Güncelleme Tarihi:
Özgür Tort, yıllık değerlendirme toplantısında Migros Grubu'nun iş sonuçları ve hedeflerinin yanı sıra perakende sektöründeki gelecek vizyonlarını da gazetecilerle paylaştı.
Migros Grubu'nun 2012 sonuçları ile birlikte, 2008-2012 dönemini kapsayan 4 yıllık süreçte süpermarket odağı ile cirosunu toplamda yüzde 50 artıracağını ifade eden Tort, 2012'nin 9 aylık sonuçlarına göre çift haneli büyüme trendinin devam ettiğini vurguladı.
Tort, “Eylül sonu itibariyle, bir önceki yılın aynı dönemine göre ciromuzu yüzde 14, faaliyet karımızı ise yüzde 10 artırmayı başardık. 2012 başında, Şok'un cirosunun süpermarkete odaklanarak büyümeyle yerine konmasını hedeflemiştik. İlk 9 aydaki sonuçlar daha önce açıkladığımız 2012 sonu 6,4 milyar liralık ciro hedefini rahatlıkla aşacağımızı ortaya koyuyor” diye konuştu.
Perakendede sağlıklı büyüme ve sürdürülebilirlik açısından ciro artışı kadar karlılığın da önem taşıdığına dikkati çeken Tort, “Her iki alanda çift haneli büyümek bizim için çok önemli” dedi.
“Eylül itibariyle 100 yeni mağaza hedefine ulaştık, yeni hedef 150 mağaza”
Tort, Migros Ticaret AŞ'nin bugün itibariyle Türkiye'nin 69 ilinde ve yurt dışında toplam 883 noktada tüketiciye ulaştığına işaret ederek, “Biz en zor kriz dönemlerinde dahi daima gaza bastık ve yaygınlığımızı artırmak için yeni lokasyonlar yaratarak, yatırıma devam ettik. İlk 9 ayın sonunda, yıl sonu hedefimiz olan 100 ilave mağaza hedefine ulaştık. Bu nedenle yıl sonu hedefimizi revize ederek 150'ye çıkardık. 2012'de yaptığımız yatırım tutarı 170 milyon lirayı bulacak. Yıl sonunda toplam mağaza sayımızı 890'a çıkarmayı bekliyoruz. 2013'te ise 1000 mağaza sayısını aşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
“Migros'ta bulunan ürünlerin 5'te biri taklit edilemez”
Migros'ta tüketicinin beğenisine sunulan ürünlerin yüzde 20'sinin Migros markalı özel ürünler olduğuna dikkati çeken Tort, bu ürün gruplarının katiyetle taklit edilemez, kendilerine özgü ürünler olduğunu vurguladı.
Taze gıdalar arasında et, unlu mamuller, balık ve sebze-meyve reyonlarının bol çeşit, ayırt edilir tazelik ve lezzetle tüketicinin beğenisine hitap ettiklerini aktaran Tort, şöyle konuştu:
“Temel gıdalarda ve en yüksek talep gören taze ürünlerde üreticilerimizle birlikte çok önemli ek bir çaba gösterdik. Fiyatlarımızda kalıcı bir reel düşüş sağladık. Bugün rahatlıkla ifade edebilirim ki, Migros ve Tansaş markalı yoğurt, toz şeker, un, yağ, süt gibi ürünlerde Türkiye'nin en ucuzuyuz. Bu ürünlerin tonaj olarak satışı 3 katına çıktı. Yılda 250 milyon müşterimize hizmet veriyoruz.”
“2023'te perakende pazarı 400-500 milyar dolar büyüklüğe ulaşabilecek”
Türkiye ekonomisinin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedefine de değinen Tort, “Bugün milli gelirin dörtte birinin perakendeye döndüğünü anlıyoruz. Kişi başına gelirin 35-40 bin olduğu Avrupa'da milli gelirin en az beşte biri perakende harcamalarına gidiyor. 80 milyon nüfusla 2023 yılında arzu edilen hedefe ulaşıldığında, perakendeye dönüşün yüzde 22 olması öngörülebilir. Bu durumda Türkiye perakende pazarı 400-500 milyar dolar arasında müthiş bir büyüklüğe ulaşabilecektir” şeklinde konuştu.
Türkiye'nin dünya perakende sıralamasında 14'üncülüğü ile, GSMH bakımından ülke sıralamasının birkaç basamak önünde gittiğini dile getiren Tort, perakendenin 2023 hedefleri için önemli bir lokomotif görev üstleneceğine dikkati çekti.
“18 bin 500 kişilik istihdam yaratıyoruz”
Özgür Tort, perakende sektöründeki gelişimin ekonominin geneline olan etkisinin altını çizerek, “En önemlisi de istihdam üzerinde oluşan pozitif etkidir. İstihdam edilen insan faktörü gelire dönüşür. Biz direkt 18 bin 500 kişilik istihdam yaratıyoruz, indirekt olarak ise daha geniş bir halkada istihdama katkımız var” bilgisini verdi.
Yeni dönemde arzu edilen büyüklüklere erişmek için “yeni talep yaratmak” gerektiğini anlatan Tort, Migros Ticaret AŞ'nin 2012 yılı Ocak-Eylül döneminde müşteri sayısını arttırdığını, bu artışların bir bölümünün de yeni açılan mağazalardan geldiğini söyledi.
“Tematik alışveriş konseptiyle talebe farklı bir yön verdik”
Migros Ticaret AŞ olarak yaklaşık 2 yıldır tematik alışveriş konseptiyle alışverişte talebe farklı bir yön verdiklerini belirten Tort, “Tematik dönemlerimize tüketici inanılmaz ilgi gösterdi. Alışılagelmiş haliyle yüksek tempoda satış yaptığımız bayram dönemleriyle kıyaslayacak olursak, tematik dönemler sayesinde en az iki bayram kadar yeni talep yarattık, iki bayram kadar ilave satış yaptık. Bu talep de üreticilere yeni kulvarlar açtı” dedi.
“Türkiye ve dünyada gıda perakendeciliğinde bir ilk...”
Perakende sektörüne cesaret ve ilham veren yenilikleri hayata geçirmeye devam ettiklerini dile getiren Tort, Türkiye ve dünyada gıda perakendeciliğinde ilk olan “Benim Ofisim” adlı yeni uygulamayla mağazaların ofisten değil mağaza içerisinden yönetilmesini sağladıklarını vurguladı.
Tort, “Mobil olarak raporlama ve yönetim araçlarının kullanıldığı uygulama ile Migros mağaza yöneticileri ellerindeki tablet bilgisayarlar aracılığıyla hangi stoğun azaldığını, az veya çok satıldığını, hangi ürünlerle birlikte en çok hangi ürünün satın alındığını en fazla üç saniyede açılan raporlarla takip edebiliyor” dedi.
Uygulama sayesinde, varsa operasyonel sorunların da anında görüldüğünü, hızlı, efektif kararlarla harekete geçilebildiğini dile getiren Tort, ilerleyen aşamalarda, tablet çözümünün yeni uygulamaları ile beraber reyon şefleri ve denetim ekipleri tarafından da etkin bir şekilde kullanılmasını hedeflediklerini söyledi.
Bu uygulamanın hayata geçtiği 5 ay içinde toplam zaman maliyetinde düşüş, operasyonel hızda ve müşteri ile iletişimde iyileşme yakaladıklarını anlatan Tort, “Mobil ofis dünyada bir ilk uygulama, bu uygulamanın da desteği ile son bir yıl içinde rafta mal bulunurluğunu yüzde 3 arttırdık. Mağazalarda basılan raporlar yüzde 40 azaldı, maliyetten tasarruf oldu. Müşteri ile geçirilen zaman arttı” bilgisini de paylaştı.