Güncelleme Tarihi:
Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort düzenlediği basın toplantısında Migros’un büyüme, verimlilik, penetrasyon, alışveriş deneyimi yaşatarak farklılık bileşenleriyle perakendede ‘Altın Oran’ı tutturduğunu ifade etti. Migros’un dördüncü kuşak müşteriyi mağazalara kazandırdığını açıklayan Özgür Tort, “2013’te de çift haneli büyümeyi hedefliyoruz. Bizim yıl içinde yaptığımız her satış, aslında gelecek yılın yatırımı için çimento, harç anlamına geliyor. Bizim sistemimiz boşa dönmüyor. Bundan da hem Migros, hem tüketici, hem Türkiye ekonomisi kazanıyor” dedi.
Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, 2012 yılını, hedeflerine ulaşarak 6.5 milyar TL ciro ile tamamladıklarını, Migros’un 2013 yıl sonu ciro hedefinin yine çift haneli büyüyerek, 7 milyar TL’yi aşmak olduğunu belirtti. İki yılda Şok’un cirosunu yerine koyduklarını söyleyen Tort, 2013 sonu mağaza sayısı hedefini 1000’i aşmak olarak belirlediklerini açıkladı. Tort, Türkiye’nin 2023 yılı için perakende sektöründe belirlediği 400-500 milyar dolarlık büyüklük hedefine, Migros’un 60 yılda elde ettiği deneyimle katkı sağlayacaklarını dile getirdi.
İşin aslı özümseyerek büyümek
Migros Ticaret A.Ş.’nin 60 yıla yaklaşan perakende yolculuğunda daima büyüme odaklı bir strateji izlediğini hatırlatan Özgür Tort, Migros’ta işin aslının, özümseyerek büyümek olduğunu ifade etti. Özgür Tort, “2012’de çift haneli büyüdük, 2013’te de çift haneli büyümeyi sürdürme hedefi belirledik.” dedi.
Türkiye’nin 3 yıllık istihdam hedefinin yüzde 1’ini Migros karşılayacak
Özümseyerek büyüme ve verimlilik esaslı stratejinin yarattığı faydanın en net sonuçlarından birinin de ‘istihdama katkı’ olduğunu ifade eden Özgür Tort, Migros Grubu olarak Türkiye hedefi olarak açıklanan 3 yılda 1.6 milyon kişilik yeni istihdam hedefinin yüzde 1’ini karşılayabileceklerini söyledi. Migros’un yapısının Türkiye’nin aynası olduğuna dikkat çeken Tort, geçen yıla göre pazar payı artışının %1.8 olduğunu belirtti. Tort, “Migrosla büyümüş geniş bir kitle var ama bizim önceliklerimizden biri de daima yeni jenerasyonu yakalamak. Genç nüfusa erişimdeki artış, bizde yüzde 18 oranında. Bir anlamda Migros’un yapısı sürgün verdi” dedi.
Sanal markette üç yılda üç kat büyüdük
Migros’un yenilikçiliğini perakendeye karşı duyduğu ve her gün yenilediği meraka borçlu olduğunu vurgulayan Özgür Tort, Migros’un yenilikçiliğine en iyi örneklerden birinin Migros Sanal Market olduğunu ifade etti. Özgür Tort, “1997’de sanal marketi ilk açtığımızda kimse bunun ilerisini göremiyordu. Biz direndik, sebat ettik ve bugün bunun meyvesini yiyoruz. Sanal markette son 3 yılda üç kat büyüdük. Bu işte vizyon önemlidir” dedi.