Güncelleme Tarihi:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Ulaşım A.Ş.’ye ait 22 metro istasyonunda 292 adet kiralanabilir alanı geçen kasım ayında ihaleye açan Turyap, metro istasyonlarındaki çalışmalarına devam ediyor. Metro istasyonlarının altında Real Estate Bazaar, Eco Brands ve Eco Bazaar olmak üzere 3 markayı hayata geçirecek. Buna göre Levent metro istasyonunda ekolojik gıda ürünleri ve hazır giyim alanında ünlü markaların daha ekonomik fiyatlı ürünleri yer alacak. Gayrettepe istasyonu ise bir emlak fuarına dönüşecek. Turyap’ın yıllık 5.5 milyon doları Ulaşım A.Ş.’ye garanti ettiği projenin 10 yıl devam etmesi planlanıyor.
İstasyonda ekolojik pazar
Real Estate Bazaar, Eco Brands ve Eco Bazaar konsepti hakkında bilgi veren Turyap Yönetim Kurulu Başkanı Azmi Sarıbay, şunları söyledi: “Eco Bazaar’da Mısır Çarşısı anlayışıyla organik ürünler açık pazar konseptiyle yer alacak. Metrocity, Levent Plaza, Eria Tower, Özdilek ve Kanyon alışveriş merkezlerinin geçiş noktaları olan koridorda kurulacak Eco Brands’de ise ünlü markaların yanı sıra no name (markasız) kiracılar da bulunacak. Levent istasyonundaki toplam kiralanabilir alan 4 bin metrekare olacak. Real Estate Bazaar ise Gayrettepe istasyonunun altındaki 5 bin metrekarelik koridorda gayrimenkule ilişkin ihtiyaçları tek çatı altında toplayacak.”
Metrekaresi 100 dolar
Proje Danışmanı Murat Denizel ise, Levent istasyonunda 10 metrekareden 100 metrekareye kadar değişen büyüklüklerde mağazaların yer aldığını, bunların metrekaresinin ise 100 dolardan başlayıp 500 dolara kadar çıkacağını söyledi. Ulaşım A.Ş. ile 10 yıllığına anlaşma yapıldığını ve Levent’te toplam 65 mağaza ve Gayrettepe’de ise 80 mağaza olacağını anlatan Denizel, 1 Temmuz’a kadar mağazaların açılacağını belirtti.
5.5 milyon dolar gelir
Ulaşım A.Ş. ile Turyap işbirliğinde gerçekleşen bu proje, hasılat paylaşımı modeline benzer bir şekilde uygulanacak. Ulaşım A.Ş.’ye yıllık 5.5 milyon dolar gelir vaadeden Turyap, bu rakamdan fazla elde ederse, yüzde 70’ini yine Ulaşım A.Ş. ile paylaşacak. Geri kalan yüzde 30 ise Turyap’ın olacak. Bu projeyle metro istasyon gelirlerinin yüzde 3-4 arasında artması bekleniyor.
Gayrettepe’de emlak eğitimi de verilecek
AZMİ Sarıbay, şunları anlattı: “Gayrettepe’de emlak projelerinin maketler ve zengin görsel malzemelerle tanıtılacağı özel ofislerde, söz konusu firmaların yetkili satış ve pazarlama uzmanları görev yapacak. Turyap burada eğitim alanında çalışmalar da gerçekleştirecek. Okan Üniversitesi ile yapılan işbirliğiyle de emlak pazarlama ve değerleme konusunda yüksek lisans (master) eğitimleri verilecek. Real Estate Bazaar, gayrimenkul müzayedelerine ve gayrimenkul ödül törenlerine de ev sahipliği yapacak.”
Atıl alanlar değerlenecek, geliri yüzde 3-4 artacak
ULAŞIM A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ali İhsan Uygun, metrolardaki atıl alanların alışverişle değerlendirileceğini belirterek, hizmete girdiği 2000 yılından itibaren bu çalışmayı yapmak istediklerini ifade etti. Metro istasyonlarında taşımacılık dışında reklam, ilan gibi gelir kaynaklarının Hong Kong’da payının yüzde 25’e ulaştığını ifade eden Uygun, “Avrupa ortalaması ise yüzde 5 ile 7 arasında. Biz ise yüzde 10-15 seviyesine getirmeyi planlıyoruz” dedi.