Mercedes: ’Dünyanın en güvenli otobüsü’nü Türkiye’de üretiyoruz

Güncelleme Tarihi:

Mercedes: ’Dünyanın en güvenli otobüsü’nü Türkiye’de üretiyoruz
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2006 00:00

DaimlerChrysler bünyesindeki EvoBus, Mercedes-Benz Türkiye’nin ürettiği Travego’yu, "Dünyanın en güvenli otobüsü" ilan etti. 30 ülkeden 100’e yakın uzman gazeteci Travego’yla "güvenlik testi" yaptı. EvoBus’un Mercedes-Benz Otobüs Direktörü Wolfgang Presinger, "Avrupa’da Mercedes yıldızını taşıyan tek otobüs Türkiye’de üretiliyor. Hoşdere’de ulaştığımız kalite bizi mutlu ediyor" dedi.

DAIMLERCHRYSLER bünyesindeki EvoBus, Mercedes-Benz Türkiye’nin üretip, geçen yıl nisan ayında Türkiye piyasasına, bu yıl başından itibaren de dünya pazarlarına sunduğu Travego’yu, "Dünyanın en güvenli otobüsü" olarak tanıtmaya başladı. EvoBus yönetimi, bu amaçla Almanya’da Frankfurt yakınlarındaki Hockenheim Formula 1 Pisti’nde test sürüşleri düzenledi. 30 ülkeden 100’e yakın uzman gazeteci, bir yandan test sürüşü yaparken, diğer taraftan da EvoBus yöneticilerinin, "Travego, dünyanın en güvenli otobüsü" sunumlarını izledi. Travego’nun Türkiye’deki anahtar teslim fiyatları 275 bin Euro’yla 325 bin Euro arasında değişiyor.

FABRİKADA DA GÖRDÜLER:

EvoBus’ta Mercedes-Benz Otobüs Direktörü Wolfgang Presinger, "Test sürüşüne gelen gazetecilerin önemli bir bölümünü geçen yıl Türkiye’de ağırladık. Travego’nun üretimini izlediler, kalitesini üretim aşamasında gördüler. Biz Hoşdere’deki üretimden çok memnunuz. Zaten artık Avrupa’da Mercedes yıldızını taşıyan şehirlerarası otobüslerin üretildiği tek yer, İstanbul Hoşdere. Buradaki üretim kalitesine, işçiliğe, herşeye güveniyoruz" dedi. Presinger, Türkiye’de karayolundaki yolcu taşımacılığının yüzde 50’sinden fazlasının şehirlerarası otobüslerle gerçekleştiğini, bunun de çok önemli bir oran olduğunu ifade etti.

KANSER, KALP KRİZİ, KAZA:

Wolfgang Presinger, Travego’nun güvenlik özellikleriyle ilgili sunum öncesinde yaptığı konuşmada ise, Avrupa’da üç önemli ölüm nedeni olarak kanser, kalp krizi ve trafik kazalarını saydı. Presinger, 15 Avrupa Birliği (AB) ülkesinde trafik kazalarında ortalama ölüm yaşının 32 olduğunu, yeni 10 üye ülkedeki ölümlü kazaların oranının üç kat fazla olduğunu kaydetti. Presinger, trafik kazalarının AB ekonomisine yıllık zararının 180 milyar Euro’yu bulduğunu da vurguladı.

AB’NİN KOYDUĞU HEDEF:

EvoBus’ın Geliştirme Başkanı Richard Averbeck de, Travego’nun güvenlik özelliklerini anlatmadan önce, AB’nin 2010’a kadar trafik kazalarının oranını bugünkünün yarısına indirme hedefi koyduğunu belirtti. Averbeck, bir yandan kazaları azaltma çabası sürdürülürken, diğer taraftan da 2030 yılına kadar trafikteki yoğunluk oranının yüzde 75 daha da artacağına dikkat çekti.

ŞOFÖRÜN İŞİ KOLAYLAŞIYOR:

Averbeck, gerek otomobillerde, gerekse otobüslerde güvenlik sistemlerinin, "aktif güvenlik" ve "pasif güvenlik" diye ikiye ayrıldığını belirtti. Averbeck, "Aktif güvenlik sistemleri, mümkün olabildiğince kaza olmasını engellemeye dönüktür. Sürekli gelişen fren sistemleri bunların bayında gelir. Pasif güvenlik sistemleri ise kaza kaçınılmaz hale geldiğinde, aracın içindeki yolcunun en az zararla kurtulmasını sağlamayı amaçlar" dedi. Averbeck, güvenlik sistemlerine dönük yatırımların sürücünün işini mümkün olabildiğince kolaylaştırmayı amaçladığını da vurguladı.
/images/100/0x0/55eae6a1f018fbb8f89df0a3


En güvenlisi uçak değil otobüsmüş

EVOBUS
Geliştirme Başkanı Richard Averbeck, "Travego dünyanın en güvenli otobüsü" sunumunda şu rakamları verdi:

Özel araçta ölümlü kaza riski otobüs yolculuğuna göre 31.7 kat daha fazla.

Uçakta ölümlü kaza riski, otobüs yolculuğuna göre 17 kat daha fazla.

Trende ölümlü kaza riski, otobüse göre 3.6 kat daha fazla.

Otobüste ölüm 10 milyar kilometrede bir oluyor

EVOBUS
Geliştirme Başkanı Richard Averbeck, otobüs yolculuğunun diğer araçlara göre daha güvenli olduğunu anlatabilmek için, "Otobüste ölümlü kaza 10 milyar kilometre başına bir kişi iken, özel otomobilde 70 kilometrede birdir" örneğini verdi. Averbeck, otobüsteki kazasız geçen süreyi anlatmak için, aracın her bir yolcuyu ayrı ayrı taşıyormuşçasına hesap yaptı. 10 milyar kilometrelik yolculuk rakamına da bu şekilde ulaşıldı.

Savrulmayı önlüyor

RICHARD Averbeck, ABS ve EBS gibi fren sistemlerinin yanısıra, Travego’da olan bazı güvenlik özelliklerini şöyle sıraladı:

Brake Assit System (BA): Bu sistem, 100 kilometre hızla giden aracın durma mesafesini 10 metre kısaltıyor.

Stability Control (ESP): Virajda veya aracın önüne sürpriz engeller çıkması durumundaki ani hareketlerde savrulmayı önlüyor.

Continuous Braking Limiter: Otomatik devreye giren bu fren sistemi, aracın yokuş aşağı giderken istem dışı hızlanmasını önlüyor.

Lane Asistant: Araç, gitmesi gereken yolun dışına doğru yöneldiğinde, yol çizgilerini geçtiği anda, sürücü koltuğundaki vibratör sistemi devreye girip, titreşimle sürücüyü uyarıyor.

Proximity Control System: Aracın takip mesafesi ve hızını otomatik olarak ayarlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!