Güncelleme Tarihi:
MERCEDES’in üreticisi Daimler AG Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche, Türkiye’nin kriz döneminde izlediği akıllı ekonomi politikasıyla, dünyadaki birçok ülkeye örnek olduğunu söyledi. Zetsche, “Türkiye yaşadığı olağanüstü ekonomik kalkınmayla ‘kaplan gücü’ne sahip bir devlet olduğunu gösterdi. 2010’da hiçbir Avrupa ülkesi Türkiye kadar büyüyemedi. Türkiye gelecekte küresel ekonomiler içinde ana lige çıkacak ve ilk 11’e girecek. Avrupa Birliği’nin kapıları da Türkiye için açık olmalı” dedi.
Her zaman daha fazlası
Mercedes’in Aksaray’daki kamyon fabrikasının 25’inci yıl kutlaması için Türkiye’ye gelen İstanbul doğumlu Dieter Zetsche, ‘kendimi evimdeymiş gibi hissediyorum’ dediği İstanbul’a daha önce geldiğinde Türkiye’yle ilgili bir reklam gördüğünü hatırlatarak, “Reklamda Türkiye için ‘Her zaman daha fazlasını göreceksiniz’ yazıyordu. Biz bunu Türkiye operasyonumuz için bir misyon olarak kabul ettik. Daimler olarak burada hep daha fazlasını bulmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
800 milyon Euro’yu bulacak
Daimler’in 60’lı yıllardan bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımın 670 milyon Euro’yu bulduğunu belirten Zetsche, şöyle konuştu: “Önümüzdeki 5 yıllık dönemde Aksaray fabrikasına gerçekleştireceğimiz 130 milyon Euro’luk yatırımla bu rakamı 800 milyon Euro’ya çıkaracağız. Marka bağlılığını ve tutkusunu başka hiçbir Mercedes fabrikasında görmedim. Geçtiğimiz yıl Türkiye’deki oto pazarında da rekor kırdık. İki basamaklı büyüme gerçekleştirerek tarihimizin en iyi haziranını yaşadık. Avrupa’da oto satışlarında krizin etkisini hissederken, Türkiye’de büyümeye devam ettik.”
Türkiye pazarını salladık
Daimler’in Ticari Araçlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler, Türkiye ekonomisinin büyümesi sayesinde geçtiğimiz yıl kamyon satışlarını yüzde 37 artırdıklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “2010 yılında yüzde 117, bu yılın ilk 6 ayında da yüzde 181 büyüyen kamyon pazarı Türkiye’nin bu konudaki potansiyelini ortaya koyuyor. Biraz daha genç olsam, Türkiye pazarını salladık diyebilirdim. Uzmanlar Türkiye’deki toplam ticari araç satışlarının 5 yıl içinde yüzde 60 büyümesini öngörüyor. Biz de otomotivden fazla potansiyeli olan bu alana eğileceğiz.”
İlk bayilerden birini İstanbul’a açtık, Atatürk de müşterimizdi
DAİMLER AG Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche, “Değil Türkiye Avrupa’da bile otomobilin olmadığı dönemde Daimler Türkiye’de de bir bayilik açmıştı. Mustafa Kemal Atatürk de müşterilerimizden biriydi” dedi. Türkiye’deki üretim serüvenine 1968 yılında otobüs üretimi ile başladıklarını hatırlatan Zietche, “Bu fabrika Mercedes’in Almanya dışındaki ilk fabrikalarından biriydi. İnsanlar buradaki üretim konusunda endişe duyuyorlardı. Ancak buradan yollara çıkan otobüsler üretim kalitesinin Almanya’dan farklı olmadığının anlaşılmasını sağladı” diye konuştu.
Aksaray, kamyon üretimi başkenti
AKSARAY’ın kamyon üretiminde başkent haline geldiğini belirten Mercedes-Benz Türkiye Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurtz, şöyle konuştu: “Yılda 14 bin 500 adet kamyon üretiyoruz. Son dönemde yaşadığımız zor dönemlere rağmen hem Daimler hem de müşterilerimizin desteğiyle liderliğe devam ediyoruz. Bu yılın ilk 6 ayında gerçekleştirdiğimiz 8 bin 200 adetlik kamyon satışı ile pazara daha olumlu bakıyoruz. Fabrikamızın kuruluşunun 25 yılında yakaladığımız bu başarıların 50’nci yılına kadar devam edeceğine eminim.”
Daha fazla oto satarsak üretim gündeme gelebilir
TÜRKİYE’de otomobil üretimi için bir fizibilite çalışması yapmadıklarını ifade eden Dieter Zetsche, “Buradaki araç satışlarımızın yükselmesi durumunda üretimi gündeme getirebiliriz” dedi. Geçtiğimiz yıl küçük sınıfta otomobil üretmek için ortaklık yoluna giden Renault-Nissan ve Mercedes’in üretime ilişkin net kararlarını henüz almadığını anlatan Zetsche, şunları söyledi: “Renault Twingo, Daimler de Smart modellerinin hem elektrikli hem de akaryakıtla çalışan modellerinin daha yüksek adetlerde üretilmesi için ortak üretim anlaşması imzaladı. Ancak bu araçların üretim yerleri henüz belirlenmiş değil.”
İhracatta önemli üssümüz oldunuz
DAİMLER Ticari Araçlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler, Türkiye’nin ihracat açısından çok önemli bir üs haline geldiğini söyledi. Renschler, “1986 yılından bu yana Aksaray’da 140 bin araç ürettik ve bunların 26 binini 50’den fazla ülkeye ulaştırdık. 1986’da yılda 85 tane kamyon üretirken şimdi ayda bu sayıya ulaşıyoruz. Bu tesisin çok parlak bir geleceği var ve Aksaray’ın önemi daha da artacak” dedi.