Mercedes'ten Türkiye'ye müjde

Güncelleme Tarihi:

Mercedesten Türkiyeye müjde
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2010 10:41

Mercedes-Benz'in, Actros kamoyın modelinin üretimini Aksaray'da yapma kararı aldığı bildirildi.

Haberin Devamı

Gerekli hazırlıkların tamamlanmasından sonra 2010 yılının sonunda Türkiye'de başlayacak olan Actros üretimi için 12 milyon euro civarında yatırım yapıldığı, aracın 5 ana model olarak üretileceği, Aralık 2010'da ilk aracın bantlardan çıkacağı belirtildi.

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz,  Aksaray'daki Kamyon Fabrikası'nda ürün yelpazelerini artırdıklarını belirterek,  “Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık burada üretilecek”  dedi.

Mercedes-Benz Türk'ün Aksaray Kamyon Fabrikası'nda düzenlenen basın  toplantısında konuşan Kurz, bu fabrikanın 1986 yılında üretime başladığını  anımsatarak, Aksaray kamyon Fabrikası'nın dünyanın en modern fabrikalarından biri  olduğunu kaydetti. Kurz, Aksaray'daki Kamyon fabrikası'nın kurulduğu tarihten bu yana 120  binden fazla kamyon ürettiğini ve 22 bin adet taşıtı ihraç ettiğini kaydetti.

Haberin Devamı

2009 yılında 6 ton ve üzeri kamyon pazarında yüzde 33,5'lik, 9 ton ve  üzeri kamyon pazarında da yüzde 41,1'lik pazar payına ulaştıklarını dile getiren  Kurz, Atego ve Axor modelleri ile piyasanın tartışmasız lideri olduklarını ifade etti. Kurz, Atego ve Axor modellerinin yanı sıra Mercedes-Benz kamyonlarının  premium kategorisi olan Actros'un da ürün gamına eklenmesiyle Aksaray  Fabrikası'nın, dünya çapındaki Mercedes-Benz kamyon üretim ağında öneminin daha  da arttığını dile getirdi.

ÜRETİM BU YIL SONUNDA BAŞLAYACAK
         
Gerekli hazırlıkların tamamlanmasından sonra 2010 yılının sonunda  başlayacak olan Actros üretimi ile birlikte Mercedes-Benz Türk'ün motor gücü 160  HP ile 600 HP arasında değişen geniş bir ürün yelpazesini Aksaray üretiminden  sunacağını ifade eden Kurz, bu adımın, Mercedes-Benz'in Avrupa'daki iki önemli  kamyon üretim tesisi olan Wörth ve Aksaray Fabrikaları için kapasite kullanımında  da büyük oranda esneklik sağlayacağını ve kapasite kullanımını iyileştireceğini  anlattı.

Kurz, böylelikle şirketin, yurtiçi pazarında müşterinin beklentilerine ve  özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebileceğini vurguladı.

Haberin Devamı

Kurz “Aksaray'daki fabrikamızda ürün yelpazemizi artırıyoruz,  Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık burada üretilecek.  Mercedes-Benz Türk, ürettiği modellere amiral gemisi Actros'u da ilave ederek  ürün gamını mükemmel hale getiriyor. Bu karar, Daimler'in Mercedes-Benz Türk'e ve  Türkiye'ye olan tam güvenini ve Türkiye pazarına verdiği stratejik önemi bir kez  daha vurguluyor. Actros'un Aksaray'da üretilmesi, pazardaki konumumuzu  güçlendirirken aynı zamanda Türkiye otomotiv sektörüne ve Aksaray ilinin  gelişimine de önemli katkılarda bulunacak” diye konuştu.

Actros'un Türkiye'de üretilmesiyle birlikte iç pazar ile doğu ülkelerinin  pazarları olacağını anlatan Kurz, Actros'un Batı Avrupa'ya ithalinin lojistik  açıdan uygun olmadığını, Türkiye'nin ihraç pazarının Batı Avrupa olmayacağını  söyledi. Kurz, bu yıl Aksaray'daki fabrikaya yönelik yatırımın yaklaşık 12 milyon  avro civarında olduğunu vurgulayarak, bu yatırımın içinde Actros modeli için  yapılacak yatırımların da olduğunu ifade etti.
       
"TÜRKİYE'NİN ÖNEMİNİ VE BÜYÜME POTANSİYELİNİ ÇOK ERKEN ANLADIK”
         
Mercedes-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün ise  Actros modelinin Aksaray'da üretilmesinin fabrika tarihinde bir dönüm noktası  olacağını dile getirerek, son 10 yılda Aksaray fabrikasının gelişimini yakından  izlediğini ve katkıda bulunduğunu, burada bir başarı öyküsünün olduğunu anlattı.

Haberin Devamı

Pürsün, Actros modelinin dünyanın “en iyi”, “en çok” satan kamyonu  olduğunu ve 2009 yılının kamyonu seçildiğini ifade ederek, bu modeli Aksaray'a  getirerek, Türk müşterisine en iyi kamyonu buradan sunma imkanına kavuştuklarını  belirtti. Yarış Pürsün, şunları söyledi:

 “Biz Türkiye'yi, Türkiye'nin önemini ve büyüme potansiyelini çok erken  anladık. Hiçbir zaman iniş çıkışlara bakmadık. Kötü günlerde pazardan çıkıp, iyi  günlerde yine ortaya çıkmadık. Biz yatırımımıza her zaman devam ettik ve krizin  etkileri azalmak üzere ama yine de bir kriz içindeyiz. Biz buraya gelip yeni bir  yatırımı açıklıyoruz. Bu Türkiye'ye bir mesajdır. Yani Türkiye'ye güvenimiz çok  büyüktür. Böylece yaptığımız yatırım yelpazelerine bir tanesini daha ekliyoruz.

Haberin Devamı

Mercedes Benz her zaman kalitesi üstün bir üründür. Son senelerde Aksaray  bu kaliteyi her zaman tutturabildi ve bizim dünya çapındaki üretim ağında çok  güçlü bir konuma geldi. Bu kalite unsuru olmasaydı Actros'u hiç bir zaman  Aksaray'a getiremezdik. Aksaray kendisini kanıtladı. Bu aracın stratejik önemi  Aksaray için çok önemledir. Çünkü Actros'la ihracat potansiyelimiz çok  artacaktır. Dünyada en çok satılan kamyon bu kamyondur. bunu getirmekle birlikte  ihracat potansiyelimiz çok artıyor ve bu bizim ihracat stratejimiz için de çok  önemli bir noktadır.”

“BRIC'İN T'Sİ EKSİK”
         
Pürsün, rekabet gücünün çok önemli olduğuna değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bütün dünya BRIC ülkelerini (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin)  konuşuyor. Bunun T'si eksiktir. Biz bunu anladık. Bütün yatırımlarımızla  Türkiye'nin önemini anladık. Hiç kimse Türkiye'nin önemini bizim gibi  anlamamıştır bu sektörde... Türkiye'nin büyüme potansiyelini gördüğümüz için bu  adımı attık. Biz çok eminiz bundan. BRIC'in T'si eksiktir ve Türkiye'nin bu  konuda çok daha atak olması gerekiyor.
Bütün büyük şirketler dünya çapında BRIC'i konuşup, yatırım rekabeti  içinde, yatırımlarını bu ülkelere götürüyor ve Türkiye büyük başka şirketlerde  geri planda kalıyor. Onun için Türkiye'nin, bu konuda daha aktif rol oynaması  gerekiyor. Biz Mercedes-Benz Türk olarak bu noktayı anladık. Bu yatırımla  Türkiye'nin rekabet gücüne kesinlikle büyük bir katkımız olacaktır ve bundan  gurur duyuyoruz. Bugün bu açıklamayı büyük gurur ve mutlulukla yapıyorum ve  bundan da emin olun bunun devamı var ve gelecektir.”
       
DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİYLE GUINNESS'TA
         
Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktör Gerald Jank  da, Actros modelinin Avrupa'da pazara sunulmasından itibaren bir numara olduğuna  değindi.

Haberin Devamı

Jank, 2008 yılında yüklü bir 1844 LS modeli ile gerçekleştirilen 10 bin  kilometrelik testte 100 kilometrede sadece 19,44 litre harcayarak düşük yakıt  tüketimini kanıtlayan Actros'un, “dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk  kamyonu” unvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı'nda yer aldığını hatırlattı.

Actros'u Aksaray'daki fabrikada 5 ana model olarak üreteceklerini  bildiren Jank, Aralık 2010'da ilk aracın bantlardan çıkacağını vurguladı. Jank, 2009 yılında Aksaray'daki fabrikanın krizden çok etkilendiğini  anlatarak, kendilerinin bu durumu çok iyi yönettiklerini ve pazar paylarını  artırmayı başardıklarını söyledi.

2009 yılında 4 bin 636 adet parçanın 206 yerli sanayi kuruluşundan temin  edildiğini belirten Jank, kendilerinin bir tedarik yönetim zinciri kurduklarını  dile getirdi.

Gerald Jank, yılda bin ünitelik bir üretimle başlayacaklarını, talip  olması durumunda üretimi artırabileceklerini bildirerek, önce iç pazara üretim  yapacaklarını daha sonra da bölgedeki diğer ülkeleri hedefleyeceklerini anlattı.
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!