Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2006 00:00
Türkiye’nin ardından ABD’deki başarısıyla dikkat çeken Mavi Jeans’e yılda ortalama iki kere ortaklık teklifi geliyor. Mavi Jeans CEO’su Ersin Akarlılar, şimdilik ortak almak gibi bir fikirleri olmadığını belirterek, "Ama ilerde kárlı ve kabul edilebilir teklif gelirse değerlendiririz. Marka için iyi olacağına inanırsak tamamının satışında tutuculuk yapmayız" dedi.
MAVİ Jeans’in CEO’su Ersin Akarlılar, yılda ortalama iki kere ortaklık teklifi aldıklarını söyledi. Şu anda ortak almak gibi bir fikirleri olmadığını vurgulayan Akarlılar, ancak ileride kárlı ve kabul edilebilir bir teklif gelmesi halinde bunu değerlendireceklerini söyledi. Akarlılar "Böyle bir plan ve niyet yok. Ancak, Mavi için iyi olacağına inanırsak tamamının satışında da tutuculuk yapmayız, ticari bakarız. Şartların ne gerektirdiği önemli" dedi
. Akarlılar Amerika’da bu tür satın alma ve evlilik teklifleri gelmesinin çok profesyonelce karşılandığını da hatırlattı.
MAVİ DAHA KOŞACAK: Mavi Jeans’in Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Sait Akarlılar ise Almanya’da düzenlenen Bread & Butter Berlin (BBB) Fuarı’nda Mavi’nin uzun yıllar kazanılan tecrübenin bir sonucu olduğunu vurgulayarak, "Mavi 15’inci yılını kutluyor. Ben 10 yıl emeklediğini düşündüm. Şimdi yürüyor. Daha Mavi’nin koşacağı günler var. Markanın büyümesine destek olacağız" diye konuştu. Sait Akarlılar, Mavi’ye gelen ortaklık tekliflerini de başarının bir sonucu olarak değerlendirdi.
AVRUPA VE AMERİKA: Amerika’da okuduğu için Türkiye’nin hemen ardından bu pazarı seçtiklerini, pazarda ilk 14 ay çok az satış yaptıklarını, hatta kargo şirketindeki grev nedeniyle ilk siparişleri kiraladıkları arabalarla dağıttıklarını anlatan Ersin Akarlılar, Türkiye’nin ardından en büyük pazarlarının Kuzey Amerika sonra da Batı Avrupa olduğunu söyledi. Bu pazarlarda "premium" diye adlandırılan 60
dolar ve üzeri kategoriye hitap ettiklerini vurgulayan Akarlılar "Buralarda önemli oyuncu olmak belli hacimlere ulaşmaktan geçiyor. Buralarda kendimizi kabul ettirirsek kalıcı olacağımıza inandık. Bunu da yaptık" dedi.
7 MİLYON ÜRÜN SATTIK: Mavi Türkiye Başkanı Nurettin Kantarelli, Türkiye’de ve dünyada 4 bin 600 satış noktasına, yıllık 7 milyon adetlik ürün satışına, 3 milyon adet ihracat ile 138 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını belirterek şöyle konuştu: "Firmanın fason üretim yapan Erak’la birlikte toplam cirosu 250 milyon dolar. Mavi’nin en büyük pazarı yüzde 60’la Türkiye. Ancak yüzde 10’luk kısmı Rusya, Doğu Avrupa gibi coğrafyaları da kapsıyor. Böyle düşününce iç pazar ve dış pazar eşit dağılımda. İkinci büyük pazar yüzde 16 ile Amerika. Bunu Kanada ve Avrupa takip ediyor."
EYLÜLDE LAFAYETTE’DE: Amerika, Kanada, Almanya, İtalya, Avustralya ve İngiltere’de kendilerine ait toplam 7 Mavi mağazası, gelişmekte olan pazarlarda da 67 franchise mağaza olduğunu belirten Kantarelli, "Bunun dışında Mavi, Amerika’da Nordstrom, Bloomingdale’s, Lord & Taylor gibi çok katlı ve zincir mağazalarda satılıyor. Eylül ayından itibaren Fransa’nın ünlü Lafayette zincirinde de yer almaya başlayacak" diye konuştu.
300 MİLYON DOLAR CİRO: 2006 ciro hedeflerini 146 milyon dolar olarak açıklayan Kantarelli sadece Mavi’nin 5 yılda hedeflediği cironun 300 milyon dolar olduğunu kaydetti. Kantarelli, "Geçen yıl 88 milyon doların üzerinde ciro yaptık. 1996 yılından beri pazarda ilk sırada yer alıyoruz. Türkiye’de ise 45’i bize ait, 103 mağazamız var" dedi.
Mavi Jeans Beyoğlu’na eylülde geri dönüyorBEYOĞLU’ndaki mağazasını mayıs ayı sonunda kapatan Mavi Jeans, eylülde açacağı mağazayla 2 ay aradan sonra Beyoğlu’na geri dönecek. Şu anda Kip mağazasının olduğu dükkana mağaza açacaklarını belirten Nurettin Kantarelli yeni mağazanın eskisinden daha büyük olacağını söyledi. Mavi’nin uzun süredir mağazasının olduğu Beyoğlu’ndaki binayı Eroğlu grubu satın alınca 31 Mayıs’ta kontratı dolan Mavi binayı boşaltmıştı.
Nomad, 3-4 milyon dolarlık ciroya ulaştıMAVİ’nin Amerika’da geçen yıl yarattığı üst gelir grubuna hitap eden markası Nomad 3-4 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Mavi’nin CEO’su Ersin Akarlılar, şu anda Nomad’i Türkiye’ye getirme planları olmadığını belirterek, şunları söyledi: "Mavi 61-200 dolar arasında ürünlerin satıldığı premium dediğimiz dilimde. Mavi’nin fiyatları çoğunlukla 60-120 dolar aralığında. Nomad’ı bir üst marka olarak yarattık. Fiyat aralığı 140-250 dolar. Nomad Amerika’da büyüyüp, dünyaya oradan yayılacak."
15’inci yıl şerefine organik jean üretecekMAVİ Jeans, 15’inci yılını çeşitli etkinliklerle kutluyor. Mavi yüzde 100 organik pamuktan üretilmiş jeanleri eylül ayından itibaren piyasaya sürecek. Üst gelir grubuna hitap edecek pantolonların fiyatları 150 YTL civarında olacak. Mavi Türkiye Genel müdür Yardımcısı Deniz Erda, pantolonların yanı sıra organik karışım ve artık unutulmaya yüz tutmuş doğal Ege kumaşlarından yapılmış ürünlerin Mavi Organic Division adı altında gelecek yıl tüketiciyle buluşacağını söyledi. Organik ürünlerde altı kadın beş erkek olmak üzere 11 model bulunuyor. Ayrıca 15’nci kuruluş yıldönümü nedeniyle dünyaca ünlü tasarımcı Rıfat Özbek de Mavi’ye koleksiyon tasarlayacak.
Dünya yılda 49 milyar dolarlık jean giyiyorDÜNYA jean pazarının 49 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu dile getiren Nurettin Kantarelli, şunları söyledi: "Satılan jean adedi ise 1.7 milyar. Jean tüketimi açısından dünya Kuzey Amerika, Batı Avrupa, Japonya-Kore ve diğer olarak dört bölgeye ayrılıyor. Kuzey Amerika’da kişi başına yılda 2 adetten fazla, Avrupa ve Uzakdoğu’da birer adet, diğer ülkelerde ise 0,1 adet jean düşüyor. Türkiye’deki oran da kişi başına yılda 50 santimetre. İki yılda bir jean gibi. Gelişmekte olan ülkelerde yılda 500 milyon adet, Doğu Avrupa ve Türkiye’de 100 milyon adet jean satılıyor."