Güncelleme Tarihi:
2015 yılında 974 adet hibrit satan Toyota, 2016 yılında ise bu sayıyı 1010 adede çıkardı. Ancak geçtiğimiz yıl sonunda elektrik motoru 50 kilovatı (KW) geçip motor silindir hacmi 1.800 cm3’ü geçmeyen binek otomobiller için yüzde 90 olan ÖTV oranının yüzde 45’e indirilmesiyle birlikte Türkiye’de üretilen ilk hibrit araç olan Toyota C-HR için büyük avantaj sağlandı. Türkiye’de 115 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan C-HR’den bu yıl en az 1000 adetlik satış hedeflenirken, bu rakamın 2018’de 3 bine 2020 yılında ise toplam C-HR satışının yüzde 70’ine ulaşması bekleniyor. Toyota, Türkiye’de C-HR’nin dışında hibrit olarak Prius’u ve RAV4 ile Yaris’in hibrit versiyonlarını satıyor. C-HR’nin eklenmesi Toyota’nın 2017 için toplam hibrit satışlarının 2 bin adedin üzerine çıkmasını sağlayacak. İşte Toyota’nın tek başına yer aldığı bu pazara ilk giren marka ise Kia oluyor. Mayıs ayında Niro ile ilk hibrit otomobilini Türkiye’de satışa sunacak Kia, hem Türkiye’deki hibrit satışlarını arttıracak hem de önümüzdeki dönemde dizelin egemenliğinin bitmesine bağlı olarak ‘hibrit’ (melez) savaşının yaşanacağını gözler önüne serecek. Şimdi herkes Toyota ve Kia’nın ardından Türkiye’de satışa sunulacak yeni hibrit modellerin hangilerini olacağını bekliyor.