Milano’da Türk ayakkabısı havada gitti, kuyruktaki İtalyanlar kapıştı

Güncelleme Tarihi:

Milano’da Türk ayakkabısı havada gitti, kuyruktaki İtalyanlar kapıştı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2011 00:00

Milano’daki dünyanın en önemli ayakkabı fuarı MICAM’da Türk firmalar nedeniyle izdiham yaşandı. Türk firmaların standında uzun kuyruklar oluşurken, Inuova’ya sipariş vermek isteyen İtalyanlar arasında kavga çıktı. Bir İtalyan elindeki ayakkabıyı başka bir İtalyan çekiştirince sinirlenerek, elindeki ayakkabıyı fırlattı.

Haberin Devamı

MİLANO’da düzenlenen ve dünya ayakkabı modasına yön veren ayakkabı fuarı MICAM’da Türk firmalar nedeniyle izdiham yaşandı. Toplam 75 bin metrekare alan üzerinde 1600 firmanın katılımıyla düzenlenen MICAM’ı her sezon 40 bin profesyonel ziyaret ediyor. İtalya, İspanya, Portekiz ve Brezilya’nın yanı sıra Türkiye 15’i ortak katılım ikisi münferit olmak üzere toplam 17 firmayla MICAM’da yerini aldı. Uzun yıllar fuara sokulmayan Türkiye, 2008 krizinde İtalyan ayakkabı sektöründe verilen iflas ve kayıpların ardından kendine yer bulabilmişti. 18-21 Eylül tarihlerinde düzenlenen son fuarda Türk firmalar nedeniyle izdiham yaşandı. Merkezi Beyazıt’ta bulunan Inuova isimli şirketi sipariş vermek isteyen İtalyanlar arasında kavga çıktı. Bir İtalyan elindeki ayakkabıyı başka bir İtalyan çekiştirince sinirlenerek, elindeki ayakkabıyı fırlattı. Inuova’nın stantlarının dışına taşan kalabalık diğer katılımcı firmaları da rahatız etti.
Kenneth Cole sipariş verdi
Daha önde dünyanın önde gelen firmalarından Steve Madden’e private label ayakkabı üreten firma, bu fuarda da ünlü Amerikan markası Kenneth Cole olmak üzere birçok İtalyan markasından sipariş aldı. Inuovo Antalya’da kurulmuş bir marka. Daha sonra işlerin tasarım ve yönetim kısmını babasından devralan İsmet Doğaner markayı İstanbul’a taşımış. Tamamı deri olan babet ve sandaletler ortalama 10-12 Euro’dan toptan satılıyor. Birçok ünlü markaya private label üretim yaptıklarını hatırlatan İsmet Doğaner, “Daha önce Steve Madden’e üretim yapmıştık. Şimdi Kenneth Cole’a da üreteceğiz. Bu markalar için ürettiğimiz modellerin tasarımlarını da biz yapıyoruz. 50’nin üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatımız 2 milyon dolar. Her sezonda 400 model üretiyoruz. Türk markalara da üretimimiz var” dedi.
Ayakkabı ihracatı artıyor
Deri Tanıtım Grubu (DTG) Başkanı Lemi Tolunay, ayakkabı ve saraciye ihracatının tırmanışa geçtiğini belirterek, “Şu anda ayakkabı ve saraciyenin artış hızı konfeksiyondan çok daha yüksek. Eskiden ayakkabı ihracatı 200 milyon doları aşmıyor diye şikayet ederdik. Şimdi 350 milyon dolar gibi. Yıl sonunda 450 milyon doları bulur” dedi. Tolunay, 172 milyar dolarlık dünya deri pazarının yüzde 52’sinin ayakkabı olduğunu hatırlatarak “İtalya yılda 200 milyon çift, Türkiye ise 170 milyon çift ayakkabı üretiyor. Neredeyse aynı üretime karşılık biz 400 milyon dolar ihracat yapıyor diye sevinirken İtalyanların ihracatı 7 milyar doları geçiyor” diye konuştu.
Yüzde 80 Çin ithalatı
Deri sektörünün 2010’u 1.3 milyar dolar ihracatla kapattığını, bu resmi rakama bavul ticareti ve turiste satış da eklenince 2 milyar doları bulduğunu söyleyen Tolunay, bu yıl ise ihracat rakamının 1.5 milyar doları geçeceğini, diğer unsurların eklenmesiyle 2.5 milyar doları göreceklerini belirtti. Tolunay, Türkiye’de ayakkabı pazarının 1.8 milyar dolar olduğunu, 600 milyon dolarlık ayakkabı ithalatın yüzde 80’inin Çin ve Hong Kong’dan yapıldığını da vurguladı.

Haberin Devamı

Deri Tanıtım Grubu Çin ve İtalya’da Türk malı algısını araştıracak

Haberin Devamı

DERİ Tanıtım Grubu’nun (DTG) çok iyi çalıştığını, yurtdışında öncelikli olarak Çin ve İtalya’yı hedef pazar olarak seçtiğini vurgulayan Lemi Tolunay şöyle konuştu: “Çin gibi dev bir pazara bir ucundan mutlaka girmeliyiz. İtalya gibi A plus bir pazarda da varlığımızı kabul ettirmeliyiz. Şu anda Türk deri ürünlerinin imajını araştırıyoruz. Bunu önce kendi ülkemizde yapıyoruz sonra Çin ve İtalya’da da gerçekleştireceğiz. 260 kadar deri ihracatçısı firmayla görüştük. Çin ve İtalya’da hem bu sektörün temsilcileriyle hem de tüketiciyle görüşerek araştırma yapacağız.”

Ayakkabı tasarımında eksiğiz, yarışmayla özendireceğiz

DERİ Tanıtım Grubu (DTG) Yönetim Kurulu Üyesi Ali Murad Kızıltaş, hazır giyim sektörünün markalaşmada daha atak davrandığını ancak ayakkabı geç kalındığını söyledi. Kızıltaş “Makine parkurumuz çok iyi ama tasarım gücümüz eksik. Şimdi bunu teşvik etmek için ayakkabı tasarım yarışması düzenledik. Hâlâ devam ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Deri modası devam edecek

SON yıllarda deri hammadde fiyatları artarken, tüketicinin talebinde bir düşüş olmadığını belirten Lemi Tolunay, şu bilgileri verdi: “Modacılar deriyi koleksiyonlarına aldı. 2011 iyiydi. 2012 ve 2013 de iyi olacak. Gelecek kış sezonu lüks markalar deriyi öne çok çıkarıyor. Bunlar dünya modasına yön veriyor. Ardından diğer orta segment markalar geliyor. Gelecek birkaç yıl olumlu bir trend gözüküyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!