Maya 155 milyon Euro yatıracak, Corio beğenirse ortak olacak

Güncelleme Tarihi:

Maya 155 milyon Euro yatıracak, Corio beğenirse ortak olacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2009 00:00

En son 7 yıl önce alışveriş merkezi (AVM) projesi yapan Maya Holding, üçüncü projesini Bursa’da 155 milyon Euro yatırımla gerçekleştiriyor. Anatolium Bursa’yı 30 Mart 2010’da açacaklarını belirten Maya Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, “Projenin yatırımını biz yapıyoruz. Corio, tamamlandığında hissedarlık düşünüyor” dedi.

Haberin Devamı

KONUT projeleriyle adından söz ettiren ancak en son 7 yıl önce alışveriş merkezi (AVM) projesi gerçekleştiren Maya Holding, üçüncü projesini Bursa’da İstanbul yolu üzerinde yapıyor. Anatolium Bursa, 84 bin metrekare satış alanıyla kentte bugüne kadar yapılan en büyük AVM olacak. 165 mağazanın yer alacağı AVM’nin 4 ana kiracısı ise IKEA, CarrefourSa, Fransız yapı market Leroy Merlin ve elektronik mağaza Best Buy. IKEA’yı Türkiye’ye getiren Maya Holding, Fransız Leroy Merlin ile de Türkiye’de ortaklık yapıyor. Anatolium Bursa projesini 30 Mart 2010’da açacaklarını belirten Maya Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özsüer, “Projenin yatırımını biz yapıyoruz. Bittiğinde Corio hissedarlık düşünüyor. Tamamlandığında karar verecek” dedi.
Uzun vadeli bakıyor
Anatolium Bursa projesinin tanıtım toplantısanda konuşan Corio Türkiye Genel Müdürü Koray Özgül de, Bursa’ya önem verdiklerini vurguladı. Düşündükleri yatırımın uzun dönemli olduğuna ve krizin geçici olduğuna işaret eden Özgül, 20 yıl içinde bir kaç yılın pek önemi olmadığını vurguladı.  Özgül, “Belli kriterlerimiz var. Proje bittiğinde onlar yerine getirilirse almayı planlıyoruz. Biz, projeyi gördükten sonra yatırımdan yanayız. Bu projede de potansiyel alıcıyız. Böylece yatırımlarımızı garanti altına alıyoruz” diye konuştu.
Anatolium zincir olacak
Daha önce İstanbul’da yaptıkları AVM projelerinin küçük çaplı, butik işler olduğunu belirten Nuri Özsüer, Anatolium Bursa ile ilk kez bu kadar büyük bir AVM projesine imza attıklarını söyledi. Özsüer, Anatolium markasını zincirleştirmeyi planladıklarını belirterek, “İsmi de Anadolu’yu çağrıştıran alışveriş merkezini Anadolu’da bir zincir yapmak istiyoruz. Öncelikli olarak Ankara ve Antalya ile ilgileniyoruz. 2010 ve 2011’de buradaki projeler başlayacak. Her ikisi aynı zamanda da başlayabilir” diye konuştu. Özsüer, daha çok ABD’de sık görülen retail park (perakende parkı) türü şehir dışında, belli bir alana odaklanmış alışveriş alanları hedeflediklerini söyledi.
Bir milyon ziyaretçi
Son 3 aylık satışlara bakıldığında perakende sektöründe düzelme olduğuna dikkati çeken Özsüer, ekonomik göstergelerin gelecek planlarına yol göstereceğini söyledi. Öte yandan Maya Holding Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat Grubu Başkanı Fuat Atalay, küresel krizin etkilerinin yaşandığını, ancak Bursa’da perakendenin giderek canlandığını, bu yatırımın doğrudan 6 bine yakın istihdam sağlayacağını kaydetti. Atalay, aylık 800 bin-1 milyon ziyaretçi hedeflediklerini de bildirdi.

Haberin Devamı

15 milyar Euro cirolu Leroy: Buraya 5 mağaza için gelmedik

Haberin Devamı

FRANSIZ yapı market zinciri, 15 milyar Euro cirolu Leroy Merlin de Türkiye’ye ilk kez Anatolium Bursa ile girecek. Maya Holding ortaklığıyla Türkiye’ye gelen Leroy Merlin Türkiye Genel Müdürü Pascal Lefebvre, “Herhalde Türkiye’ye 5 mağaza açmak için gelmedik. 30-50 mağaza sayısı iyi bir büyüklüktür” dedi. Pascal Lefebvre, sunları söyledi: “Bursa mağazası büyük ölçekli olacak. 220-230 kişiyi istihdam edeceğiz. Orijinal olacağız. Yerel tedarikçiler bulması için bir ekip kurduk. 400-500 yerel tedarikçiyle görüşüyor. Türk firmalarına yüzde 75-80 oranında yer vermeyi planlıyoruz. Türkiye’ye uzun vadeli bakıyoruz.”

3 yıl sonra 7 IKEA olacak

IKEA’yı da Türkiye’ye getiren, 4 yıda 4 mağazaya sayısına ulaşan Maya Holding, gelecek 3 yılda 3 IKEA daha açarak 7 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyor. Öte yandan, CarrefourSa Genel Müdürü Guillaume Vicaire, CarrefourSa’nın, Türkiye’de 175 mağazaya ulaştığını, gelişme hedefi olan öncelikli bölgeler üzerinde çalıştıklarını ve Bursa’nın yatırımlar açısından doğru adım olduğunu dile getirdi.

Haberin Devamı

Sinemada 2 TL’lik indirim seyirciyi yüzde 60 artırıyor

TÜRKİYE’ye Akmerkez’i satın alarak giren Hollandalı Corio’nun Türkiye Genel Müdürü Koray Özgül, okul sezonu alışverişleri, Ramazan ve bayramın bir araya gelmesiyle son haftalarda alışveriş merkezlerinin (AVM) ziyaretçi sayısı ve cirolarında artış olduğunu belirterek, “Perakendede ciddi toparlanma sinyalleri var” dedi. Anadolu’daki yatırımlarda mağaza karmasının ve markaların fiyat politikasının önemine işaret eden Özgül, “Sinema bileti fiyatını 2 TL indiriyorsunuz yüzde 60 artış oluyor. İstanbul’da 2 TL önemli değil ama Anadolu’da inanılmaz bir fark yaratıyor. Anadolu’da başarılı olanlar daha çok uygun fiyatla markalar. Örneğin C&A çok başarılı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!