Güncelleme Tarihi:
Mersin Limanı’nda 755 milyon dolarlık imza atıldı. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan 250 milyar dolara ulaşan ticaretin yüzde 85’inin limanlardan yapıldığını belirterek, Mersin Limanı özelleştirmesini eleştirenlere tepki gösterdi. Unakıtan, “PSA Mersin Limanı’nı Singapur’a mı götürecek? TCDD’nin kendisine faydası yok. Kalkacak da Mersin Limanı mı satacak?” dedi.
PSA International Pte Ltd (PSAI) ve Afken Holding A.Ş ortak girişim grubu tarafından kurulan Mersin
Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş ile Özelleştirme İdaresi ve TCDD arasında Mersin Limanı’nın işletme hakkının 36 yıl süreyle MIP’ye devrine ilişkin imtiyaz sözleşmesi imzalandı. İmza törenine katılan Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, seçim sürecine giren Türkiye’de ekonominin unutulduğunu belirterek, “Siyaset doruk noktasına çıksa bile ekonomi gündemin birinci maddesi olmalı. Unutmayın savaşlar ve barışlar ekonomi nedeniyle oluyor. Vatandaşlarımıza
“BİR HAFTADA 2.5 MİLYAR DOLAR”
Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, Halkbank’ın hisse satışı ve Mersin Limanı özelleştirmesi ile bir haftada 2.5 milyar doların üzerinde kaynak elde edildiğini söyledi. Kilci, “Halk Bankası özelleştirmesi en büyük halka arz oldu. Mersin Limanı ortaklık yapısında da dünyanın en büyük liman operatörlerinin yer alması mutluluk verici” diye konuştu.
YILMAZ:“DEVLETİN İTİBARI ARTTI”
Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz, liman özelleştirmesini “Devletin itibarını arttırma projesi” olarak nitelendirdi. Yılmaz, “Hizmeti faydalanana sormak lazım. İzmir Limanı özelleştirmesinden herkes memnun. Bugün 100 bin tonluk bir geminin limanda bir gece fazladan kalmasının maliyeti 100 bin dolar. Liman özelleştirmeleri ihracatçı ve ithalatçıların gücünü arttıracaktır. Bu sadece Türkiye için değil, Balkanlar, Ortadoğu için de faydalı olacaktır” diye konuştu.
“İŞGÜCÜ ARTACAK”
Afken Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, özelleştirmelerle, son 4.5 yılda Türkiye’nin kasasına 20 milyar doları aşkın para girdiğini belirterek, “Tezkere tartışmalarının yaşandığı günlerde 1 milyar dolar konuşuluyordu. Onunla kıyaslandığında özelleştirme gelirinin önemi ortaya çıkıyor. Özelleştirme sadece para değil, hizmetlerin çeşitlendirilmesi, işgücünün arttırılmasıdır” diye konuştu.
“YABANCI BANKALAR SIRADA”
Yabancı bankaların Türkiye’deki özelleştirmeleri finanse etmek için yarıştıklarını belirten Akın, bu konuda şunları söyledi:
“İstanbul Havalimanı ihalesini alırken tek bir yabancı bankacı yoktu. Bugün ise yabancı bankalar yarışıyor” dedi.
“LİMAN İŞÇİLERİ RAHAT OLSUN”
Mersin Limanı özelleştirmesinin olaysız ve rahat gerçekleştiğini ifade eden Akın, şöyle devam etti;
“Yerel otorite ve validen her türlü desteği aldık. İşçilerimize de anlayışlarından dolayı teşekkür ediyoruz. Mersin Limanı’nda eskisinden az değil daha fazla eleman çalışacak. Hizmet çeşitlenecek. Arkadaşların işlerine devam etmesini istiyoruz. Singapurlu ortağımız Türkiye’ye geldiğine pişman olmayacak.”
SEMBOLİK DEV ÇAPA
Afken Yönetim Kurulu Başkanı Akın ve PSA Grup CEO’su Teh, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ve Özelleştirme İdaresi Başkanı Kilci’ye devir bedeli olan 755 milyon dolar tutarında dev çek verdi. Kilci de, bu çeke sembolik dev bir çapayla karşılık verdi. Ardından da, satışta emeği geçen Özelleştirme İdaresi uzmanlarına plaket takdim edildi.
LİMANA 5 BİN GEMİ GELİYOR
Satış süreci tamamlanan Mersin Limanı’na yılda 5 bin gemi geliyor. Geçen yıl gerçekleştirilen işlem hacmi yaklaşık 17 milyon ton oldu. Liman, Türkiye’nin Doğu Akdeniz kıyısında yer alan konumuyla, demiryolu ve karayolu bağlantıları nedeniyle dünyanın Ortadoğu ticareti için ideal bir transit limanı olarak gösteriliyor.