Metro: Türk balığını Avrupa’ya satacağız

Güncelleme Tarihi:

Metro: Türk balığını Avrupa’ya satacağız
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2006 00:00

Metro Group Uluslararası Satın Alma Başkanı ve Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Frans Müller, yaş sebze ve meyveden sonra Türkiye’den balık ihracatına da başladıklarını açıkladı. İlk olarak Ukrayna’ya ihracat yaptıklarını açıklayan Müller, hedeflerinin ise Avrupa olduğunu belirtti.

ALMANYA başta olmak üzere Metro’nun Avrupa’nın çeşitli ülkelerine Türkiye’den sebze-meyve ihracatı gerçekleştirdiklerini söyleyen Metro Group Uluslararası Satın Alma Başkanı ve Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Frans Müller, önümüzdeki dönemde yine Türkiye’den balık ihracatı gerçekleştireceklerini söyledi. Avrupa’nın 6 ülkesinde satılan sebze-meyvelerle ilgili olarak herhangi bir şikayet gelmediğine değinen Müller, "Balık ihracatı projesini ilk defa Ukrayna’ya gerçekleştirdik. Bunun için Ukrayna hükümetinden sertifika aldık. Ancak hedefimiz Avrupa’nın çeşitli ülkelerine de ihracat gerçekleştirmek" dedi.

LÜFER İÇİN DE ÇALIŞIYORUZ: Perakende Günleri’nin açılış konuşmasını yapan, daha sonra sorularımızı yanıtlayan Müller, ilk etapta Metro Group Türkiye’nin anlaşmalı olduğu balık çiftliklerinden kültür balığı Levrek ve Çipura ihracatı gerçekleştireceklerini belirtti. Sezon balıkları için de çalışmaları bulunduğunu aktaran Müller, sebze-meyve ve balık ihracatıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Ukrayna’ya yaptığımız ihracat bizim için çok önemliydi. Kültür balığının yanı sıra sezon balıkları olan Lüfer gibi balıklar içinde çalışmalarımız sürüyor. Türk tüketicisi Metro Cash&Carry’deki taze balıkları çok beğeniyor inanıyorum ki bundan sonra Avrupa’daki tüketici de bu balıklar için Metro’yu tercih edecekler."

YÜZDE 90’I YEREL PAZARDAN: Metro Group’un ürünlerinin yüzde 90’ını yerel pazardan tedarik ettiğini, yerel ortaklarıyla büyümeyi hedeflediğini vurgulayan Müller, Türk tedarikçileri ise "iyi bir ortak" olarak nitelendirdi. Birinci sınıf perakendeyi Türkiye’ye göstermeyi amaçladıklarını belirten Müller, "Türkiye gibi bir yerde bunu yapmak çok önemli. Türk üreticileri Rusya ve Ukrayna gibi pazarlara, Metro grubu ile ulaşabilecekler. Bunun yanında, Metro Group’un pazarlama uzmanlığından da faydalanılabilecekler" diye konuştu.

İHRACAT POTANSİYELİ YARATTI: Avrupa’ya gelen gıda ürünleri için kısıtlamaların çok sıkılaştırıldığına da değinen Müller, "Bu standartlarla yaşamak zorundayız. İhracatını yaptığımız ürünlerin hepsi sertifikalı" dedi. Müller, Türkiye’de çiftçilerle yaptıkları çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi: "Türkiye’de çiftçilerle beraber çalıştık. Eurep GAP standartları hakkında onlara bilgiler verdik. Çiftçileri aslında bir anlamda kaliteye yatırım yapmış oldular. Bu yatırımlarıyla da ihracat potansiyeli doğurdular. Bu potansiyelin daha büyüyeceğini düşünüyorum. Bunun yanın da Türkiye’nin rekabet avantajları da çok fazla. Öncelikle iklimi, ürün çeşitliliği ve sürekliliği iş imkanlarını daha da artırıyor."

Türkiye’deki olumlu hava devam etmeli

SON yıllarda Türkiye’deki siyasi istikrar ve büyüme potansiyelini yakından takip ettiklerine de dile getiren Frans Müller "Türkiye’deki olumlu havanın devam etmesinden yanayız ve buna inanıyoruz" dedi. Müller "Türkiye bizim için çok önemli bir noktada buradaki ihracat potansiyelimiz de bunu destekliyor. Biz bürokrat değiliz. Ancak Türkiye’ye gelen yatırımcılardan da gözlenebilirki bu ülkede büyük bir yatırım potansiyeli söz konusu" diye konuştu.

Alkaş: Türkiye’de ’alışveriş turizmi’ dönemi başlıyor

TÜRKİYE’deki yeni alışveriş merkezleri projelerinin artık turizme yönelik çalışmalar olması gerektiğinin altını çizen Alkaş Alışveriş Merkezleri Danışmanlık Limited Şirketi Genel Müdürü Avi Alkaş, "Dubai, Paris ve Prag nasıl alışveriş turizmi için çalışıyorsa bizim de bu yönde İstanbul’u geliştirmemiz gerekiyor" dedi. İstanbul’daki alışveriş merkezi projelerinin Şişli ve İstinye’de yoğunlaşacağına da değinen Alkaş, "Tarihsel bölgeler canlılığını korurken otellere daha yakın bölgeler alışveriş merkezleri yatırımlarıyla gelişiyor" diye konuştu. Türkiye’deki siyasi istikrar ve ekonomik gelişmeyle birlikte alışveriş merkezlerinin yavaş yavaş Anadolu’ya yayılmaya başlayacağını belirten Alkaş, şu değerlendirmeyi yaptı: "Artık Türkiye’nin her yeri çok değerli. Anadolu’ya kayacak olan projeler için yabancıların ciddi yatırımlar yapması bekleniyor. İlk etapta Ege kıyıları bu yatırım talebinden nasibini alacak. Özellikle turistlere yönelik alışveriş merkezlerinin projeleri için düğmeye basılacaktır. Daha sonra İç Anadolu ve Karadeniz kıyıları için çalışmalar gerçekleşecek."

70 milyar dolarla irileştik bunu büyümeye çevirmeliyiz

ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, sektörün gelişimini irileşme yerine büyümesi gerektiğini vurguladı. Oral, 1995 yılında 30 milyar dolar olan perakende sektör büyüklüğünün geçen yıl 70 milyar dolara, çalışan sayısının ise 2.5 milyon kişiye ulaştığını belirtti. Oral, 80 olan alışveriş merkezi sayısının 128’e ulaştığını ve halen 60’ı inşaat, 100’ü de proje bazında yenilerinin yapılacağını belirtirken, yatırımların 5 yılda ikiye katlanacağını kaydetti. Buna karşın Türkiye’nin halen bin kişiye düşen 32 metrekare ile Polonya, Macaristan ve Yunanistan gibi ülkelerin gerisinde olduğuna dikkat çeken Oral, perakende sektörünün Türkiye’deki gelişimini "irileşmeye" benzetti. Sektörün pek çok sorunu da bulunduğunu dile getiren Oral, "Kaosu yönetebilme yeteneği kazanmalıyız. İrileşmeyi büyümeye çevirmek lazım. Hedef, perakendede 2020 stratejisi olmalı. Bu stratejinin oluşturulması için herkese sorumluluk düşüyor" dedi.

Kayserispor’un stadı yıkılıp alışveriş merkezi yapılacak

MDCTurkmall Genel Müdürü Levent Eyüboğlu, 2006 hedeflerini tutturduklarını belirtirken, önümüzdeki dönem projelerinde en önemli çalışmalardan birinin Kayseri’de yapacakları alışveriş merkezi olduğunu açıkladı. Kayserispor’a ait stadın yıkılacağını söyleyen Eyüboğlu, "Kayseri’deki kentsel dönüşüm çalışmalarının merkezi olan projede şuan mevcut stadın yerine alışveriş merkezi inşa edeceğiz. Önce yeni bir stadyum yapılacak. Daha sonra mevcut stad yıkılacak ve bizim inşaatımız başlayacak" diye konuştu.

1.5 milyon dolarlık fuar

SOYSAL Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Suat Soysal, bu yıl Parekende Günleri’ne 2 bin 743 kişinin katıldığını belirterek, 15 bin tanışmanın gerçekleşmesini hedeflediklerini kaydetti. Soysal, bugünde devam edecek Perakende Günleri’ne katılan 900 firmanın, etkinlik boyunca yeni işbirlikleri gerçekleştirmesini planladıklarını kaydetti. Giriş fiyatının 645 Euro olduğu fuarın toplam büyüklüğü 1.5 milyon dolar olarak hesap edildi. Bu yıl fuardaki katılımcıların yüzde 10’u yabancılardan oluştu. Çin ve Hindistan’dan katılımcılar oldu. Çin Ticaret Komisyon Heyeti fuar alanında stand açtı. Fuar 65 sponsorla düzenlendi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!