Güncelleme Tarihi:
MİGROS, garanti belgesi olmayan tüm ürünleri ‘ömür boyu garanti’ altına alıyor. Migros’un 55’inci yılını kutlarken perakende sektöründe yeni bir dönem başlattıklarını söyleyen Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Süpermarketlerde garanti belgesi olmayan gıda ve gıda dışı pek çok ürün bulunuyor. Garanti belgesi olmayan tüm ürünleri ömür boyu garanti altına almayı taahhüt ediyoruz. Ayrıca satın alınıp kullanılmayan son kullanma tarihi geçmiş ürünlere de değiştirme garantisi veriyoruz” dedi. Migros 55’inci yıl şerefine ayrıca mağaza ve otoparklarında hırsızlığa karşı da Migros Club müşterilerini güvence altına aldı.
Ömür boyu Migros garantisi
Genel Müdür Özgür Tort, “İçki, sigara ve garanti belgesi olan ürünler hariç tüketicilerin, kalitesinden memnun olmadığı tüm tüketim ürünleri Migros satış fişi ile ömür boyu değiştirilebilecek” diye konuştu. Migros mağaza ve otoparklarında hırsızlığa karşı da Migros Club müşterilerini güvence altına aldıkları bir uygulama başlattıklarını aktaran Tort, “Mağaza ve otoparkta tespit edilen eşya ve araç hırsızlığına karşı, Migros Club müşterileri son bir yılda karta kayıtlı alışveriş tutarının iki katına kadar Migros güvencesi altına alınacak. Bu miktar 3 bin TL’ye kadar geçerli olacak” dedi.
55 kuruşa sürpriz ürünler
55’inci yıl için, müşterilerin en çok istedikleri ve katıldıkları kampanyalarla kutlama yapacaklarını belirten Özgür Tort, şöyle konuştu: “En çok talep gören ürünleri bedavaya yakın fiyatlarla sadık müşterilerimize sunacağız. Yarın 50 TL’lik alışveriş yapan müşterilerimiz 4 litrelik sütü 55 kuruştan alabilirken, arkasından bir kilogram tavuğun kilosu 55 kuruşa satılacak.”
Suiistimaller beklemiyoruz
Bir ürünün raf ömrü 6 ay ise ve 4’üncü ayı geçmiş ise, ürünü raftan kaldırmayı tercih ettiklerine dikkat çeken Tort şunları söyledi: “İade edilecek ürünlerin ortadan kaldırılmasıyla ilgili tedbirleri aldık. Müşterileri tarafından beğenilmeyen ve takdir edilmeyen ürünün hemen imha edilecek.” Tort, kampanyada suistimal ihtimalini çok zayıf gördüklerini dile getirerek, böyle bir durumda ise birtakım operasyonel tedbirlerinin olduğunu, ancak bu tedbirleri gündeme taşıyacak kadar yoğun bir suistimalle karşılaşmayı beklemediklerini belirtti.
Üreticiyle finanse ediyoruz
Migros’un üreticilerle olan ilişkisinin, aynı müşterilerle olan ilişkisine benzediğine değinen Tort, şunları kydetti: “Bugün bir kampanya yapılıyorsa bunu tek başına Migros’un finanse etmesi mümkün değil. İade prosedüründe üretici firmalarla işbirliği yapıyoruz. Nihayetinde, iade sebebi kalite memnuniyetsizliği. Kampanyalarımızı üreticilerimizle beraber finanse ediyoruz.”
Sorunlu mal 30 günde bildirilirse para iadesi hakkı doğar
TÜKETİCİNİN Korunması Hakkında Kanun’a göre, ayıplı mal “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanırken, “Tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir” deniyor.
Müşteri sayısı yüzde 15 arttı
MÜŞTERİLERİN talebi doğrultusunda fiyatlarda ucuzlama getiren kampanyalı satışlarla müşteri sayısını da artırdıklarını belirten Tort, sözlerini şöyle sürdürdü: “ Migroskop’u ve ilanlarımızı takip eden sadık müşterilerimizin cüzdanlarına ortalama yüzde 20 ilave ediyoruz. Düşen enflasyon ortamında müşterilerimize pazar ortalamasından yüzde 10 daha da az enflasyon yaşattık. Bu yolla müşteri sayımızı yüzde 15 oranında artırdık. Yıl sonuna kadar
370 milyon müşteriye ulaşacağız.”
Mağaza sayısı 1500’ü geçer
“BİR discount mağazasında toplamda 700 civarında ürün varken, herhangi bir Migros mağazasına girdiğinizde, ortalama 1100 farklı ürünü indirimli bulursunuz” diyen Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Bir sene önce haftada 8 mağaza gibi iddialı bir hedef ortaya koymuştuk. Yıl sonunda hedeflediğimiz 400 mağazayı açmış olacağız. Ekim ayında Malatya’nın ilk hipermarketi 5M’i ve Makedonya’nın 3. Ramstore’unu bir gün arayla devreye soktuk. Yurtdışı mağaza sayımız 20 oldu. Hızla mağaza açmaya devam ediyoruz. Yıl sonunda 1500 mağazayı geçeceğiz” diye devam etti.
Ürünler 325 kriter kontrolünden geçiyor
MİGROS’un üretim sürecini yerinde denetleyemediği üreticiden mal almadığına değinen Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Migros’ta satılan ürünler 325 kriterden, kendi markalı ürünleri ise 350 kriterden geçerek kabul ediliyor. Bu kalite sınırlarının altında kalan ürünler Migros kapısından içeri giremiyor. Bu denetimlerin tamamı elektronik olarak kayıt altına alınıyor. M-Lady, M-Man, M-Kids ve M-Home gibi Migros marka tekstil ürünlerinin sağlığa zararlı maddelere karşı 42 farklı parametreyi içeren analizlerden, sağlık taramasından geçiyor” dedi.