Mike Walsh: Dijital devrim en çok medya, eğlence ve iletişimi etkiledi

Güncelleme Tarihi:

Mike Walsh: Dijital devrim en çok medya, eğlence ve iletişimi etkiledi
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2012 00:00

Dünyaca ünlü fütürist Mike Walsh, şimdiye kadar dijital devrimden en çok medya, eğlence ve iletişim sektörlerinin etkilendiğini belirterek, “Medya, eğlence ve iletişim sektöründeki bu dönüşümün benzeri, yakın gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde yaşanacak” dedi.

Haberin Devamı

Walsh, Swiss Otel'de düzenlenen ve sosyal medyanın ana konu olarak belirlendiği “SAS Business Analytics Series 2012” etkinliğinde yaptığı konuşmada, sosyal medya fırsatları, dijital gelecek ve veri analizi ile iş kararları arasındaki bağa değindi.

Kurumların artık ancak sosyal medyadaki bilgi akışını doğru analiz ederek akıllı tüketici stratejileri geliştirebileceklerine dikkati çeken Walsh, sosyal pazarlamanın henüz sadece başlangıç aşamasında olduğunu, değişimin Facebook ve Twitter'ın çok daha ötesinde, tüketicinin birbiri ile bu derece yakın etkileşiminden tetiklendiğini söyledi.

Walsh, kurumların, sosyal medyada markaları hakkında söylenenleri kontrol edememekten endişe duymaktansa, sosyal medyadaki verileri doğru analiz ederek, doğru stratejiler kurgulamaları gerektiğini vurguladı.

Haberin Devamı

Şimdiye kadar dijital devrimden en çok medya, eğlence ve iletişim sektörlerinin etkilendiğini belirten Walsh, “Televizyon seyrediş biçimimizden konuşmamıza kadar bir çok şey köklü değişim geçirdi. İnternet, bazı endüstrilerin sonunu getirirken, yeni alanlar, yeni servetler yarattı. Medya, eğlence ve iletişim sektöründeki bu dönüşümün benzeri, yakın gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde yaşanacak. Bu kapsamda, verilerin doğru analiz edilmesi daha da önem kazanacak” diye konuştu.

Daha sonra gazetecilerle bir araya gelen Walsh, yeni kuşakların bugünkünden çok daha farklı hareket edeceğini, şirketlerin de değişime ayak uyduramadığı takdirde geleceğin dünyasında çok zorlanacaklarını belirtti.

Değişime ayak uydurmanın merkezinde de verilerin nasıl yönetileceği ve analiz edileceğinin yattığını dile getiren Walsh, “Gelecekte pazarlamadan sorumlu kişilerin bilişimden sorumlu kişilerden daha çok teknolojiyle zaman harcamaları gerekecek” dedi.

Gelecekte, şirketlerin sosyal medyada daha çok pazarlama yapabilmek için daha çok gazeteci istihdam etmesi gerekeceğini ifade eden Walsh, özellikle lüks ürünler satan firmaların benzer bir yolda ilerlemeye başladığını kaydetti.

Walsh, Türkiye'de tüketicilerin teknolojiye büyük bir hızla uyum sağlamasına rağmen, iş dünyasının teknolojiye uyum sağlama konusunda daha muhafazakar davrandığını da sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

SAS Türkiye, Kuzey Afrika ve Orta Asya Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu da, bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen etkinlikte ana temanın “sosyal medya”, ikinci temanın da “büyük veri” olarak belirlendiğini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!