Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2010 00:00
Alman otomotiv devi Mercedes, dünyanın en çok satan kamyonu Actros’u Aksaray fabrikasında üretme kararı aldı. 12 milyon Euro’luk ön yatırımla aralıktan Aksaray’da yılda 1000 adet Actros üretilecek. Mercedes-Benz Kamyon Grubu Direktörü Yarış Pürsün, “Actros üretimi bir mesajdır. Yani Türkiye’ye güvenimiz çok büyük. Bu yatırımın devamı var ve gelecek” dedi.
TÜRKİYE’de krize bağlı olarak kamyon üretiminin büyük ölçüde düştüğü, fabrikaların kapanma tehlikesiyle karşı karşı kaldığı bir ortamda Alman otomotiv devi Mercedes’ten cesur adım geldi. Mercedes, kamyonlarının lideri olan ve 2009’da dünyada yılın kamyonu seçilen Actros modelini Aksaray’daki Kamyon Fabrikası’nda üretme kararı kaldı. 12 milyon
Euro yatırımla 2010 sonunda başlayacak üretimle birlikte Aksaray’da yılda ilk etapta banttan 1000 Actros çıkacak. Almanya’da Wörth fabrikasının dışında Aksaray’da da üretilecek Actros’lar hem Türkiye’de satılacak hem de komşu ülkelere ihraç edilecek. Actros’la birlikte Mercedes’in Türkiye’de ürettiği kamyon modeli sayısı 3’e yükselecek.
Aksaray bir başarı öyküsü
Mercedes-Benz Kamyon Grubu Direktörü Yarış Pürsün, Actros modelinin Aksaray’da üretilmesinin fabrika tarihinde bir dönüm noktası olacağını dile getirerek, son 10 yılda Aksaray fabrikasının gelişimini yakından izlediğini ve katkıda bulunduğunu, burada bir başarı öyküsünün olduğunu anlattı. Pürsün, Actros modelinin dünyanın en iyi ve en çok satanı olduğunu ve 2009 yılının kamyonu seçildiğini ifade ederek, bu modeli Aksaray’a getirerek, Türk müşterisine en iyi kamyonu buradan sunma imkanına kavuştuklarını belirtti.
Kötü günde çıkmadık
Yarış Pürsün, şunları söyledi: “Biz Türkiye’yi, Türkiye’nin önemini ve büyüme potansiyelini çok erken anladık. Hiçbir zaman iniş çıkışlara bakmadık. Kötü günlerde pazardan çıkıp, iyi günlerde yine ortaya çıkmadık. Biz yatırımımıza her zaman devam ettik ve krizin etkileri azalmak üzere ama yine de bir kriz içindeyiz. Biz buraya gelip yeni bir yatırımı açıklıyoruz. Bu Türkiye’ye bir mesajdır. Yani, Türkiye’ye güvenimiz çok büyüktür. Böylece yaptığımız yatırım yelpazelerine bir tanesini daha ekliyoruz.”
İhracat potansiyeli artacakPürsün, son yıllarda Aksaray fabrikasının kaliteyi tutturduğunu ve dünya çapındaki üretim ağlarında çok güçlü bir konuma geldiğini belrtti. Pürsün, “Bu kalite unsuru olmasaydı Actros’u hiç bir zaman Aksaray’a getiremezdik. Aksaray kendisini kanıtladı. Bu aracın stratejik önemi Aksaray için çok önemledir. Çünkü Actros’la ihracat potansiyelimiz çok artacaktır. Dünyada en çok satılan kamyon bu kamyondur. Bunu getirmekle birlikte ihracat potansiyelimiz çok artıyor ve bu bizim ihracat stratejimiz için de çok önemli bir noktadır” diye konuştu.
Ar-Ge’de de aşamalar kaydediyorMercedes-Benz Türk’ün otobüs ve kamyon Ar-Ge’lerini geçen yıl bir çatı altında topladığına ve ciddi bir şekilde büyüttüğüne de değinen Pürsün, Mercedes-Benz Türk’ün Daimler bünyesinde konumunun çok güçlendiğine, Ar-Ge’de de önemli aşamalar kaydedildiğini söyledi.
Herkes BRIC’i konuşuyor ama T’yi kimse eklemiyorMERCEDES-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün, bugün bütün dünyanın BRIC ülkelerini (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) konuştuğunu belirterek, “Bunun T’si eksiktir. Biz bunu anladık. Bütün yatırımlarımızla Türkiye’nin önemini anladık. Hiç kimse Türkiye’nin önemini bizim gibi anlamamıştır bu sektörde. Türkiye’nin büyüme potansiyelini gördüğümüz için bu adımı attık. Biz çok eminiz bundan. BRIC’in T’si eksiktir ve Türkiye’nin bu konuda çok daha atak olması gerekiyor” yorumunu yaptı. Pürsün, şöyle konuştu: “Bütün büyük şirketler dünya çapında BRIC’i konuşup, yatırım rekabeti içinde, yatırımlarını bu ülkelere götürüyor ve Türkiye büyük başka şirketlerde geri planda kalıyor. Onun için Türkiye’nin, bu konuda daha aktif rol oynaması gerekiyor. Biz Mercedes-Benz Türk olarak bu noktayı anladık.”
Rekorlar kitabına girdi 5 ana modeli üretilecek
MERCEDES-Benz Türk Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktör Gerald Jank, Actros modelinin Avrupa’da pazara sunulmasından itibaren bir numara olduğuna değindi. Jank, 2008 yılında yüklü bir 1844 LS modeli ile gerçekleştirilen 10 bin kilometrelik testte 100 kilometrede sadece 19.44 litre harcayarak düşük yakıt tüketimini kanıtlayan Actros’un, “dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu” unvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı’nda yer aldığını hatırlattı. Actros’u Aksaray’daki fabrikada 5 ana model olarak üreteceklerini bildiren Jank, Aralık 2010’da ilk aracın bantlardan çıkacağını vurguladı.
24 yılda 120 bin kamyon ürettiMERCEDES-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, 1300 kişinin çalıştığı Aksaray fabrikasının 1986 yılında üretime başladığını anımsatarak, Aksaray kamyon Fabrikası’nın dünyanın en modern fabrikalarından biri olduğunu kaydetti. Mercedes’in Wörth fabrikasından sonra dünyadaki en önemli ikinci kamyon fabrikası olan Aksaray’ın kurulduğu tarihten bu yana 120 binden fazla kamyon ürettiğini ve 58 ülkeye 22 bin adet taşıtı ihraç ettiğini kaydetti. 2009 yılında 6 ton ve üzeri kamyon pazarında yüzde 33.5’lik, 9 ton ve üzeri kamyon pazarında da yüzde 41.1’lik pazar payına ulaştıklarını dile getiren Kurz, Aksaray’da ürettikleri Atego ve Axor modelleri ile piyasanın tartışmasız lideri olduklarını ifade etti. Kurz, Atego ve Axor modellerinin yanı sıra Actros’un da ürün gamına eklenmesiyle Aksaray Fabrikası’nın, Mercedes-Benz kamyon üretim ağında öneminin arttığını dile getirdi. Kurz, 2010 yılının sonunda başlayacak olan Actros üretimi ile birlikte Mercedes-Benz Türk’ün motor gücü 160 beygir ile 600 beygir arasında değişen geniş bir ürün yelpazesini Aksaray üretiminden sunacağını ifade etti.