Medyanın ‘Rönesans dönemi’ başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Medyanın ‘Rönesans dönemi’ başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2005 00:00

Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, bilgi teknolojilerinin medyanın kullanım alışkanlıklarını etkilediğini ve değiştirdiğini belirterek, ‘Medyanın Rönesans dönemi başlıyor’ dedi. Rönesans Fuarcılık’ın düzenlediği, Hürriyet Mobil ve Anadolu Grubu’nun sponsor olduğu COMPEX 2005 30. Uluslararası Bilgisayar Fuarı, Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde açıldı. Vuslat Doğan Sabancı, bu tür fuarlarda binlerce tüketicinin bilişim teknolojisine yatırım yapan şirketlerle buluştuğunu ifade etti.

Haberin Devamı

FUARLAR ÖNEMLİ:

Fuarların bilişim teknolojilerinin gelişmesi açısından çok önemli olduğunu belirten Vuslat Doğan Sabancı, bilgi üretimi ve dağıtımında matbaanın keşfinden sonraki en büyük değişimin yaşandığını söyledi. Bilginin, dağıtım kanallarının tekelinden kurtulduğunu anlatan Sabancı, başta internet olmak üzere gelişen bilişim teknolojileri sayesinde bilginin birçok farklı kanaldan geniş kitlelere hızlı ve daha az maliyetle ulaştırılabildiğini anlattı. Sabancı, bunun medya şirketleri için müthiş bir fırsat olduğunu ifade ederek, artık fotoğraf ve haberi gazetelerde yayınlamak için 24 saat beklemek zorunda olunmadığını kaydetti. İnternet ve cep telefonu sayesinde haberlerin anında okuyucuya ulaştırıldığını anlatan Vuslat Doğan Sabancı, ‘Medyanın Rönesans dönemi başlıyor. Bilgi teknolojileri sayesinde önümüze açılan yeni kanallar medya kullanım alışkanlıklarını etkiliyor, değiştiriyor’ dedi.

BİLGİ EN ÖNEMLİ GİRDİ:

Haberin Devamı

Anadolu Grubu İcra Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan da bilginin, üretimin en temel girdisi haline geldiğini ifade ederek, bilginin, üretilmesi, erişilmesi ve kullanımının uluslararası rekabetin ve sosyo-ekonomik gelişmenin itici gücü olduğu bir çağın yaşandığını söyledi. Bilişim teknolojileri ve küresel ekonominin ülkelere gelişme yolunda ve uluslararası rekabet yarışında önemli fırsatlar sunduğunu anlatan Özilhan, bilgiyi üreten, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanan ülkelerin verimlilik artışıyla uluslararası pazarlarda rekabet üstünlüğü elde ettiklerini kaydetti. Özilhan, Türkiye’nin bilgi toplumu olma yolunda atılacak daha pek çok adımı olmasına rağmen e-dönüşüm alanında son yıllarda önemli bir takım gelişmeler gösterdiğini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!