Güncelleme Tarihi:
MİGROS, bir tür bayilik sistemi içeren ‘‘Bakkalım’’ projesi ile bilgi birikimini semt bakkallarına taşıyor. Bundan böyle Migros'la anlaşan bakkallar, ‘‘Bakkalım’’ tabelasıyla faaliyet gösterecek. Migros, projeye katılan bakkalara lojistik ürün desteği verecek, kredi kartı makinaları yerleştirecek.
Bakkalım oldu ciroyu katladı
CADDEBOSTAN Bakkalım'ın sahibi Kamil Öztürk, Bakkalım projesi ile birlikte cirosunun bir ayda yüzde 100 arttığını söyledi. Evlere servis yaptığını ve gece 10'a kadar açık olduğunu belirten Öztürk, ilk pilot bakkallardan biri. ‘‘Allah bereket versin iyi oldu. Daha önce işlerimiz kötüydü, 10'a kadar açık kalmıyorduk’’ diyen Öztürk, şimdi kredi kartına geçtiğini, müşteri sayısının ve ürün çeşitlerinin arttığını söyledi. Mal bulmak zorunda olmadığını ve iki günde bir mal sevkiyatı olduğunu belirten Öztürk, bütün dükkanın da Migros tarafından dört günde yeniden restore edildiğini söyledi.
Migros Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, ‘‘Elimizi taşın altına bakkallarla birlikte koyuyoruz. Uzaktan vaaz vermiyoruz’’ dedi.
VEHBİ Koç'un Ankara'da açtığı bakkal dükkanı ile doğan Koç Grubu, Migros ile bakkallığa geri dönüyor. Migros, mağazacılık ve sanal market uygulamalarından sonra bakkallara yönelik yeni bir projeyi hayata geçirdi. Migros, bir tür bayilik sistemi içeren ‘‘Bakkalım’’ projesi ile bilgi birikimini semt bakkallarına taşıdı. Migros Türk Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, projenin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, tüketicilere kapı komşusu olmayı hedeflediklerini söyledi.
Bakkallar, Migros'un ‘‘Kahraman Bakkal Migros elele’’ sloganıyla başlatılan Bakkalım projesi ile çağdaş bir görünüme ve eski gücüne kavuşacak.
Migros, perakende sektörünün halen yüzde 75-80'ini elinde bulunduran, sayıları tüm Türkiye'de 150 bine ulaşan bakkaları, ‘‘Bakkalım’’ projesi ile dört gün içinde çağdaş görünüme kavuşturuyor.
NELER YAPILIYOR?
Bu projeye katılmak isteyen bakkallar, Migros tarafından yeniden dekore ediliyor, soğuk dolabı, rafları, tezgahları da Migros tarafından yenileniyor. Ürün çeşitlerinin arttığı bakkallarda, sebze-meyve satışları da yapılıyor. Bakkalın siparişine uygun olarak dükkanına 2-3 günde bir mal sevkiyatı yapılıyor. Böylece bakkal, mal temini, değişik malverenler ile ilgilenerek zaman ve iş gücü kaybına uğramıyor ve maliyetini en asgariye indirerek uygun fiyatlarla ürünlerini sunma imkanına sahip oluyor.
Önce projeye katılan bakkalın dükkanına ‘‘Bakkalım’’ tabelası asılıyor. Ancak bakkal, kendi tüzel kişiliğini, hukuki varlığını, girişimcilik özelliğini ve kimliğini koruyor. Bakkal kendi adına müstakil ticaret yapan kişi olmaya devam ediyor. Bakkal dükkanının sahibi veya kiracısı olmaya devam ederken, bakkalın kasası da kendi adına çalışıyor.
Özaydınlı, bakkalların görüntüsünün değişmesi yanında, müşteri ile ilişkilerin sıcaklığının devam etmesini arzuladıklarını söyledi. Özaydınlı proje ile ilgili şunları söyledi:
‘‘Bizim tavsiye fiyatlarımıza uyarlarsa, günlük cironun yüzde 10'u ceplerine kalır. Maliyetler düşecek ve uygun fiyatla satış olanağına kavuşacaklar. Perakendecilikte verimli olabilmek ve tüketiciye en uygun koşulların sunulabilmesi için lojistik ve teknolojik konularda etkin olabilmek gerekiyor. Ürünleri sağlıklı koşullarda saklamak, gerekli modern teçhizat, dolaplar, eski görüntünün yenilenmesi daralan bütçelere yatırım zorluğu getiriyordu.’’
Bakkalım'da veresiyeye devam
KREDİ kartı kullanımı teşvik edilen bakkallar için gerekli cihazlar da temin ediliyor. Veresiyenin ve evlere servisin devam edeceği bakkallar da müşteriler sepetlerle kendileri alışveriş yapacaklar. Tüm Türkiye'de yaygınlaşması beklenen Bakkalım'ın daha pilot çalışmasında büyük ilgi gördüğünü belirten Migros Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, İstanbul'da şu anda 80'e yakın bakkalın projeye katıldığını ve şubat ortasında bu sayının 100'e çıkacağını söyledi. 2000 yılı Haziran ayında sayıları bine ulaşması beklenen Bakkalım sayısının yıl sonunda bu rakamın çok üzerine çıkması bekleniyor.
Migros'un 99 cirosu 1 milyar dolar
MİGROS'un 1999 yılını 1 milyar dolar ciroyla kapattığını belirten Bülend Özaydınlı, 2000 yılı büyüme hedeflerini de yüzde 27 olarak açıkladı. 1998 yılında haftada bir, 1999 yılında haftada iki, 2000 yılında da haftada üç mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Özaydınlı, 2000 yılında 150 yeni mağaza ile birlikte mağaza sayısının 475'e ulaşacağını söyledi. Yurtdışında 12'ye ulaşan mağaza ve alışveriş merkezi sayısı da 2000 yılında 20'ye çıkacak. Rusya, Kazakistan, Azerbaycan dışında ilk kez Migros Bulgaristan'da da mağaza açacak.