Megan'la ‘fethe’ çıktık

Güncelleme Tarihi:

Meganla ‘fethe’ çıktık
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 26, 2003 00:00

Auto Show 2003 Otomobil Fuarı'nda ihracatın yıldızları ilgi görüyor. Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze yeni Megane II Sedan'ı ‘fetih modelimiz’ diye tanımladı. Sanayi Bakanı Ali CoÅŸkun da en çok ihraç edilen modeller olarak; Megane, Doblo ve Connect'e özel ilgi gösterdi.Türk otomobil sektörünün ihracatta baÅŸlattığı büyük atak, Auto Show 2003 Otomobil Fuarı'na da damgasını vurdu. Türkiye'nin en büyük otomobil fuarı olan Auto Show 2003 dün YeÅŸilköy'deki CNR Expo fuar alanında açıldı. Fuarda Türkiye'de üretilen ve dünyaya satılan otomobiller büyük ilgi görüyor.Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze dünya lansmanı yapılan yeni Megane II Sedan'ı ‘fetih modeli’ olarak tanımlarken, Sanayi Bakanı Ali CoÅŸkun da en çok ihracat edilen modeller olarak; Megane, Doblo ve Connect'e özel ilgi gösterdi.Renault standına gelerek yeni Megane'ı alkışlayan Sanayi Bakanı CoÅŸkun, Fiat Standı'nda da Doblo'ya bindi ve otomobili inceledi. CoÅŸkun daha sonra Gölcük'te üretilen Ford Connect'i inceledi. CoÅŸkun, ‘‘Vaktiyle bu otomobilin fabrika alanı için laf edenler mahcup oldular ama hala mahcup gibi de devranmıyor ya, pes doÄŸrusu’’ dedi.FETÄ°H MODELÄ°MÄ°ZOyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze, yeni Megane Sedan II ile ilgili çalışmaların 2.5 yıldan beri yoÄŸun olarak sürdüğünü belirterek, ‘‘Bu model Renault için yeni müşteriler kazanma yönünde bir fetih modelidir. 75 ülkeye ihraç edilecek. Ä°hracat pazarlarımızı da oldukça dengeli dağıtıyoruz. Yüzde 60'nı Batı Avrupa pazarlarına satacağız’’ dedi. Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar ise yeni Megan Sedan'ın Eylül ayında iç piyasaya sunulacağını belirterek şöyle konuÅŸtu:‘‘2003 için piyasa konusunda temkinliyiz gerçekten kıpırdanma var ama ihtiyatı elden bırakmamak lazım. Somut geliÅŸmeler için bazı beklentilerin gerçekleÅŸmesi lazım. Biraz daha beklemek gerekiyor. Öncelikle insanların piyasaya güven duyması lazım. Ekonomik dengeler ve makro ekonomik açıdan gerekli iyileÅŸmeler görüldükçe, sinyaller geldikçe insanımız piyasaya çıkacak ve pazarımız geliÅŸmeye baÅŸlayacak.’’Montaja ithalata karşı çıkanlar yanıldıSanayi ve Ticaret Bakanı Ali CoÅŸkun, CNR Expo'daki fuarın açılışı öncesi yaptığı konuÅŸmada, Türkiye'de birçok geliÅŸen olayların önünde önyargılı tavır alındığını bunlar arasında otomobil ithalatı ve montaj sanayiinin kurulmasının da yer aldığını anlattı. CoÅŸkun, ‘‘Bunlar olmasaydı, otomotiv sanayii söz sahibi olup ihracattan büyük pay alan seviyeye yükselemezdi’’ dedi. 2005 yılında Dünya Ticaret Örgütü'nün kararları yürürlüğe girdiÄŸinde rekabetin daha da artacağına iÅŸaret eden CoÅŸkun, yerli sanayinin de gümrük duvarları yıkıldıkça rakip firmalara karşı güçlenme konusunda faaliyetlerini artıracaklarına iÅŸaret etti. Mitsubishi: Pazar canlanma eÅŸiÄŸindeMitsubishi Motor Avrupa BaÅŸkan Yardımcısı Thomas Weigand, Türk otomotiv pazarının yeniden canlanmanın eÅŸiÄŸinde olduÄŸunu söyledi.Mitsubishi'nin yeni Outlander, Ä°noutlander, Pajero ve dizel Carisma modelleri Auto Show 2003'te tanıtıldı. Toplantıya katılan Weigand, Mitsubishi Motor Avrupa'da 18 ayı aÅŸkın bir süredir yeniden yapılanmaya gittiklerine iÅŸaret ederek ‘‘İşte bu yeniden yapılanmanın ne Outlander'dan daha iyi bir simgesi ne de Türkiye'den daha iyi ifade edilebileceÄŸi bir yer var. Neden? Çünkü, Türkiye pazarının yeniden canlanmanın eÅŸiÄŸinde olduÄŸuna inanıyoruz’’ dedi.Mitsubishi'nin yeni üstün ürünlerinin 2005 yılı hedefi olan Avrupa'da 300 bin adede ulaÅŸmalarına yardımcı olacağına iÅŸaret eden Weigand, Türkiye'ye bakışlarına iliÅŸkin ÅŸunları söyledi: ‘‘Türkiye zor bir dönem geçiriyor ve asla eskisi gibi deÄŸil. Bununla birlikte Türkiye'nin potansiyeline olan inancımız saÄŸlamdır. Bu potansiyel geri gelecektir. Temsa gibi doÄŸru bir ortakla çalıştığımız gözönüne alınırsa bu tercihimizin doÄŸruluÄŸu daha net ÅŸekilde ortaya çıkar. Piyasa ÅŸartlarının zorluklarına karşın Temsa Ankara ve Ä°stanbul'da yeni yetkili satıcıları ve satış yerlerini baÅŸarıyla faaliyete geçiriyor. 1998'de Türkiye'de 27 bin 579 araç satmıştık. Geçen yıl sadece 3 bin 332 adet satabildik. YapabileceÄŸimiz hiç birÅŸey yoktu. Piyasa çökmüştü. Son 20 yıldır yaptığımız gibi Temsa'yla çabalarımızı birleÅŸtirmekle ve bu araçları piyasaya sürmekle, ülkenizde orta vadedeelde edebileceÄŸimiz 10 bin adetlik bir potansiyel var.’’Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan da, sektörün Auto Show 2003 gibi coÅŸkulu organizasyonlara ihtiyacı bulunduÄŸunu ve büyük moral verdiÄŸini vurguladı. Bulgurgan, Temsa'nın ticari araçlarla tanınan Mitsubishi görünümünün binek araçlara doÄŸru deÄŸiÅŸtiÄŸine de iÅŸaret etti.Otoda 2 yıllık kriz molasına muhteÅŸem vedaBu yıl 9'uncusu düzenlenen Auto Show, kriz nedeniyle verilen iki yıllık aradan sonra kapılarını dün açtı. Otomobilseverler 10 gün boyunca otomobil dünyasındaki geliÅŸmeleri ve yeni modelleri bir arada görme imkanı bulacaklar. CNR Expo'da düzenlenen fuara giriÅŸ ücreti haftaiçi 5 milyon, haftasonu ise 7.5 milyon lira olarak belirlendi. Fuar, haftaiçi saat 11.00 ile 21.00 arası, haftasonu ise saat 12.00 ile 22.00 arasında açık olacak. Fuara otomobiliyle gelenler ise ilk 20 dakikaya ücret ödemeyecekler. 20 dakikadan sonraki park ücreti zaman sınırlaması olmadan 5 milyon lira.DÃœNYA LANSMANI100'ün üzerinde firmanın katıldığı fuarda; birçok markanın yeni ürünleri ilk kez sergilenecek. Bazı yeni modellerin satışı ise Auto Show'la birlikte baÅŸlayacak. Fuarın bu yıl en önemli özelliÄŸi ise bir dünya lansmanına sahne olması. Sadece Türkiye'de üretilen yeni Megane'ın sedan modeli ilk kez Auto Show 2003 fuarında vitrine çıkacak. Türk otomobilseverler, Türkiye'de üretilen bu modeli, herkesden önce yakından görme ÅŸansına sahip olacak. Fuarda sadece otomobiller deÄŸil, firmaların yeni modellerini tanıtmak için düzenleyecekleri ÅŸovlarda ilgiyle izlenecek.400 BÄ°N ZÄ°YARETÇİİki yıl aradan sonra gerçekleÅŸen Auto Show'u 400 bin ziyaretçinin izlemesi bekleniyor. Her yıl ziyaretçi sayısını artıran fuarı 1996 yılında 120 bin ziyaretçi gezmiÅŸti. Bu sayı 1997'de 185 bine, 1998'de 220 bine, 1990'da ise 242 bin kiÅŸiye yükseldi. 2000 yılında düzenlenen milenyumun ilk Auto Show'u ise rekor kırmış, ziyaretçi sayısı 280 bin kiÅŸiye çıkmıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!