Media-Saturn 371 milyon Euro’yu buldu, 27 mağazaya çıkacak

Güncelleme Tarihi:

Media-Saturn 371 milyon Euro’yu buldu, 27 mağazaya çıkacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2011 00:00

Alman perakende devi Metro Group bünyesindeki elektronik market zincirleri Media Markt ve Saturn, Türkiye’de 2010 yılında 371 milyon Euro (816 milyon TL) ciro yaptıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

Media-Saturn, kendi bünyesindeki Ok., Koenic, Isy ve Peaq  markalarını da Türkiye’deki mağazalarında satışa sunacak. Media-Saturn Türkiye’nin CEO’su Nuri Topatan, “Ciromuzu yüzde 74 artırmayı başardık. TL karşılığı olarak 816 milyon TL’ye çıkardık. 1 milyar TL’ye az kaldı. Sektör liderliğini hedefliyoruz” dedi.
Üç ay içinde rafta
Topatan, faaliyet gösterdikleri diğer ülkelerde daha düşük fiyatlı bu markaları satışa sunduklarını hatırlatarak, yeni markalar hakkında şu bilgileri verdi: “En geniş ürün grubumuzu Ok. markalı ürünler oluşturacak. Bu ürünlerdeki sloganımız ‘basic (temel)’ olacak. Küçük ve büyük ev aletleri grubundaki ürünlerimizi Koenica, yeni aksesuvar ürün grubumuzu Isy markasıyla tüketiciyle buluşturacağız. Elektronik ürünleri Peaq markasıyla sunacağız. Ok. ve Koenic markalı ürünler üç ay içinde raflarımızda olacak.”
27 mağazaya çıkacak
Topatan, geçen yıl 16 olan mağaza sayılarına alışveriş merkezi inşaatlarının bitmemesi nedeniyle sadece bir mağaza ekleyebildiklerine de işaret ederek, “Bu yıl üç yeni mağaza açtık. 7 yeni mağaza daha açarak yılı 27 mağazayla kapatmayı hedefliyoruz. 500 kişiye de istihdam yaratacağız” diye konuştu.
2.7 milyon ürün
Media-Saturn’ü 2010 yılında 26 milyon 253 bin kişinin ziyaret ettiğini vurgulayan Topatan, şunları dile getirdi: “Türkiye pazarına girdiğimiz 2007 yılından beri 2 milyon 716 bin ürün sattık. Mağazalarımızda 110 bin televizyon, 140 bin dizüstü bilgisayar, 382 bin cep telefonu, 50 bin su ısıtıcısı satıldı. Her mağazamızda 50 bin çeşit ürün var. 125 bin metrekare alanda hizmet veriyoruz”

Haberin Devamı

Türkiye’deki bayi sayısı azalacak

NURİ Topatan, Türkiye’de fiyat rekabetini getirdiklerini iddia ederek, “Fiyatları düşürdük. Her gittiğimiz şehrin etrafındaki bayiler azaldı. Ben bayi olsam hiçbir zaman büyüklere karşı fiyatta rekabet etmem. Müşteri memnuniyetini artırmaya çalışırım. Türkiye’de orta ve uzun vadede bayi sayısı ciddi anlamda azalacak” diye konuştu. Topatan, Türkiye’de 2012 yılında online satışa geçebileceklerini de söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!