Vahap MUNYAR
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2008 00:00
Hadımköy fabrikasını Avrupa’nın en büyük otobüs merkezine dönüştüren Daimler-Mercedes, şimdi de "ucuz otobüs gövdesi geliştirme" planını Türkiye’de gerçekleştirecek.
Daimler Otobüs Grubu Başkanı Harald Landmann, "Çin, Brezilya, Hindistan ve Rusya’ya ’düşük maliyetli gövde’ ile daha ucuza üretilebilecek otobüsleri yönlendirmeyi planlıyoruz" dedi.
TÜRKİYE’deki yatırımlarını "Avrupa otobüs üretim üssü" bakışıyla sürdürüp, büyüten Alman otomotiv devi Daimler-Mercedes, şimdi de İstanbul Hadımköy’deki fabrikasını "ucuz otobüs gövdesi geliştirme merkezi" olarak seçti. Daimler Otobüs Grubu Başkanı Harald Landmann dünyanın çeşitli noktalarında şasi üzerine farklı özellik ve maliyette gövdeler oturtulduğuna dikkat çekerek, "Şimdi ’low cost body’ (düşük maliyetli gövde) diye tanımlayabileceğimiz gövdeler üretip, Çin gibi gelişen ve yoğun talebin olabileceği pazarlara yönlendirmeyi düşünüyoruz" dedi. Landman, "düşük maliyetli gövde" geliştirme işi için de Mercedes-Benz Türk’ün Ar-Ge merkezinin seçildiğini vurguladı.
Teşvikler öncesinde
Harald Landmann Türkiye’yi otobüs üretiminde daha da öne çıkarabilecek bu kararı Hanover Ticari Araçlar Fuarı’nda açıklarken, Mercedes-Benz Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, "Ar-Ge merkezimizde 150 kişi çalışıyor. Aslında Ar-Ge merkezimize ’düşük maliyetli otobüs gövdesi geliştirme’ görevinin verilmesi kararı daha önce alındı ama şimdi anons ediliyor. Yani, bu karar, hükümetin çıkardığı ve bizim de önemle üzerinde durduğumuz Ar-Ge teşvikleri öncesine dayanıyor. Ar-Ge teşvikleri şimdi ’düşük maliyetli gövde’nin Türkiye’de geliştirilmesini daha cazip hale getiriyor" diye konuştu.
Daimler Otobüs grubu Başkanı Harald Landmann Türkiye’de geliştirilmesini istedikleri "düşük maliyetli otobüs gövdesi"nin çeşitli ihtiyaçlara yanıt vermesi gerektiğine işaret ederek, şunları söyledi: "Otobüste şasiyi yürüyecek hale getirdikten sonra üzerine müşteri taleplerine göre gövde oturtuluyor. Talebe göre maliyetleri de değişiyor. Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’den oluşan BRIC ülkeleri, daha düşük maliyetli araçları hem de kabarık adetlerde talep edebiliyor. Bu talebi daha iyi kucaklayabilmek için düşük maliyetli otobüs gövdesi geliştirmeyi uygun gördük."
Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul Hadımköy’deki fabrikası, Daimler’in Avrupa’daki en büyük otobüs üretim merkezine dönüşmüş bulunuyor. Fabrikada yılda 3 bin 600 otobüs üretiliyor. Kapasitenin yıllık 4 bin otobüse çıkarılması için yatırımlar sürüyor.
Aksaray’da yatırım büyüyecek, Actros serisi de size gelecekDAHA önce Mercedes-Benz Türkiye’de üç yıl görev yapan, şimdi Daimler Kamyon Grubu Başkanı olan Hubertus Troska, Aksaray’da bulunan kamyon fabrikasından çok memnun olduklarını belirterek, "Yıllık üretimimiz 17 bin 500 adede çıktı. Bunun 10 bini iç pazara yöneliyor, 7 bin 500’ü de ihraç ediliyor. Aksaray fabrikasına yatırımlarımız sürecek. Ayrıntılarını şimdi söyleyemeyeceğim bazı yeni görevler de yüklenecek" dedi. Troska, "Hanover Ticari Araçlar Fuarı’ında ödül alan Actros’un Türkiye’de üretilmesi söz konusu olacak mı?" sorusunu, "Elbette üretilebilir. Ancak şimdiden bir takvim veremem" diye yanıtladı.
İstanbul Belediyesi 200 Capacity alıyorDAIMLER Otobüs grubu Başkanı Harald Landmann’la Hanover Ticari Araçlar Fuarı’nda gerçekleşen sohbet sırasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Metrobüs projesi de gündeme geldi. Başlangıçta her biri 1.2 milyon
Euro olan Metrobüs’lerden ithal etmeyi planlayan belediye, Avcılar-Topkapı hattı devreye girdikten sonra, yapılan özel yolun, en uzun Metrobüs’e uygun olmadığını gördü. Belediye bunun üzerine, fiyatı 500 bin Euro ve boyu 1-2 metre daha kısa olan Capacity modeline dönme kararı verdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Metrobüs projesi çerçevesinde 200 adet Capacity ithal edecek.
Bu arada Mercedes-Benz Türkiye, Almanya’nın Hanover kentindeki Ticari Araçlar Fuarı’na, Hadımköy’deki tesislerinde üretilen 3 otobüs ile Aksaray üretimi 2 kamyonunu götürdü. Sergilenen 5 araçtan en çok öne çıkan da yenilenen Travego oldu.