAYACAĞIZ”

Kuyulu, Millenicom Türkiye'nin 50'nin üzerindeki personel sayısını bu yıl 100'e çıkaracaklarını ifade ederek, yıl sonuna kadar 450 kişiye yeni istihdam olanağı sağlayarak yetkili iş ortaklarıyla beraber 700 kişilik bir ekibe ulaşacaklarını bildirdi.

Türkiye telekomünikasyon sektörünün büyüklüğünün son 5 yılda yüzde 14 oranında büyüdüğünü ve 2008 yılı sonu itibarıyla 22,5 milyar dolara ulaştığını hatırlatan Kuyulu, bu gelirlerin yaklaşık 8 milyarlık bölümünü sabit telefon hizmetlerinin oluşturduğunu belirtti.

Kuyulu, Türkiye'de telekomünikasyon alanında, Avrupa ülkelerindeki rekabet ortamının henüz sağlanamadığına dikkati çekerek, “Serbestleşmenin başladığı 2004 yılından bu yana geçen 4 yıllık süreçte alternatif telekom operatörleri olarak ADSL hizmetlerinde yüzde 5, telefon hizmetlerinde ise sadece yüzde 3 oranında bir pazar payına ulaşabildik. Oysa bu oran benzer 4 yıllık süreçte Almanya'da yüzde 65, Fransa'da yüzde 40, İspanya'da ise yüzde 25 oranına ulaşmıştı” şeklinde konuştu.

Sektördeki yatırımın artmasının yeni istihdam anlamına geldiğini vurgulayan Kuyulu, firmaların yatırıma yönelebilmesi için gerçek rekabet ortamının oluşturulmasının şart olduğunu söyledi.

Kuyulu, Türkiye'ye yabancı yatırımcı çekemeyen tek sektörde hizmet verdiklerini ifade ederek, yüzde 100 rekabet ortamının sağlanmasıyla alternatif operatörlerin, yatırımlarını artırırken, gelecek yabancı yatırımlarla tüketicilere daha fazla yenilik, çeşitlilik ve katma değerli hizmetler sunabileceklerini belirtti.

Türkiye'de telekom sektöründe gereken adımların vakit geçirmeden atılması gerektiğini dile getiren Kuyulu, şunları kaydetti:

“Aksi takdirde 'Tüketiciye avantaj sunuluyor' perdesi arkasında, telekomünikasyon sektörü tekel süreci işlemeye ve bunun doğal sonucu olarak tüketici kaybetmeye devam edecektir. Bu noktada şehir içi görüşme hizmetlerinin rekabete açılmasının önemine bir kez daha dikkati çekmek istiyorum. Alternatif operatörler olarak tüm alanlarda ve gerçek rekabet koşulları altında hizmet verebilir hale gelmediğimiz sürece yeni oyuncuların pazara girmesi ve yurt dışından yatırım gelmesi çok kolay olmayacaktır.”

“A-TİPİ ABONE SAYIMIZ 60 BİNİN ÜZERİNE ÇIKACAK”

Kuyulu, kurumsal kullanıcılara yönelik A-Tipi abonelik hizmetinden yararlanan şirket sayısının, ilk çeyrekte 8 binden fazla yeni aboneyle 28 bini aştığını belirterek, 2009 sonuna dek bu sayının 60 binin üzerine çıkacağını öngördüklerini ifade etti.

A-Tipi telefon hizmeti ve arama bazında, operatör seçimi toplam pazarının yüzde 60'ına sahip olduklarını kaydeden Kuyulu, yılbaşından bu yana her iki hizmette de kullanıcı sayısında yüzde 20'den fazla artış olduğunun altını çizdi.
Kuyulu, “1045” hizmetlerinin bugüne dek 2 milyondan fazla farklı abone tarafından kullanıldığını vurgulayarak, yıl sonuna kadar bu rakamın 3 milyonu aşacağını düşündüklerini ifade etti.

Sundukları hizmetlerden yararlanan bireysel ve kurumsal kullanıcıların 2008 yılında 15 milyon liralık tasarruf sağladığını belirten Kuyulu, özellikle kriz döneminde maliyet düşürücü önlemlerin gündemde olması nedeniyle, 1045 ve A-Tipi Abonelik hizmetlerinin yoğun ilgi gördüğünü söyledi.

Kuyulu, kurumsal alanda 28 binden fazla aboneye hizmet verdiklerini de belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!