Güncelleme Tarihi:
MAVİ satışlarının yüzde 35’ini ihracattan elde ederken, bu oranı yüzde 50 iç pazar yüzde 50 ihracat olarak dengelemeyi hedefliyor. Amerika ve Avrupa odaklı yurtdışı faaliyetlerine bir süre önce Ortadoğu ve çevre üleleri de ekleyen Mavi’nin Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Ticaretinizde eksen kayması suz konusu mu” sorusuna, “Amerika, Batı Avrupa bizim en büyük pazarımız. Almanya, Avusturya ve İsviçre için 3-5 yıllık stratejiler geliştiriyoruz. Daha orada gidilecek çok yol var. Fakat bunun yanına çevre ülkeleri de koyduk. Bir ticaret ekseni kayması söz konusu değil. Eksenimizin yanına yeni pazarlar ekledik. Sadece dağılmamamız lazım” dedi.
Avrupalı erkek hedefte
Avrupa’da yarı yılda yüzde 57 büyüdüklerini anımsatan Yavuz, “Biz 59-99 Euro fiyat aralığındayız. 100-200 Euro aralığındaki markalarla kalite farkımız olmadığını gören Avrupalı tüketici fiyat avantajından faydalandı. Ancak Avrupa’da satışların yüzde 80’i kadınlara. Giydiği an ikna oluyor. Kalıplarımız çok tutuyor. Fakat erkek oranını da yükseltmek istiyoruz” dedi.
Komşu ülkelere açılma çabalarına değinen Yavuz şöyle konuştu: “Gürcistan, Suriye, İran, Irak gibi ülkelerde varlığımızı artırıyoruz. Fakat Kıvançlı reklam sadece Türkiye için yapıldı. Ortadoğu’ya buraya gelip giden turistler üzerinden etkisi olacaktır. O bölgede reklam için biraz palazlanmamız lazım. Suriye, Irak, Lübnan, Ürdün’de bir olan mağaza sayısı 4-5’e, 6 mağaza olan İran’da 15 mağazayı görmeliyiz ki reklam anlamlı olsun.”
Turiste satış arttı
İstanbul’u İstanbullular terk ettikten sonra Araplar’ın ve İranlı turistlerin doldurduğunu ifade eden Yavuz, Türkiye’deki satışlarında yabancıların aldığı oranın giderek büyüdüğünü söyledi. Kuşadası, Antalya, Gaziantep, İstanbul’daki belli mağazalarda turistlere yapılan satış oranının yüzde 50’yi bulduğunu kaydeden Yavuz “Ortalamada yüzde 20 gibi, turizme açık yerlerde yüzde 50’yi buluyor. İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki mağazamız, Türkiye’den ayrılırken adeta bir anı eşyası alır gibi girdikleri bir yer. İstanbul t-shirt’leri çok satıyor” diye konuştu.
İran’da hızlı bir büyüme periyodunda olduklarını anlatan Cüneyt Yavuz, “Lindy, Serena gibi süper siknny, çok dar ve seksi jean modellerimiz İran’da en çok satanlar” dedi.
Kıvanç Tatlıtuğ’u reklam yüzü seçti
MAVİ, Türkiye reklamları için ünlü manken ve oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ ile iki sezonluk anlaşma yaptı. Tatlıtuğ katalog çekimlerinin yanı sıra bir reklam filminde de yer aldı. Kıvanç Tatlıtuğ, “Kadın ürünlerinde mi yoksa erkek ürünlerinde mi satışları daha çok artıracağınızı düşünüyorsunuz” sorusunu, “Hem kadınlar hem de erkeklerin markaya ilgisi çok” diye yanıtladı. Uluslararası bir marka olan Mavi’nin başarısından söz eden Tatlıtuğ, “Böyle bir markanın yüzü olmaktan mutluyum. Markanın nerede olduğu zaten çok belli. Ben bundan önce de Mavi’den alışveriş yapardım” dedi. Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz ise, erkeklerin Kıvanç’ı kıskanmadığını, takdir ettiğini belirterek hem kadın hem erkek ürünlerin satışında sinerji yaratmasını beklediklerini söyledi. Yavuz, “Bizim bu yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz var. İlk 6 ayda bu tuttu. Bu reklam kampanyanın etkisini artan trafikte, büyüyen sepetle ölçebileceğiz” diye konuştu.