Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2009 21:42
Türkiye, 2008 yılında elde ettiği 2 milyar Euro’luk cironun ardından bu yıl da krize rağmen vergi avantajlı 1.6 litre motorlu Mercedes C Serisi’nin katkısıyla dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi olunca, Alman Daimler’in yeni gözdesi oldu. C Serisi’nin yakaladığı başarıyı gören Alman şirket, Türkiye’ye özel yeni bir model üretmek için düğmeye bastı.
Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, geçen mart ayında satışa sundukları C Serisi sayesinde krizden daha az etkilendiklerini belirterek, “Düşük vergi dilimine giren 1.6 litre motorlu C Serisi, Daimler tarafından Türkiye’ye özel üretildi. 10 aylık dönemde C Serisi’nden 5 bin 191 adet sattık. Bu yıl binek oto tarafında 10 binlik satışa gidiyoruz. Bunun yüzde 65’i C Serisi. Bu Mercedes’in tarihi rekoru olacak. C Serisi sayesinde yüzde 106’lık büyüme gerçekleştirdik ve en hızlı büyüyen ülke olduk” dedi. Almanya merkezin bu başarı karşısında kayıtsız kalamadığını Sülün, Türkiye’ye özel ikinci bir model için çalışmalara başladıklarını söyledi.
Sözü geçen ülke oldukSüer Sülün, şöyle devam etti: “Türkiye, gösterdiği performansla Daimler dünyasında artık sözü geçen bir ülke konumuna geldi. Krizde 10 binlik satış rakamı, Daimler için önemli bir rakam. Bizi dikkate alıyorlar.C Serisi krizde Mercedes-Benz Türk’ün cirosonun fazla düşmesine de engel oldu. 2008 yılı toplam ciromuz 2 milyar
Euro’ydu. Bu yıl ihracattaki düşüşe bağlı olarak yüzde 20 azalma olacak. ”
Dubai kamyonu etkilediSüer Sülün, kamyon satışlarının küresel krizde büyük darbe yediğini belirterek, “Geçen yıl 17 bin 300 kamyon üretip, 7 bin 900 adedini ihraç etmiştik. Bu yıl ise yurtdışına 970 kamyon gönderebildik. Kamyon ihracatı 10’da bire geriledi. Bunda Dubai krizinin de etkisi var” dedi