Güncelleme Tarihi:
TÜRKÇE isimle global marka olma hedefini uzun yıllar önce koyan ve bu süreçte önemli yol alan Mavi Jeans’in 15’inci yıl kutlamasına katılan dünyada jean ve denim pazarında en büyük otoritelerden sayılan Bread & Butter’ın yaratıcısı Karl Heinz Müller, "Mavi Türkiye’den çıkmış en önemli markadır ama Mavi’ye Türk markası derseniz büyük hata edersiniz. Çünkü o övünmeniz gereken global bir marka" dedi. 15’inci yıl etkinlikleri kapsamında yapılan defile ve partide Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Müller, "Mavi’nin ismi Türkçe’ydi. Global, başarılı bir markanın iddialı yüzünü gördük. Çok etkileyici bir süreç" diye konuştu.
İSTANBUL İÇİN BBB ERKEN:
Bread & Butter, Berlin (BBB) şeklinde başlayan daha sonra Bread & Butter Barcelona (BBB) olarak yılda dört kez düzenlenen fuarlarla ilgili olarak Müller, şunları söyledi: "Türkiye’den Mavi, Little Big ve bir de Big Star katılıyor. Üçü de çok başarılı markalar. Biz Berlin fuarını kaldırmayı düşünüyoruz. Avrupa’da iki fuar fazla oluyor. Barselona yükselen bir şehir, orada devam edeceğiz. Bread & Butter Bosphorus-Boğaz (BBB) yapmayı bir dönem düşündük ama Türkiye’de pazar bunun için yeterince olgun değil."
GUCCI’NİN BAŞ ERKEĞİ:
Rahmi Koç Müzesi’nde 15’inci yılını kutlayan Mavi, dünyaca ünlü Türk tasarımcı Rıfat Özbek’in ilk defa bir jean firması için hazırladığı iki yeni koleksiyonu da sergiledi. Defilenin sanat yönetmenliğini Etro, Missonni gibi ünlü markalarla çalışan Charlie Pregnolato yaptı. Gucci’nin baş erkek mankeni Jared Leslie Jones da Mavi için podyuma çıktı. Defilenin müzikleri ise Burberry, Moschino ve Alberta Feretti gibi markaların şov müziklerine imza atan Nicola Giuducci tarafından yapıldı.
NESİDEN NESİLE AKSIN: Mavi Jeans’in ve ana şirket Erak’ın kurucusu Sait Akarlılar, Mavi’nin hayal ettiklerinden daha ileriye gittiğini söyledi. Akarlılar, şöyle devam etti: "Biz Mavi’yi kurduk. Bizden sonra evlatlarımız devam ettirsinler, nesilden nesile geçsin arzusundayız. Gerçi ben uzun süre emekli olmayı düşünmüyorum. Günlük bazı işlerden yorulmamak adına kaçınıyorum, ama işlerin başındayım."
3-5 yılda 150 milyondan 300 milyon dolara çıkarız
MAVİ Jeans CEO’su Ersin Akarlılar Mavi’nin en çok Türkçe isminden gurur duyduklarını belirterek, 15 yılını şöyle anlattı: "Ben 37 yaşındayım. Çalışma yaşamım Mavi’yle başladı. Mavi’yi önce Türkiye’de bir numara yaptık. Sonra yurtdışına açıldık. Ben Amerika’da okuduğum için oraya seçtik. Mavi önce depara kalktı. Sonra yurtdışında yayılmaya başladı. Bunun ardından oturma süreci başladı. Bu süreci de tamamladık. Şimdi Mavi için yeni bir atağa kalkma dönemi başladı. Yeniden hızlanacağız. Çok değil üç-beş yıl içinde Mavi şu andaki büyüklüğünün en az iki katına ulaşır. Şu anda 150 milyon dolarlar civarında olan ciromuz ise çok rahat 250-300 milyon doları görür. Bu söylediğim Erak’tan bağımsız olarak Mavi’nin cirosu. Türkiye’de daha çok büyüyebiliriz. Amerika, Kanada gibi pazarlarda ise inanılmaz büyük potansiyel var."
Türkler’in global markalaşma sürecini cesaretle başlattık
MAVİ’nin CEO’su Ersin Akarlılar, Mavi’nin başarısının altındaki sırları ’cesaret, kararlılık ve devamlılık’ olarak açıkladı. Akarlılar, "Mavi bir cesaret yola çıktı. Türkçe bir ismi cesaretle seçti. Çıktığı yolda kararlı bir şekilde ilerledi. Devamlılık, istikrar başarıyı getirdi" dedi. Lüzumsuz tevazuya gerek olmadığını ancak büyük burunlu olmaktan ısrarla kaçındıklarını da vurgulayan Akarlılar, şöyle konuştu: "Fakat şunu da açıkça söyleyebilirim ki, Türkler’in global marka olma serüveni 15 yıl önce Mavi ile başladı. Çok genç, dinamik ve cesaretli bir ekip bu hedef için canla başla çalıştı. İlkleri yapmayı, öncü olmayı hálá sürdürüyoruz."