Mey, Burgaz’ın votkasına razı oldu rakısını satacak

Güncelleme Tarihi:

Mey, Burgaz’ın votkasına razı oldu rakısını satacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2010 00:00

Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Rekabet Kurulu, bize Votka 67’yi devretmemiz halinde Burgaz çatısı altında bulunan İstanblue votka markasını almak ve Burgaz’ın rakı, cin ve likör markalarını zaman içinde elimizden çıkarmamız şartını getirdi. 62.5 milyon dolara bu ağır şartaları piyasada adil rekabet yaşanması için kabul ettik” dedi.

Haberin Devamı

GARİPOĞLU Ailesi’nin borçlarına karşılık Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) el koyduğu ancak sadece Mey İçkinin katıldığı ihaleyi, Rekabet Kurulu onaylamayınca belirsizliğe giren Burgaz Alkollü İçkiler’in durumu netleşti. Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ‘geçmişte benzeri görülmemiş ağır şartlar’ olarak tanımladığı koşulları kabul ettiklerini ve Burgaz Alkollü İçkiler’i 62.5 milyon dolara satın alacaklarını açıkladı. Söz konusu koşullar Mey’in Votka 67’yi devretmesi halinde Burgaz’ın İstanblue votka markasına sahip olması ve Burgaz Rakı dahil Burgaz Alkollü İçkiler çatısı altındaki cin ve likör markalarını zaman içinde elinden çıkarmasını kapsıyor.
Adil rekabet için
Bu koşullarda yapılan alımın Mey açısından ciddi bir özveri olduğunu savunan Yorgancıoğlu, “Bu satış TMSF, Rekabet Kurumu ve bizim açımızdan uzun ve zahmetli bir süreç oldu. Uzun ve yorucu bir müzakere sürecinden sonra ortaya çıkan bu koşullar bizi memnun etmedi. Ancak piyasanın sağlıklı çalışması bizim ne düşündüğümüzden daha önemli diye düşünüyoruz ve parayı ödeyeceğiz. Bu ağır şartaları piyasada adil rekabet yaşanması için özveriyle kabul ettik” dedi. Yorgancıoğlu, bu satış işlemi ile birlikte yeniden adil ve sağlıklı hale gelen piyasa koşulları sayesinde yeni oyuncuların doğacağına inandıklarını da söyledi.
925 milyon dolar ciro
Geçen yıl 950 milyon dolar civarında ciro elde eden Mey İçki, bu yıl 925 milyon dolar bekliyor. Yorgancıoğlu, Mey İçki’nin 6 yılının değerlendirildiği toplantıda “Bu yıl rakıda maalesef büyüme gösteremeyeceğiz. En fazla yüzde 0.1-0.2 büyüme olur. Votkada ise pazar çift haneli büyümeyi sürdürüyor” dedi. Konya, Kayseri gibi muhafazakar şehirlerde içki tüketim oranına ilişkin bir soruyu Yorgancıoğlu, “İçki tüketimi her yerde farklı. Yüzde 75’i Türkiye’nin Kuzey, Batı ve Güney bölgelerinde, yüzde 25’i de Ankara’nın doğusunda tüketiliyor” diye yanıtladı.
Rusya pazarını hedefliyor
İhracatı 4 milyon litreye çıkardıklarını belirten Yorgancıoğlu, şu tespitlerde bulundu: “ABD’de çok ciddi atağımız var. 42 eyalette ürünlerimiz dağıtılıyor. İhracatı çok daha geliştireceğiz. 4 yılda 2 katına çıkardık. Önümüzdeki 3 yıl içinde de 2-3 katına çıkarmayı düşünüyoruz. İhracatta çok ciddi stratejilerimiz var. İhracatın yüzde 90’ı rakı. Yeni Rakı’yı dünya markası yapma hedefimiz var. Bu yıl Yunan adalarında da ürünlerimizi bulundurduk. Almanya’da Türk olmayanlara da rakı içiriyoruz. Irak’a 100 bin litre rakı satıyoruz. Şu anda girmeye çalıştığımız en büyük pazar Rusya.”

Haberin Devamı

Gelir İdaresi ortağımız gibi, sağlık vergisi kaçağı artırır

Haberin Devamı

GALİP Yorgancıoğlu, sigara ve içkiden sağlık vergisi alınmasına karşı çıkarak şunları söyledi: “Bu bizim hiç beklemediğimiz bir şey. Zaten şu anda alkollü içeceklerde çok yüksek bir vergi yükü var. Bir şişe içkinin aşağı yukarı yüzde 68’i vergilerden oluşuyor. 31 Aralık’ta yüzde 10 gibi, çok yüksek bir ÖTV artışı oldu. Eğer tekrar vergilerde, ÖTV artışı olacaksa bu herşeyden önce kaçak, sahte ve kayıt dışılığı körükleyen bir şey olacaktır. Şu anda hakikaten limitlerdeyiz. Özellikle böyle bir vergi gelirse şarap dışındaki kayıt dışının artacağını, özellikle güneydeki otellerde satılan içkilerde kayıtdışının, sahtenin artabileceğinden endişe ediyorum. Bunun getirisinden ziyade götürüsü olur. Şu anda bütçe hedeflerinin üzerinde alkollü içkilerden alınan verginin toplanması söz konusu. Bizim en büyük ortağımız Gelirler İdaresi.”

Haberin Devamı

Financial Times’ın ‘TPG gidiyor’ haberini Mey ‘spekülatif’ buldu

İNGİLİZ Financial Times gazetesi, Mey İçki’nin yüzde 90’ına sahip olan Amerikalı yatırım fonu Texas Pasific Group’un (TPG) 2 milyar doları aşkın bir satış ya da flotasyon düşündüğünü yazdı. Haberde danışmanlık kurumunu seçmek üzere TPG’nin gelecek ay bir ‘güzellik yarışması’ planladığı ve dünyanın en büyük içki gruplarının bazılarını çekmeyi umduğu da ileri sürüldü. Galip Yorgancıoğlu, “Şu an hissedarlarımızın almış olduğu herhangi bir karar yok pazarın büyümesi şartların olumlu olması dünya pazarlarının durumuna göre çıkış stratejilerini düşünebilirler” dedi. 2003 yılında Özelleştirme İdaresi’nin açtığı ihalede Tekel’in alkollü içkiler bölümünü 292 milyon dolara kazanan Nurol-Limak-Özaltın konsorsiyumu, 2006 yılında Mey İçki’yi 810 milyon dolara TPG’ye satmıştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!