Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2008 00:00
Gülsan Gıda yıllık cirosunun yüzde 60’ını elde ettiği Meysu’yu üçgen ambalajdan sonra şimdi de 1.5 litrelik aile boyu ambalajla piyasaya sunuyor.
Kayseri’deki Gülsan fabrikasında süt üretimine de hazırlanan firma, tüm bu yatırımlar için 12 milyon
Euro (18 milyon
dolar) harcadı. Meysu Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Güldüoğlu, "Meysu şu anda yaklaşık yüzde 5 pazar payına sahip. 1.5 litrelik paket üretiminin yanı sıra süt grubuna yapmış olduğumuz yatırımlarla bu rakamı diğer kategorilerde de artıracağız. Amacımız orta vadede yüzde 10-15 pazar payına ulaşmak" dedi.
1.90 YTL’ye satılıyorMeysu’nun toplam üretimindeki hedefi olan 600 bin tonun yüzde 15’ini 1.5 litrelik paket üretimi ile karşılayacaklarını aktaran Bekir Güldüoğlu, şöyle konuştu: "Bu da aşağı yukarı yıllık 100 bin tonluk bir üretim anlamına geliyor. 1.5 litrelik meyve suyu konsepti üzerinde 1.5 yıldır Tetrapak ile görüşüyorduk. Yeni paket Tetrapak tarafından üretildi. 1.85-1.90 YTL fiyat aralığında olacak ürünlerimiz Şeker Bayramı’na kadar Türkiye’deki bütün bölgelerdeki marketlerdeki yerini alacak."
100 milyon dolar ciro
Yıllık cirosu 80 milyon dolara ulaşan Gülsan Gıda’nın Meysu, Meybuz ve Nevbağ adında üç ana şirketi olduğunu kaydeden Gülsan Gıda’nın Dış Ticaret Müdürü Osman Güldüoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Gülsan ve Meysu’nun 50 milyon, Meybuz’un 20 milyon, Nevbağ’ın da 10 milyon dolar cirosu var. Bu yıl toplam bu rakamı 100 milyon dolara ulaştıracağımızı düşünüyorum. Ancak asıl büyümemiz 2009’da yaşanacak. Hedefimiz yüzde 30-35’lik bir genişleme. 350 olan istihdamımız da artacak."
Arap ülkelerini hedef aldıOsman Güldüoğlu, Cezayir’den Avusturya’ya Mauritus’tan Kanada’ya, Çin’den Trinidad Tobago’ya kadar dünyanın birçok ülkesine ihracatı gerçekleşen Meysu’yu Antarktika hariç dünyanın bütün kıtalarında sattıklarını ancak bunun yeterli olmadığını söyledi. Güldüoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Meysu global olabilecek bir marka. Bu büyüme yavaş ama emin adımlarla olacak. Geçen yıl 5.5 milyon dolar tutarında bir ihracat gerçekleştirdik. Bu yıl sonunda 7.5 milyon dolarlık bir ihracat hedefimiz var. Mevcut bulunduğumuz 32 ülkeye de 1.5 litrelik aile boyu ürünlerimizden numune olarak gönderdik. Avrupa pazarı ve İsrail ile görüşmelerimize başladık. Özellikle aile kültürünün yaygın olduğu Arap ülkelerinde ürünümüzün tutacağını düşünüyoruz."