Güncelleme Tarihi:
Swissotel’de düzenlenen defilede, 2005-2006 Sonbahar-Kış koleksiyonu Tavus, ünlü tasarımcı Özlem Süer’in yorumuyla moda ve tekstil dünyasının önde gelenlerine tanıtıldı.
Defileyle ilgili bir açıklama yapan Mensa Yönetim Kurulu Üyesi Faik Ulutaş, tekstil sektöründe uluslararası rekabetin hızla şekil değiştirdiğini, Türk kumaş üreticilerinin de en az hazır giyim markaları kadar moda trendlerini takip etmesi ve markalaşma çalışmalarına ağırlık vermesi gerektiğini söyledi. Ulutaş, “Mensa olarak 30. yaşımıza dünya modasının önde gelen markalarının tercih ettiği kumaş şirketi olarak giriyoruz. Bu başarının ardında özgün tasarıma ve yeniliğe verdiğimiz önem yatıyor. Dünya devleriyle rekabet edebilmek için dünya şirketi gibi düşünmek ve davranmak gerekiyor. Biz de bu vizyon çerçevesinde son iki sezondur koleksiyonlarımızı hazırlarken değerli tasarımcı Özlem Süer’den destek alıyoruz.” dedi.
İhtişamıyla tarih boyunca insanoğlunu kendine hayran bırakan Tavus’u, Mensa’nın 30. yılı için tasarladığı koleksiyonla yeniden yorumladığını belirten Özlem Süer, “Öyle sanıyorum ki, masalsı bir anlatımı hedeflediğim Tavus koleksiyonundaki dokular, biçemler ve renkler, izleyenlerin belleklerinde de özenle işlenmiş bir nakışın izlerini bırakacak.” dedi. Koreografisini Zeynep Arkök’ün, stil danışmanlığını Banu Ergenekon’un yaptığı defilede kıyafetler, aralarında Cansu Dere, Selin Toktay, Ece Sükan ve Ahu Yağtu’nun yer aldığı mankenler tarafından sergilendi.
Koleksiyonları IKEA, GAP, Liz Claiborn, Calvin Klein, DKNY, Tommy Hilfiger, H&M, Zara, Otto's, Mexx ve Finlover gibi dünyaca tanınmış hazır giyim grupları tarafından kullanılan Mensa, yıllık 20 milyon metreye ulaşan kumaş üretiminin büyük bölümünü 32 farklı ülkeye ihraç ediyor.