Güncelleme Tarihi:
ALMAN Metro Group bünyesindeki Metro Market’in CEO’su ve Metro Group Yönetim Kurulu Üyesi Frans Muller, 2010’da Türkiye’de başta Metro olmak üzere Real ve Media Markt yatırımlarını artıracaklarını açıkladı. Türkiye’deki faaliyetlerinden çok memnun olduklarını belirten Muller, “2010’da başta Metro Cash&Carry olmak üzere yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız. Türkiye çok dinamik bir pazar. Krize rağmen pazarda Metro olarak payımızı artırdık” dedi. Yeni market markalı (own brand) ürün stratejisini tanıtan Metro Market, 2012’ye kadar bu ürünlerinin payını tüm satışların içinde yüzde 10’dan yüzde 20’ye çıkararak 6 milyar Euro’luk satış elde etmeyi hedefliyor.
Yatırım hızlanıyor
Metro Cash&Carry’nin yeni market markalı (own brand) ürün stratejisinin tanıtıldığı toplantıda konuşan Frans Muller, şunları söyledi: “2010’da Türkiye için iyimser bir görüşe sahibiz. Türkiye’de bir çok mağaza açılışı yapacağız. İki hafta sonra denetimcilerin ve hissedarların toplantısı var. Ne kadar yatırım yapılacağına karar verilecek. Müşteriler krizde zorlandı, sıkıntıları bize de yansıdı.2009’da yatırımlarımız yavaşladı ancak 2010’da tekrar hızlandıracağız.”
6 ana kategori
Yeni stratejileriyle oteller, restoranlar ve ofislerin özel ihtiyaçlarına daha derinlemesine odaklandıklarını belirten Muller, şöyle konuştu: “Yeni ürünlerimiz müşterilerimizin işlerini büyütmelerinde önemli rol oynayacak. Yeni stratejimizle tüm market markalı ürünlerimizi Aro, Fine Food, H-Line, Horeca Select, Rioba ve Sigma olmak üzere 6 ana başlıkta toplayarak daha kolay anlaşılmasını sağlamayı hedefledik. Ürünlerin satış fiyatları benzer markalı ürünlerin fiyatlarına kıyasla yüzde 10 ile 20 arasında daha düşük fiyatlı.”
Rakamlarla Metro Market
30 ülkede toplam 660 mağazada faaliyet gösteriyor.
Yıllık 33.1 milyar Euro ciroya sahip.
100 bin çalışanı bulunuyor.
Türkiye’de 13 mağazası bulunuyor. Bu ay açılacak Pendik’teki yatırım
ile bu sayı 14’e çıkacak.
Metro Market, önümüzdeki yıl Türkiye’de 20. yılını kutlayacak.
Metro Market’in Türkiye’de 3 bin çalışanı bulunuyor.
GDO’suz dünya düşünülemez ama ülke kurallarına uyuyoruz
METRO Market’in CEO’su Frans Muller, Türkiye’de son dönemde çok tartışılan genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO) da değinerek şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu konuda her ülkenin kuralları var. Metro Cash & Carry olarak her ülkenin kural ve kaidelerine uyuyoruz. GDO çok önemli bir konu. GDO’suz bir dünya düşünülemez.”
Müşterilerle birlikte kategoriler oluşturuldu
YENİ markaların müşterilerle işbirliği yapılarak geliştirildiğini aktaran Frans Muller, “Görüşmelerde müşteriler, kalite, performans, ambalaj ve fiyat gibi konulardaki ihtiyaçlarını belirttiler. Metro Market iç ve dış laboratuvar testlerinin yanı sıra pazar araştırmaları da gerçekleştirdi” dedi.