Mey, 1.3 milyar lira ciro yaptı, ’tekel havası’nı kaptırmadı

Güncelleme Tarihi:

Mey, 1.3 milyar lira ciro yaptı, ’tekel havası’nı kaptırmadı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2009 00:00

Tekel’in alkollü içkiler bölümünün özelleşmesiyle 5 yıl önce Mey İçki’ye dönüşen şirket, bira hariç 2 milyar TL büyüklüğe sahip Türk alkollü içkiler pazarında 1.3 milyar TL cirosu ile açık ara önde bulunuyor.

Mey, rakıda yüzde 70, votkada yüzde 60, likörde yüzde 53, cinde yüzde 79, kanyakta yüzde 96 pazar payı ile pazarda ’tekel’ kabul edilebilecek ağırlığını sürdürüyor. Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, şirketin beşinci kuruluş yıldönümü dolayısıyla düzenlediği basın toplantısında 2004-2008 yılları arasında 85 milyon TL yatırım yaptıklarını, 2009 için 6.5 milyon TL’lik yatırım planladıklarını söyledi.

5 yılda dünyalı

5 yılda Avrupa’nın her yerinde tanınan bir marka olmak için çalışacaklarını belirten Yorgancıoğlu, Kayra markası ile de şarap kategorisinde dünya markaları ile rekabet eder hale geleceklerini söyledi. Yorgancıoğlu, hem yurtiçinde hem de ihracatta iddialı hedefler koyduklarını belirterek, Tekel döneminde 1.4 milyon litre olan ihracatın Mey İçki ile 5 yılda 4 milyon litreye yaklaşarak 25 milyon doları aştığını kaydetti. Yorgancıoğlu, "Avrupa’nın yanı sıra ABD’ye de yoğun ihracat hedefliyoruz. Şu an ABD’ye yılda 100 bin litre olan Yeni Rakı ihracatını 250 bin litreye çıkarmak istiyoruz" dedi.

Almanya’ya direktör

Yorgancıoğlu, Yeni Rakı’nın ABD pazarında daha çok sayıda eyalette raflara girmesine çalışacaklarını belirterek, şunları söyledi: "Bugün New York’ta, Washington’da, Kaliforniya’da, Florida’da, Pensilvanya’da, Türk rakısı var. Sadece bu eyaletlerde bile satışlarımızı artırırsak ABD’de önemli büyüme yakalarız. ABD’de Türklerin yanında başka milletlerin de Yeni Rakı’ya ilgisi artıyor. Amerika, Kanada, Belarus, Çin, Türki Cumhuriyetler, Makedonya, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, Sudan, Yemen, Katar, Japonya, Suriye, Irak ülkeye ihracatımız var. İhracat yaptığımız ülke sayısı 50’ye çıkacak. Bu yıl Rus pazarlarını da doğrudan hedefliyoruz. Almanya’ya artık direktör atayacak büyüklüğe geldik."

65’inci yıla ilk hasat anasonla kutlama

YENİ Rakı’nın 65’inci yaşını kutlayan Mey İçki, ilk hasat anasonunun tek tek elle toplanmasıyla sınırlı sayıda Yeni Rakı Yeni Seri üretti. Galip Yorgancıoğlu, "İlk hasat anasonu yılda bir kere toplandığı için Yeni Rakı Yeni Seri’yi yılda bir kere sınırlı sayıda üretilebileceğiz" dedi.

2009’da rakı küçülecek

GALİP Yorgancıoğlu, rakı pazarının uzun yılların ardından ilk kez 2008’de yüzde 4 büyüdüğünü belirterek, şöyle konuştu: "Bu biraz da ekonomik fiyatlı ürünler sayesinde gerçekleşti. 2009’da ise ekonomik ürünlerin satışı artsa bile 27 TL ve üzeri fiyatlardaki ürün segmenti küçüleceği için pazarda daralma olacak. Pazardaki toplam küçülmeye ve kriz ortamına bağlı olarak Yeni Rakı’da da yüzde 2-3 arasında düşüş bekliyoruz. Dünyadaki toparlanmanın 2009’un son çeyreğinden itibaren Türkiye’ye olumlu yansıyacağını düşünüyoruz ve 2010 ile birlikte yeniden büyüme öngörüyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!