Mil’li rahatsızlık

Güncelleme Tarihi:

Mil’li rahatsızlık
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2013 01:46

Lufthansa, THY ile işbirliğini sınırlandırma kararı aldı.

Haberin Devamı

ALMANYA’nın önemli yayınlarından Der Spiegel’in bu haftaki sayısında ortaya attığı “Lufthansa, THY’nin büyümesinden rahatsız” iddiası dün şirketin açıkladığı millerin sınırlandırıldığı kararıyla resmileşti. THY, “Lufthansa’nın tek taraflı olarak aldığı kararı doğru bulmuyoruz ve tekrar gözden geçirileceğini umut ediyoruz” dedi.

ALMAN basınında son günlerde havayolu rekabeti açısından hareketli günler yaşanıyor. Önceki gün Der Spiegel’in “İlişkinin Sonu” başlıklı yazısının ardından, dün Deutsche Welle, Lufthansa’nın yeni kararlarına yer verdi. Deutsche Welle Türkçe’nin haberine göre Lufthansa şirketinin sözcüsü “Rekabetin arttığı bir ortamdayız” diye konuştu. Lufthansa, tek taraflı olarak önce ocak ayında mil kazanımını limitlerken, 30 Mart 2014 yani kış sezonunun bitmesiyle birlikte THY ile gerçekleştirdiği ortak uçuşları da durduruyor.

DÖRTTE BİRE DÜŞTÜ

Rekabet koşullarını gerekçe gösteren Alman havayolu şirketi Lufthansa, Türk Hava Yolları (THY) ile işbirliğini sınırlandırma kararı aldı. Lufthansa, ocak ayından itibaren ortağı THY ile seyahat eden müşterilerinin hesabına düşen millerin sadece dörtte birini kabul edebileceklerini duyurdu. Lufthansa’nın diğer ‘Star Alliance’ üyeleri ile Mil işbirliği ise devam ediyor.

HİZMETE DEVAM EDİYORUZ

THY ise dün yaptığı yazılı açıklamada, kararı doğru bulmadıklarını belirterek, “THY hizmet kalitesi ve geniş uçuş ağıyla gerçekleştirdiği büyümesini sürdürmektedir. Uçtuğu tüm ülkelerde adil rekabet koşullarıyla hareket eden THY, yolcularına daha iyi hizmet sunmak için çalışmaktadır. Üyesi olduğumuz Star Alliance ittifakı aracılığıyla da tüm üye havayollarının yolcularına hizmet vermektedir. Ortak uçuş (Code-share) ve mil kazanımı ve kullanımı (FFP) uygulamaları da bu çerçevede değerlendirilmelidir” denildi.

Haberin Devamı

Lufthansa’yı korkutanlar

· Dünyanın en büyük pazarları olan Avrupa-Orta Doğu, Avrupa-Uzakdoğu ve Asya, Avrupa-Afrika, Amerika-Orta Doğu hattında İstanbul’un transfer noktası olarak kullanıyor. Böylece uçuş süresini kısaltıp, farklı kapasitedeki farklı filoları kullanabilme esnekliği getiriyor.
· Havacılığın hızla büyüdüğü Afrika bölgesinde, Türk Hava Yolları’nın büyüme planları öne çıkıyor. 2012 yılsonu itibarıyla, kıtada 23 ülke ve 33 havalimanına uçuyor. Bu da THY’yi, Afrika’yı dünyaya bağlayan ana taşıyıcı olma yolunda ilerletiyor.
· Lufthansa’nın tepkisine yol açan asıl büyüme ise Almanya’ da yaşandı. 12 noktadan uçuş yapan THY, 2013 yılı itibari ile de bir önceki yıla nazaran uçan yolcu sayısını yüzde 60 oranında arttırdı.
· THY, küresel marka imajını geliştirecek önemli projelere de imza attı. Sosyal medyadaki etkin ve başarılı kampanyaları yanı sıra devam eden sponsorluk anlaşmaları ve dünya çapında ses getiren reklamlar ile yeni marka yatırımlarıyla dünyada dikkat çekti.

Haberin Devamı

Yeni ajansla tanıtıma devam

TÜRK Hava Yolları’nın 120 milyon dolarlık reklam bütçesinde birlikte çalışacağı ajans belli oldu. Dünyanın en önemli reklam ajanslarından Crispin Porter + Bogusky ile el sıkışan THY’nin ilk reklam filmi ise Kobe ve Messi’nin oynadığı yeni kampanya olacak. THY Genel Müdürü Temel Kotil yeni kampanyalarla ilgili, “En yakın ve öncelikli hedefimiz Avrupa’nın ilk 5 yıldızlı havayolu unvanına sahip olmak. İkinci hedefimiz dünyanın en iyi havayolu şirketleri sıralamasında ilk 5’e girmek” dedi.

Lufthansa: Millerle ödül bilet sürüyor

KONUYLA ilgili olarak Hürriyet’e açıklama yapan Lufthansa Havayolları Grup İletişim Müdürü Aage Dünhaupt, mil azaltmayı doğrulayarak, “Son aylarda özellikle statü milleri konusunda bazı sorunlar yaşanıyordu. Havayollarının eşit maliyetler yüklenmesi amacıyla ayarlamalar yapılmak zorunda kalındı” dedi. Ödül mil konusunda ise uygulamanın aynen devam ettiğine dikkat çeken Dünhaupt, yolcuların kazandıkları millerle karşılığında ödül bilet alacaklarını belirtti. Statü milleri, uçuşlarla kazanılıyor. Havayoluna göre değişmekle birlikte Elite Plus, Elite gibi statüler yolculara havalimanlarında özel yolcu salonları kullanma imkanı veya rezervasyonlarda ise öncelik gibi avantajlar sağlıyor.

Haberin Devamı

Merkel Lufthansa-THY ortaklığı önermişti

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan, Kasım 2012’deki resmi ziyareti sırasında Almanya Başbakanı Merkel’in Berlin’de Lufthansa ile Türk Hava Yolları’nın (THY) ortak yönetilmesi konusunu gündeme getirdiğini açıklamıştı. Bu görüşmenin detaylarını Ak Parti’nin Kızılcahamam’da yapılan 19’uncu İstişare ve Değerlendirme Toplantısı’nda açıklayan Erdoğan, “Almanya’daki ziyaretimizde masadaki konulardan biri de Alman Lufthansa ile Türk Hava Yolları’nın ortak işletilmesiydi. İki büyük şirket, müşterek adım atabilir” demişti. O dönemde, Erdoğan’ın bu sözlerini değerlendiren THY Genel Müdürü Temel Kotil, “Başbakanımız, Merkel’den böyle bir talebin geldiğini arayarak bana söyledi. Almanya’dan böyle bir yaklaşım olmasını çok heyecan verici buluyorum” diye konuşmuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!