Güncelleme Tarihi:
6 ay önce Türkiye’ye atandım. Daha önce İtalya, Fransa ve Macaristan’da çalıştım. Türkiye çok hızlı büyüyen, genç nüfusu ciddi potansitel taşıyan bir ülke. Türkiye, büyüme rakamları ile tüm dünyanın dikkatini çekiyor. Benim zavallı ve yaşlı ülkem İtalya, 1 puan büyümeyle çok gerilerde kalırken, Türkiye harikalar yaratıyor. Genç nüfusunuz sayesinde dinamizme hiç ara verilmiyor. En büyük avantaj bu” dedi.
En gururlu ben olurum
Türkiye’nin performansının Michelin tarafından dikkatle izlendiğini belirten Giuliani, şunları söyledi: “Herkes Türkiye’ye imreniyor. Türkiye’nin bu performansı, Michelin’in diğer ülke genel müdürleri ile toplandığımızda eminimki en gururlu genel müdürünün benim olmamı sağlayacak. Türkiye, Michelin için çok stratejik ve önemli bir ülke konumunda. 2009 yılında Türkiye’yi Afrika ve Ortadoğu grubundan çıkarıp, Avrupa grubuna dahil ettiler. Şu anda Türkiye, Michelin’in Avrupa ülkeleri arasında her açıdan en hızlı büyüyen, etkileyici bir ülke.”
‘Artı’ ile geçeriz
2012’in tüm dünya için zor bir yıl olacağını vurgulayan Giuliani, şöyle devam etti: “Her yerde kriz söylentileri dolaşıyor. Şu anda görünen tablo pek iç açıcı değil. Özellikle krizin merkezi olan ülkelerde durum daha da kötüye gidebilir. Ancak Türkiye olarak nadir ‘Artı’ ile bitirecek ülkelerinden birisiyiz. Asla üzerimize ‘eksi’ işaretini yakıştırmayız. Yıl içerisinde dengesizlikler olsa da Türkiye’deki sonuçlarımız başarılı ve yukarı yönlü olacaktır. Türkiye dışında Polonya ve Çek Cumhuriyeti de 2012 yılını iyi geçirecek ülkeler arasında sayılabilir.”
Kış lastikleri kurtarıcı oldu
2011 yılındaki satışların, 2010’a göre çok daha iyi geçtiğini belirten Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, “İyi geçen temmuz ve ağustos aylarından sonra etlül ile birlikte ciddi bir durgunluk yaşandı. Tam da bu sırada kış lastiklerine olan talebin patlaması, bu ürüne kurtarıcı görevini yükledi. Kış lastikleri konusunda toplumun ciddi şekilde bilinçlendiğini, kültür değişimi yaşadığını görüyoruz. Artık kar yağınca kış lastiği takma meselesini aşıp, kuraına uygun şekilde hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düştüğünde takan bir kitle oluştu. Bizim de kış lastiklerine yönelik ciddi çalışmalarımızın sonucu olan ürünler, satışlarımızın iyi gitmesine yol açtı. İlginç bir kış lastiği trendi yaşanıyor” diye konuştu.
‘İyi dersler şoför amca’yı başlattı
MICHELIN, kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile ‘İyi dersler şoför amca’ projesini başlattı. Proje kapsamında öğrenci servis şoförlerine iletişim ve davranış, ilk yardım gibi konularda eğitimler verecek. Michelin Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Sertan Açıkgöz, “Proje ile 2012 yılında 13 bin servis şoförünü eğitip, 200 bin aileye ulaşmayı amaçlıyoruz. Servis şoförleri, öğrenciler için ciddi rol model” dedi.