Güncelleme Tarihi:
MEŞOT’un 3 yıllık işletme hakkını 20 milyon liraya alan Şimşek Grubu ile yıllık 96 bin TL’yi bulan yazıhane fiyatlarını boykot eden otobüs firmalarının anlaşamaması, yolcuları perişan etti. Gece karanlığında, sokak aralarında ve boş arazilerde otobüse binip inen yolcular, nereden kalktığı belli olmayan otobüsleri güvensiz ortamlarda beklemek zorunda bırakılıyor.
Özellikle gece seferlerinde yolculuk yapan kadın yolcular ıssız ve karanlık bölgelerde inip binerken, herhangi bir güvenlik önlemi bulunmuyor. Yolcular bu durumun can güvenliğini tehdit ettiğini ve bir an önce çözüme kavuşturulmasını istedi.
Otogarın işletmecisi Şimşek Grup Yönetim Kurulu Başkanı Halit Şimşek, "Otobüslerin kalktığı yer hiç güvenli değil. Her yer kapkaranlık. Petrollerin bulunduğu yerler, sokak araları karanlık. Kızım Niğde’den geldi, ben gittim indiği karanlık yerden aldım. Otogar işletmecisi olmama rağmen. Şehir dışında okuyan kızlarımız var. Yolculuk yapan evlatlarımız var. Hepsinin, her an başı tehlikede, başlarına bir şey gelebilir. Görüyorsunuz yolcuların rezilliğini. İnsanlar mağdur. Gelin ’Mahkeme sonuçlanana kadar otogarda bedava oturun vatandaş mağdur olmasın’ diyorum. Ona da yanaşmıyorlar. Bu duruma başta Vali, Büyükşehir Belediye Başkanı ve Trafik Şube Müdürü el atmalıdır"dedi.
Büyükşehir Belediyesi’nin otogarda yaşanan sorun nedeniyle, yükümlülüklerini yerine getirmediğini öne sürdüğü Mersin Şimşek Grup şirketi aleyhinde açtığı tahliye davası sürüyor.
Beraberinde belediye meclis üyeleri ve yöneticilerle gece firmaların yolcu aldığı akaryakıt istasyonlarını gezen Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Mersin İl
İŞ SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞİL
Otobüslerin mahallerden ara sokaklardan yolcu topladığına işaret eden Özyiğit, vatandaşların sorunun çözümünü beklediğini vurguladı.Mersin'de otogar ihalesinin yapılmasının yıldönümünde sorunların hala devam ettiğine dikkat çeken Özyiğit, "Maalesef bu sorun çözülmedi. Halkımızın mal güvenliği, can güvenliği, konforu tehlikededir. Sorunun en kısa sürede çözülmesini bekliyorum. Biz Cumhuriyet Halk Partisi grubu olarak Büyükşehir Belediye Meclisi'nde bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazırız. İşin doğrusunun yapılması konusunda duruşumuzu göstereceğiz. Doğru uygulamalar yapacağız. Burada ihalenin çok yüksek bedelle yapılmış olması nedeniyle görüyoruz ki işin sürdürülebilir olmadığını bize gösteriyor. Halkın mağduriyetine neden oluyor. Belediyenin birinci vazifesi, hizmet sağlamak. Halkın ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılayabilmesini sağlaması gerekiyor. Çok yüksek bedelle ihale yapıldı. Karşılanamayınca otogardaki esnaf otogara girmemiş. Herkesin bir mağduriyeti var. İşletmeci firma mağdur. Halk mağdur. Burada çalışan, iş yapan esnaf mağdur. İşlerin düşmesi nedeniyle yüzde 85'lik emekçi kaybı var. Vatandaş, taksici, aklınıza kim geliyorsa mağdur. En kötüsü de Mersin'in imajı yerlerde. Mersinimizin, bu otogarda iyi bir şekilde temsil etmek varken; yapılan hatalar, bu işi buraya getirdi" diye konuştu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz'ın fotoğraflarının yer aldığı dev afiş ve billboardlarla geçmiş dönemin 62 katı kar edildiğinin açıklandığını hatırlatan Özyiğit, "İşte aramızdaki fark bu" diyerek geçmiş döneme yapılan eleştiriye ve o farka ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:"'62 katına ben kiraya verdim' dedi. Peki sonucu ne oldu? 2014-2015'de, 2013-2014'te alınan parayı alabilmiş mi? Ben Büyükşehir Belediye Başkanına soruyorum. Bunu da açıklamak boynunun borcudur. Halkı aldatmış olur. 'Ben şu kadar fazla gelir elde ettim' diyorsa; o parayı alıp kasaya koyduğunu da halka göstermek zorunda. Aynı afişlerle ne kadar para topladığını, CHP döneminde eski otogardan ne kadar fazla kar elde ettiğini de açıklasın Ki eski otogarda kiraya verilen müessese ile yenisinde kiraya verilen müessese çok farklıdır. Bunu herkes bilir. Acaba eski kira kadar kasaya para girmiş midir? Bunları aynı billboardlarla açıklayacak mıdır?
Otogar içerisine tamir ve bakım atölyesi kuran Mercedes de, 29 Şubat itibari ile yatırımını çekeceğini duyurdu. Şirketten yapılan yazılı açıklama, "1 Ekim 2015 tarihinde faaliyete geçirdiğimiz Mersin Şehirlerarası Otobüs Terminali’ndeki (MEŞOT) tamir ve bakım atölyemizdeki faaliyetlerimizi, MEŞOT’ta yaşanan belirsizliklerin ne zaman sonuçlanacağının bilinmemesi nedeni ile 29 şubat 2016 tarihi itibari ile sonlandıracağımızı bilgilerinize sunarız" denildi.