Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2009 10:32
McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim, 2009'da yüzde 10-15 arasında büyümeyi hedeflediklerini ve 14 adet restoran açmayı planladıklarını belirterek, “Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da hedeflerimizi artı yönde revize etmeyi umuyorum çünkü, şu andaki gelişmeler bizi bu konuda teşvik ediyor” dedi.
Serim, 2008 yılı hedeflerinin tamamını geçtiklerini, satışlarında yüzde 30, fiş sayılarında yüzde 11 büyüme gerçekleştiğini kaydederken, günde 200 bin olmak üzere toplamda yılda 73 milyon kişiye servis verdiklerini belirtti.
Hakan Serim, 2008 yılını 116 restoranla kapattıklarını, yıl ortasında hedeflerini revize ettiklerini, 7 adet açılışları varken bunu 13'e çıkarttıklarını anlattı.
Yeni restoran açılışlarıyla sistemde 400 kişi daha istihdam ettiklerini ve şu anda toplam 3 bin 500 çalışanlarının bulunduğu aktaran Serim, tedarikçilerinde 10 bin civarında kişinin çalıştığını söyledi.
Serim, 2008'de yeni inisiyatiflerle beraber planlarını geliştirdiklerini, bunlardan en önemlisinin kahvaltı olduğunu kaydederek, kahvaltı uygulamasına mayıs ayında test olarak başladıklarını, 49 restorana ulaştıklarını bildirdi. Serim, “Özellikle kasım ayındaki reklamlardan sonra kahvaltıda ciddi bir artış var ve biz de gidişatından memnunuz. Kahvaltı, bu uygulamanın bulunduğu restoranlardaki genel satışlarımızın yüzde 2,5'ini kapsıyor” dedi.
Uzun saat veya 24 saat uygulamasına geçtiklerini, şu anda 45 restoranda sürdürdükleri bu uygulamanın, satışlarına olumlu katkı sağladığına işaret eden Serim, 42 restoranda Alo Servis uygulamasını yürüttüklerini dile getirdi.
Serim, ürünlerinin yüzde 98'ini Türkiye'den tedarik ettikleri ve geçtiğimiz yıl 37 milyon adet ekmek, 2 bin 200 ton et, bin 250 ton tavuk eti, 6 bin ton patates ve 2,5 milyon litre süt kullandıkları bilgisini verirken, “Bunların tamamı Türkiye'deki üreticilerden. Tedarikçilerle 56 milyon dolarlık iş hacmimiz var” diye konuştu.
2009'DA 285 MİLYON TL CİRO BEKLENTİSİ
Hakan Serim, 2008 yılını 250 milyon TL ciro ile kapattıklarını, 2009'da da 285 milyon TL ciro beklediklerini kaydederek, 2009'da günde 220 bin kişiye ulaşmayı hedeflediklerini, bunun da 1 yılda Türkiye nüfusunun üzerinde kişiye ulaşmak anlamına geldiğini söyledi.
Bu yıl da yüzde 10-15 arasında büyümeyi hedeflediklerini vurgulayan Serim, “Bu büyüme hedefini tutturacağımızı düşünüyoruz. Bu yıl 2008'in yüzde 15 üzerinde ciro hedefliyoruz. Tabii, geçen yıl olduğu gibi 2009'da da hedeflerimizi artı yönde revize etmeyi umuyorum çünkü şu andaki gelişmeler bizi bu konuda teşvik ediyor” dedi.
“14 RESTORANDA 400-450 KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM YARATACAĞIZ”
Bu ortamda, tüketicilere değer içeren ürünleri, belli fiyatlardan sundukları takdirde krizden daha olumlu çıkacaklarını düşündüklerini ifade eden Serim, bu nedenle hedeflerini artı yönde revize etmeyi planladıklarını belirtti.
Hakan Serim, yiyecek sektörünün krizden en az etkilenen sektörlerden biri olduğunu dile getirerek, “Bizim bununla ilgili tüketicilere sunduğumuz birçok promosyon ve değer içeren ürün olduğu için bu konuda tercih edilme daha fazla oluyor bizim açımızdan” dedi.
Bu yıl menülerini yeni ürünler katmayı planladıklarını, kahvaltının üzerinde duracaklarını, uzun saatler, geç saatler, alo servis uygulamalarını artırarak sürdüreceklerini vurgulayan Serim, 2009 yılında 14 adet restoran açmayı planladıklarını ancak, bu hedefi daha yükseğe revize edebileceklerini söyledi.
Serim, yeni illerde olmayı planladıklarını ve açmayı planladıkları 14 restoranda 400-450 kişilik yeni istihdam yaratacaklarını bildirdi.
ENGELLİ İSTİHDAMI
McDonald's Türkiye Genel Müdürü Serim, İŞKUR, Fiziksel Engelliler Vakfı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesiyle birlikte yürüttükleri çalışmayla, şu anda 60'ı zihinsel engelli olmak üzere toplamda 112 engellinin restoranlarında çalıştığını anlatarak, şöyle konuştu:
“Zihinsel engelli arkadaşlarımızın restoranlarda gösterdiği performanstan çok memnunuz ve kendilerinin gelişimine de katkı sağladığını düşünüyoruz. Diğer çalışanlardan hiçbir farkları yok. Ekip şefliğine kadar yükselenler var. Restoranlar da onların çalışmasından çok memnun.”
“2008'DE HIZLI SERVİS RESTORANLARINDA GELİŞME YAŞANDI”
Türkiye McDonald's'ın globalde başarılı olduğu uygulamalardan birinin, “Alo Servis” olduğunu belirten Serim, “Sistemde Türkiye McDonald's'ın Alo Servis uygulaması örnek olarak gösteriliyor. Hatta bir çok ülke de gelip bizden bu konuda bilgi istiyor. Kendilerine de destek veriyoruz zaman zaman” dedi.
Serim, hızlı servis restoranlarında 2008 yılında gelişme olduğunu düşündüğünü ifade ederek, “Yeni oyuncular da geldi sektöre ve 2009 yılında da daha yeni oyuncular gelmek isteyecek 2008 yılının performansına bakarak” değerlendirmesinde bulundu.