Güncelleme Tarihi:
Ekonomik krizde en büyük darbeyi yiyen sektörlerden biri bankacılık ve finans oldu. Kriz öncesinde 175 bin olan çalışan sayısı 140 binlere indi. 30 binden fazla sektör çalışanı işsiz kaldı. 2000'de 79 olan banka sayısı 2003'e gelindiğinde 54'e düşmüştü. Bankacılık krizi sırasında en fazla konuşulan kurumlar Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve Tasarruf Mevduat Sigorta Fonu (TMSF) oldu.
31 Ağustos 2000 tarihinde BDDK kuruldu. TMSF, BDDK yönetimi altına girdi. Ocak 2001'e gelindiğinde Fon'da 10 banka bulunuyordu. Bu bankalardan beş tanesi Sümerbak çatısı altında toplandı (Egebank, Yurtbank, Yaşarbank, Bank Kapital, Mayıs 2001'de Ulusal Bank). Fonda bulunan diğer bankalar, İnterbank ve Esbank, Etibank adı altında birleştirildi. Temmuz 2001'e gelindiğinde fonda bulunan banka sayısı 15'i bulmuştu.
Temmuz 2001'de Demirbank, İktisat Bankası ve Bank Ekspress satıldı. Ağustos 2001'de Oyak Grubu Sümerbank’ı satın aldı.
Oyak Bank bankacılık hayatına 1984'te tek ÅŸube ile baÅŸlamıştı. Åžube sayısı 2001'de 13 iken birleÅŸmeyle 151'e çıktı. Åžu anda 224 ÅŸubeli ve üç bin 500 personele sahip bir kuruluÅŸ olarak Türkiye'nin en büyük 10 bankası arasında yer alıyor. Oyakbank, insan kaynakları yönetimiyle de sektörde liderliÄŸi hedefliyor. Bunun için gerekli tecrübeyi kazandıklarını düşünen Oyak Bank Ä°nsan Kaynakları Grup Müdürü Emre Somer, fona devrolmuÅŸ bankaların satılan ÅŸubelerinden devraldıkları çalışanlarla birlikte 15 çeÅŸit bankadan oluÅŸan personele sahip olduklarını hatırlatıyor. ÇeÅŸitliliÄŸin baÅŸarı getireceÄŸini düşünüyor.Â
Oyak Bank’ın İK departmanı Sümerbank'la birleşmesinin ardından hedeflerini büyütmeye başlamış. Birleşme öncesinde 500 olan personel sayısı, birleşme sonrasında iki bin 500'e bugün ise üç bin 500’e ulaşmış.
Somer, birleşmenin ardından ilk olarak yeni katılan iki bin personelin eğitimi için çalışıldığını söylüyor. Yeni bir eğitim sistemi kurulmuş. Her şubeye Oyak Bank'ın bir elemanı istihdam edilmiş. Homojen bir yapı planlanmış. Şubelerde farklı bankalardan insanların eşit sayıda istihdam edilmesine özen gösterilmiş. Eğitimler 2002'de daha sistemli hale getirilmiş. 2002 başında yöneticilerin ve personelin isteklerine bağlı eğitim programları tespit edilmiş. 2003 yılı için de aynı sistemin devam etmesi planlanıyor. Mevcut sisteme, uzaktan eğitim modülleri de eklenecek. Böylece 2003'te her personelin yılda 60 saat eğitim alması sağlanacak. İnternet üzerinden eğitim programı geçen yıl bankada pilot uygulamalarla başlanmış. Elde edilen sonuçlar olumlu olunca sistem tüm bankanın kullanımına açılmış.
EĞİTİME BİR MİLYON DOLAR HARCANACAK
Oyak Bank İnsan Kaynakları (İK) departmanı Ağustos 2001'den sonra Sümerbank ve Oyak Bank insan kaynakları departmanları birleştirilerek oluşmuş.
30 kişilik ekip, hem eğitim hem de işe alım konusunda çalışıyor.
Bu yıl eğitim için bir milyon dolarlık bütçe ayrılmış. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Erzurum'da eğitim merkezleri var. Geçen yıl kendi yöneticilerini yetiştirmek için 76 kişiyi eğitime almışlar.
Dört aylık yönetici yetiştirme programı (MT) için beş bin aday başvurmuş. 300 kişi mülakata çağrılmış. Oyak Bank İnsan Kaynakları Grup Müdürü Emre Somer, bu yıl da programı sürdüreceklerini belirtiyor. Bu yıl 15 kişi alınacağını söylüyor.
2003’te İK departmanın yapacağı işler arasında performans değerlendirme raporlarının sanal ortamda yapılması da yer alıyor. Personelin izin sistemi elektronik ortama taşınacak. Tayin talepleri elektronik posta ile bildirilecek.