Merkez, Diyanet’ten ’paranın kıymetini bilin’ vaazı bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Merkez, Diyanet’ten ’paranın kıymetini bilin’ vaazı bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2008 00:00

Merkez Bankası, YTL’den TL’ye dönüş sürecinde "farkındalık" yaratmak amacıyla, pek çok kuruluşun yanı sıra, Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan da yardım ve işbirliği talebinde bulunacak.

Camilerde verilecek vaazlarda "paranın kıymetinin bilinmesi" konusunda telkinde bulunulması yönünde beklenti olduğu öğrenildi. 1 Ocak 2009’dan itibaren dolaşıma girecek Türk Lirası banknotların tanıtımını Ramazan Bayramı ertesinde, 3 Ekim’de Başbakan Tayyip Erdoğan yapacak. Merkez Bankası, kampanyayı yürüten Bersay aracılığıyla kampanya boyunca, ülke genelindeki bütün yurttaşlara ulaşmayı hedefliyor. Bu amaçla da otomotiv, finans, perakende, ulaştırma, telekomünikasyon gibi birbirinden farklı sektörlerde faaliyet gösteren pek çok kuruluş ve şirketle temasa geçilerek kampanyaya destek çağrısı yapıldı.

Gönüllü tanıtım

Merkez Bankası’ndan alınan bilgiye göre, afiş, broşür el kitapçığı gibi tanıtım materyallerini şirketler gönüllü olarak dağıtıyor. Migros, Tansaş, Bosch, Tefal gibi Türkiye’nin pek çok noktasında satış yapan firmalar, Atlas Jet, KTHY gibi havayolu şirketleri, Ulusoy, Kamil Koç gibi otobüs şirketleri, TL’ye dönüş kampanyasına katılıyor. Bu çerçeve Peugeot, Tofaş, DHL de kampanya materyallerini dağıtıyor. Türkiye çapındaki 4000 İddaa bayisine kampanyaya ait kitapçık ve afiş gönderildi. Merkez Bankası, Türkiye Bankalar Birliği ile toplantı yaparak 30 soru-cevaptan oluşan "Yeni Türk Lirası’ndan Türk Lirası’na Geçiş Bilgilendirme Kitapçığı" ile kampanya afişlerinin gönderilmesi için bütün bankalardan talep topladı.

Melih Kibar’a vefa

TL’ye dönüş kampanyası kapsamında hazırlanan tv filmi ve radyo spotu, yakında yayınlanmaya başlayacak. Kampanyanın tanıtım bestesini, müzikseverlerin yakından tanıdığı "İncesaz" grubundan Bora Ebeoğlu ile Cengiz Onural hazırladı. Klasik Türk Müziği enstrümanı kanunun önde olduğu coşkulu bir melodi olan tanıtım müziği, üç yıl önce kaybettiğimiz Melih Kibar’ın anısına bestelendi. Türk Pop Müziği’ne unutulmaz besteler kazandıran Kibar, liradan altı sıfır atma kampanyasının müziğini yapmıştı. Onural ile Ebeoğlu, Melih Kibar’ın müzik yaşamlarında çok özel bir yeri olduğunu belirterek, Kibar’ın dört yıl önceki bestesini dinleyerek, "Yaşasayadı, Melih Kibar ne yapardı sorusunu düşünerek hazırladıklarını" belirttiler. Normalde para ile müziği yanyana düşünemediklerini vurgulayan iki sanatçı, "Melodi temasında neyi esas aldınız?" sorumuza, "İddialı bir proje hayata geçirilirken devletin büyüklüğü ve görkemi teması" yanıtını verdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!