McDonald's, 60 milyon Türk'e hamburger sattı

Güncelleme Tarihi:

McDonalds, 60 milyon Türke hamburger sattı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 1998 00:00

Haberin Devamı

Mcdonald's, 1997 yılında Türkiye'de 60 milyon kişiye hamburger satarak, 17 trilyon liralık ciro elde etti. 1998 yılında yüzde 28 oranında büyüme hedefleyen McDonald's Türkiye, cirosunu 22 trilyon liraya, müşteri sayısını ise 75 milyon kişiye yükseltmeyi planlıyor.

Dünyanın en büyük hamburger restoranlar zinciri McDonald's, 1997 yılında 60 milyon Türk'ü doyurdu. Türkiye'de bir yılda 67 milyon dolarlık (17 trilyon lira) hamburger satan McDonald's, 1998 yılında 70-75 milyon müşteriye 86 milyon dolarlık (22 trilyon liralık) satış yapmayı hedefliyor.

Mc Donald's Türkiye Murahhas Üyesi Dinç Kızıldemir, şu anki restoran sayılarının 87 olduğunu iki hafta içinde bu rakamın 90'a ulaşacağını ve bu yıl sonunda da sayının 114'e çıkacağını söyledi. McDonald's 2000 yılı hedefi ise 200 restoran.

Fiyatları, ‘‘talep var, kâr edelim’’ düşüncesiyle yüksek oranlarda artırmadıklarını savunan Kızıldemir, ‘‘Fiyatlar ilk açıldığımız günden bu yana enflasyonun altında kalmıştır. Bizim için milyonda bir ihtimal demek yılda 60 kişi demek. Hatayı kabul etmiyoruz’’ diyen Kızıldemir, McDonald's'ın tercih edilme nedenleri arasında özellikle çocukların rahat ettiği bir mekan olmasını da gösterdi.

YÜZDE 96 YERLİ

Türkiye'de üretilen ürünleri tercih ettiklerini belirten Kızıldemir, ürünlerin yüzde 96 oranında yerli olduğunu söyledi. Sadece çocuk mönülerindeki oyuncaklar ve hamburger kağıtları dışarıdan geliyor. ‘‘Pınar Eti McDonald's'a üretim yapar haler getiriyoruz’’ diyen Kızıldemir, Divan Pastanelerini de ekmek üreticisi haline getirdiklerini belirtti. Üretim McDonald's'ın özel formülleri ve teknikleri ile yapılıyor. Araştırma-geliştirme ve yatırım yanında, kalite kontrol denetimleri de sürekli yapılıyor. Mc Donald's'ın dünyadaki tek rakibinin yine kendisi olduğunu vurgulayan Kızıldemir, ‘‘En yakın rakibimizden 3 kat daha büyüyüğüz ve stratejilerimizi müşteri talebine göre ayalıyoruz’’ dedi.

Birkaç yıl içinde Mc Donald's'ın dağıtımını yapan şirketin de yatırımlarıyla Güney ve Güneydoğu Anadolu'daki illere de ulaşacaklarını vurgulayan Kızıldemir, kaliteyi devam ettirmenin önemli olduğunu söyledi. Kızıldemir, ‘‘Örneğin bardaktaki baskılar kaymış. Biz bunun hangi tarihte, hangi vardiyada ve hangi ustabaşının nezaretinde basıldığını bulabiliyoruz. Ya da hamburgerde yağ oranı fazla; Pınar et ve biz kesilen hayvanın sağlık raporuna kadar sunabiliyoruz. Biz sistemi oturtuk. Üreticilerimizle birlikte bu sistemi kurduk ve onlar da buna alıştı’’ yorumunu yaptı.

1 ayda 525 milyarlık McExtra yedik

Türk tüketicisi McDonald's'ın Türkiye için üretitği McExtra'ya bir ayda yaklaşık 525 milyar lira ödedi. Satışına 16 Mart'ta başladıkları McExtra'nın bir ayda 1 milyon adet sattığını belirten Kızıldemir, stokları bittiği için bazı günler satışları durdurmak zorunda kaldıklarını vurguladı. McExtra'nın müşterilerden gelen talep doğrultusunda piyasaya çıkarıldığına değinen Kızıldemir müşterilerini iki gruba ayırarak şunları söyledi: ‘‘Bir grup müşteri zaten bizim ürünlerimizi beğeniyor ve hep geliyor. Bir grup müşteriden de farklı talepler geldiğini gördük. Onlar Türk damak zevkine daha uygun, Türk köftesine yakın bir tat, daha büyük, daha doyurucu bir hamburger istiyordu. Biz de bu talebi değerlendirdik. Uzun süren araştırmalar yaptık; ürünü geliştirdik. Geçen yıl ortasında hazırdı. Ancak önce deneme satışları yapıldı ve bunun sonucunda tüm Türkiye'ye satılmasına karar verdik. Ürünün piyasaya çıkması 3 yıl sürdü ve satışlar tahminlerimizin üzerinde gerçekleşti.’’x

Everest Tepesi kadar dondurma

Bir yaz boyunca Türkiye'de bir McDonald's restoranında satılan külah dondurma birbiri üzerine dizildiğinde Everest Tepesi yüksekliğine ulaşıyor. 2000 yılı yazında restoran sayısı 200 olduğu takdirde, 200 Everest Tepesi yüksekliği kadar McDonald's dondurması tüketilecek. Türkiye'de McDonald's restoranlarında 1997 yılı içinde satılan soğuk içeceklerle 4 olimpik havuzdan fazlası dolabiliyor. Kullanılan ekmek adedi ile de İstanbul'dan Londra'ya kadar bir yol çizilebiliyor. 1997 yılında Türkiye'de satılan patates miktarı, 147 metre yüksekliğindeki Keops piratimitinin ağırlığından daha fazla ediyor.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!