Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2008 00:00
Türkiye’nin global marka olmak adına ilk girişimleri başlatan markalarından Mavi Jeans’in yüzde 35’ini Türkiye’nin ilk bağımsız girişim sermayesi şirketi Turkven aldı.
Mavi Jeans’in CEO’su Ersin Akarlılar, "Global krize ve inişli çıkışlı bu zamana rağmen, görüşmeler ilerledi. Ortaklık evlilik gibidir. Zor zamanlar evliliğin gücünü ölçer. Bizim evliliğimiz daha başlamadan zor zamanlar testini geçti" dedi.
10 yıl sürebilir
9 ayda el sıkıştıklarını belirten Akarlılar şu bilgileri aktardı: "Yedi-on yıl sürecek bir ortaklığın böyle zorlu bir dönemde başlaması ne kadar sağlam yere bastığının göstergesi. Ayrıca Mavi’nin ne kadar doğru imaja sahip, güçlü bir marka olduğunun göstergesi. Oratklık kapsamında şu anda 5-6 yıllık planlar yapıyoruz. Büyümemize pozitif etkisi olacak. Orta ve uzun vadede şirketi büyütmeyi ve kárlılığı hedefliyoruz. Ortaklığın ardından Turkven hisselerini bize devredebilir, halka açılabilir ya da başka bir yatırımcıya satabilir. Ancak biz şu anda büyüme planları yapıyoruz. İki taraf da şirket için en uygununu yapar."
Ersin Akarlılar, markayı Mavi Jeans’ten Mavi’ye taşıyacaklarını belirterek, "Hedefimiz, kurumsallaşmak, perakende alanında büyümek, güçlenmek ve dünyada daha fazla söz sahibi olmak. Bir jeans markasından global bir moda markasına doğru gelişmek. Öncelikle ürün gamımızı zenginleştirerek, blue jeans alanındaki liderliğimizi yeni ürün gruplarına taşımayı ve mağazalarımızı büyütmeyi hedefliyoruz" dedi.
400 milyon YTL ciro
Elli ülkede 4 bin satış noktasında müşterileriyle buluşan Mavi, 2007 yılında 195 milyon YTL ciro elde etti. Mavi Jeans, önümüzdeki dönemde mağaza sayısını 190’dan 250’ye çıkartmayı ve beş yıl içinde 400 milyon YTL ciroya sahip bir şirket haline gelmeyi planlıyor.