Güncelleme Tarihi:
GELİBOLU yarımadasında üretilen ve geçen yıl önce piyasaya sunulan Suvla Şarapları, bir yılda 22 ödül aldı. Suvla Şarapları’nın kurucusu Selim Zafer Ellialtı, ilk bir yılda üretimlerinin 200 tondan 650 tona çıktığını, gelecek yıl bu rakamın bin ton olmasını hedeflediklerini belirtti. Ellialtı, şişe bazında üretimlerinin ise 850 binden 1 milyon 250 bine çıkacağını kaydetti. Şu ana kadar 18 milyon dolar yatırım yaptıklarını vurgulayan Ellialtı, “2013 yılında ciro hedefimiz 12 milyon lira. Toplam 2 bin noktada ürünlerimize ulaşmak mümkün” dedi.
SABRIN SONU
Ellialtı, yatırıma 12 yıl önce karar verdiğini hatırlatarak şöyle konuştu: “Bağı dikip 7 yıl sabrediyorsun. Teknoloji gibi izafi işlerde çalıştım hep. Şarap benim için ayağı toprağa basan bir yatırım oldu. Bir yıl yatırım için araştırma yaptıktan sonra dönüp arada 7 yıl Microsoft’ta çalıştım. Teknolojiden kazandığımı şaraba yatırdım.”
YEREL TÜRLERİ CANLANDIRDI
Bölgedeki yerli türleri canlandırmaya çalıştıklarını belirten Ellialtı, “Gelibolu Yarımadası’nın yöresel üzümleri olan Karasakız ve Kınalı Yapıncak üzümlerinden ürettiğimiz, Suvla Kınalı Yapıncak 2012, Suvla Karasakız Blush 2012 ve Suvla Karasakız 2012’yi piyasaya çıkardık. Yerel üzüm serimiz büyük ilgi gördü” diye konuştu.
İhracata da başladıkları bilgisini veren Ellialtı, “Çin ve Finlandiya’dan sonra ABD’ye ihracata başlayacağız. FDA onaylarını bekliyoruz. Eylül gib raflarda yerimizi alırız. Diğer öncelikli hedeflerimiz Almanya ve İngiltere. Şimdi Almanya’da ortak bir şirket kuruyoruz” dedi.
Kaliteli şarap tükütimi kişi başına yarım kadeh bile değil
TÜRKİYE’de son yıllarda kişi başına şarap tüketiminin artmadığını anlatan Selim Zafer Ellialtı, şöyle konuştu: “Daha kaliteli şaraba eğilim var. Bizim mücadele ettiğimiz pazar büyüyor. Bu da toplam pazarın yüzde 8’i anlamına geliyor. Sofra şarabının oranı ise yüzde 92. Normal segmentte kişi başı tüketim 1 litre, onun da yarısı turistlerden... Bizim segmentte ise bir tadım kadehi boyutunda.”
Ahlaksız teklif şarapçıdan
RESTORANLARDA şarapların 3-4 katı fiyata atılmasını Selim Zafer Ellialtı şöyle açıkladı: “Şarap markaları, pazarlama adı altında restoranlara anlamsız paralar aktarıyor. Sonra restorana şaraplaBrı daha yüksek fiyattan satıyor. Böyle olunca zaten şarabın fiyatı otomatik yükseliyor. Burada ahlaksız bir teklif var. Ben de restoran sahibi olsam biri gelip bana 300-500 bin lira para verse ben de tüketicinin içeceği şarabın kalitesini düşünmem. İşin tuhafı Rekabet Kurulu da münhasırlığı bunu rekabete uygun buldu.”
Uyduruk ithal şarap 40 katı fiyata satılıyor
TÜRKİYE’ye gelen ithal şarapların çoğunun da uyduruk olduğunu anlatan Selim Zafer Ellialtı, “Uyduruk 1 euroluk şarapları getirip 50-60 liraya satıyorlar. Bilgisizlik olduğu için İtalyan, Fransız diye sofralık şarap, pahalıya satıyorlar” dedi.