Mesleki eğitime önem verelim global markalara sahip olalım

Güncelleme Tarihi:

Mesleki eğitime önem verelim global markalara sahip olalım
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2012 00:00

Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde “İş Liderleri Türkiye 2023: Hedef İlk 10 Ülke” oturumunda konuşan Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, mesleki eğitime önem verilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Türkiye’nin ilk 10’a girebilmesi için global markalara sahip olması şart” dedi.

Haberin Devamı

Zirvede eğitimin altının çizilmesi gerektiğini kaydeden Begümhan Doğan Faralyalı, şöyle konuştu: “Eğitim çok önemli. Bugünlerde de çok hassas bir konu. Türkiye milli gelirinin yüzde 2.5’ini eğitime harcıyor. Bunu OECD ile karşılaştırdığımızda yüzde 15.5 civarında. Türkiye’de lise ve üzeri diploma sahibi olanların oranı yüzde 40’larda, OECD’de ise yüzde 80’lerde. Eğitim kalitemizi yukarıya çıkarmamız şart. Dünyadaki araştırmalara göre, işverenin ihtiyacı olan becerilerle gençlerimizin sahip olduğu beceriler arasında uyuşmazlık var. Aslında mesleki eğitimler burada gerçekten çok önemli. Eğitimden bahsederken yine kadının da işgücüne katılımı önemli. Yine OECD rakamlarına baktığımızda Türkiye’de gerçekten bu oran çok düşük.”    

Global marka  

Haberin Devamı

Begümhan Doğan Faralyalı, Türkiye’nin ekonomide ilk 10’a girebilmesi içinde global markalara sahip olması gerektiğini, bunun için de Ar-Ge’ye dayalı ürünler üretmesi gerektiğine işaret ederek, şöyle konuştu: “Bu noktada teşvik paketi önemli. Doğru teşviklerin verilmesi, rekabetçi olabileceğimiz sektörlere teşvik verilmesi Türkiye’nin önünü açacak. Burada iletişim teknolojisi ve internet önemli. Aslında dünyada gelişmiş ülkelere baktığımız zaman, bunun ülkenin büyüme oranına bir katma değeri olduğunu görüyoruz.

Bu , İsveç’te yüzde 33’lerde, Amerika’da yüzde 23’lerde, İngiltere’de yüzde 15’lerde. Türkiye bu şu anda yüzde 1.5’larda.”

Uzun dönem stratejileri gerekli

KÜRESEL dünyada artan rekabetle şirketlerin işinin de zorlaştığını anlatan Begümhan Doğan Faralyalı, şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz ilk 10 ekonomiye gireceğiz diyorsak o zaman şirketlerimize de büyük rol düşüyor diyorsak, şirketler ne yapmalı? Artık rekabet o kadar fazlalaştı ki şirketler daha uzun dönemli düşünmeliler. Burada Apple benim çok sevdiğim bir örnek. Apple 2001 senesinde Ipod’u dünyada ilk satışa çıkardığı zaman 400 bin adet satmış ve bu inanılmaz bir başarısızlık olarak değerlendirilmiş. Ama Apple yönetim kurulu sonuçta uzun dönemli strateji ortaya koydukları için bu yoldan vazgeçmemişler. 2009 yılında dünya tam 400 milyon Ipod satıldı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!