Güncelleme Tarihi:
2009 yılı sonunda Türkiye’de geldiÄŸi görevinde büyük baÅŸarı yakalayan Kurz, üst yönetimnden gelen teklifle Daimler Grubu CEO’su Dr. Dieter Zetche’nin yardımcılarından biri oldu. 2010 yılını 29 bin 663 adetlik satışla kapatan Mercedes-Benz Türkiye, 2011 yılında satışlarını 40 bin 485’e, 2012 yılında ise daralan pazara raÄŸmen 42 bin 726 adetlik satışa ulaÅŸtı.Â
BÜYÜK YATIRIMLARI AÇIKLADI
Wolf-Dieter Kurz satışları yüzde 40 oranında artırmasının yanı sıra, fiyatlarda Euro yerine Türk Lirası kullanmak gibi farklı stratejilerle pazarda başarıyı yakalaması Daimler yönetiminin de dikkatini çekti. Kurz döneminde Alman şirket Türkiye’ye yaptığı ihracata karşı ödeme olarak ilk kez Türk Lirası’nın para birimleri arasına soktu. Kurz, 2010 yılında yaptığı açıklamada, Aksaray’daki kamyon fabrikası ve Hoşdere’deki otobüs fabrikasına 2015 yılına kadar 200 milyon dolarlık yatırım yapılacağını da duyurmuştu.
Daimler Grubu altındaki Mercedes ve Smart markalarının Global Servis ve Yedek Parça Direktörlüğü görevine getirilen Wolf-Dieter Kurz, 1 Mart 2013 tarihi itibariyle yerini Rainer Christian Genes’e bırakacak.