Güncelleme Tarihi:
44 yıl önce girdiği Türkiye’de bugüne kadar 670 milyon Euro yatırım yapan, 130 milyon Euro’luk yatırım için de düğmeye basan Mercedes, otomobil üretimi için de fırsat kolluyor. Mercedes’in en önemli otobüs ve kamyon üretim merkezi olan Türkiye’de otomobil üretimi için doğru zamanı beklemek gerektiğini belirten Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurz, “Türkiye’de otomobil üretmek için şartlar uygun. Ama yüzde 100’ü aşan vergiler nedeniyle lüks pazarın düşük olması ve Mercedes’in şu anki yeterli kapasitesi doğru zaman olmadığını ortaya koyuyor” dedi.
Çevre üretim için uygun
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün de kendilerini ziyaret edip otomobil üretmelerini istediğini kaydeden Kurz, şöyle konuştu: “Almanya’da Mercedes üst yönetimiyle Türkiye’de otomobil üretim konusunu uzun bir süredir konuşuyorum. Onlara pazarın hızla yükseldiğinden bahsediyorum. Türkiye’de hem çok kaliteli üretim hem de çok iyi bir iş gücünün olduğunu biliyorlar. Ekstra bir yatırımla otomobil üretilebileceğini söylüyoruz. Çevre bu yatırım için uygun gözüküyor ama diğer taraftan lüks sınıf toplam pazarın çok küçük bir payını alıyor. Sadece otomobil pazarı bile Almanya’yla kıyaslandığında çok düşük seviyede. Nüfus aynı olmasına rağmen arada büyük fark var. Bu durum sektör için potansiyel yaratsada otomobil ve özellikle lüks sınıfın çok düşük olması üretim için yeterli gözükmüyor. Tabi bunun dışında eldeki mevcut kapasiteye de bakmak gerekiyor. Bu kapasite dolmadan yeni bir yatırım olma durumu söz konusu değil.”
Doğru zamanda olacak
Türkiye’de otomobil üretmeyi konuşuyor olmalarının da olumlu görülmesi gerektiğine dikkat çeken Kurz, şunları dile getirdi: “Dünyada otomobil pazarı büyüyor ve yeni otomobil üretim kapasiteleri gerekecek. Bu konu doğru zamanda devreye girecektir. Türkiye’nin 3 önemli avantajı var. Bunlar kaliteli üretim, eğitimli iş gücü ve rekabetçi fiyatlar. Türkiye, kesinlikle Mercedes’in gelecekte otomobil üretimi için en büyük adaylarından biri. Türkiye, Mercedes dünyasında hızla yükseliyor. Bugün kamyon ve üretimi yapılan Türkiye, Mercedes’in üretim cephesindeki en önemli pazarlardan biri durumda. Türkiye’de hafif ticari araç üretimi de önemli bir opsiyon olarak gözüküyor.”
Türk markası imajı artırır
WOLF Dieter Kurz, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın talep ettiği ‘Türk malı otomobil’ için şu yorumu yaptı: “Yeni bir otomobil ve yeni bir otomobil markası kuşkusuz çok iyi bir imaj yaratır. Ama diğer taraftan bu aracı ve markayı geliştirmek çok zor bir süreçtir. Ürünü geliştirmek ve ardından satılacak pazarı bulmak çok zor olacaktır. ”
Zetsche, 5 yıl sonra ‘Aksaray’ için geliyor
MERCEDES-Benz’in Türkiye doğumlu Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche, 8 Temmuz’da Aksaray fabrikasının 25’inci yıl kutlamaları nedeniyle Türkiye’ye geliyor. En son Mercedes-Benz’in Türkiye’deki 40’ıncı yılı nedeniyle 2007 yılında Türkiye’ye ziyaret eden Zetsche, 5 yıl sonra yapacağı ziyaretinde 130 milyon Euro yatırım kararı aldıkları Aksaray fabrikasındaki son gelişmeleri de inceleyecek. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurz, Zetcshe’nin ziyaret programında henüz hükümet yetkilileriyle bir görüşme yer almadığını belirterek, “Seçimler olduğu için şu an için böyle bir talebimiz olmadı. Seçim sonrası kabinede kimlerin olacağını da
şu an bilmiyoruz. Duruma göre bakacağız” dedi.
5 ay çok ateşli geçti seçim sonrası durulur
2011 yılının ilk 5 ayında pazarın çok hareketli ve ateşli olduğunu belirten Wolf Dieter Kurz, “Seçimlerden sonra biraz durulacağını ama bunun çok büyük bir düşüş olmayacağını düşünüyorum” dedi. Kurz, pazarla ilgili şu yorumu yaptı: “Ama inanın kimse ne olacağını kestiremiyor. O yüzden ne söylenirse doğru değildir. Seçimlerden sonra çok büyük bir sıçrama olmayacaktır, ama istikrarlı bir büyüme olacaktır. Yıl sonu Mercedes olarak geçtiğimiz yılın üstünde bir büyüme bekliyoruz. Geçen yıldan daha iyi bir satış bekliyoruz. Çok güçlü bir 5 aylık dönemden sonra yılın geri kalanında daha düşük bir büyüme olması bile bizim için yeterlidir. Geçtiğimiz yılki 30 bin adetlik rakamları bu yıl da tekrarlarsak biz kendimizi başarılı sayarız. Otomobil satışlarında geçtiğimiz 4 ay çok fazla büyüme olmadı. Bu, motor ve model bulunabirliğinden kaynaklanıyor. Örneğin en çok satan modelimiz C Serisi yeni yüzünde 1.6 litrelik motora eylülde kavuşacak. Son çeyrekteki satışlarla bu yılı da lüks sınıfta lider olarak kapatmak istiyoruz.”